Genel

Mağazalar, yaptıkları satışa göre kira ödeyecek

Starcity Outlet Center, merkezde yer alan mağazaların yüzde 60'ından asgari kira almayacak

Türkiye'de her geçen yıl yaygınlaşan alışveriş merkezleri, kriz sürecinde markaları rahatlatabilmek için ilginç yöntemler geliştiriyor. İstanbul Yenibosna'da Boyner Holding ve Yıldız Holding ortaklığıyla kurulan Starcity Outlet Center, merkezde yer alan mağazaların yüzde 60'ından asgari kira almayacak. 

Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, krizin ortasında en iyi markaları merkeze davet etmenin kolay olmadığını belirterek, "Markaların yüzde 60'ını, 2 yıla kadar uzanan bir sürede minimum kira mecburiyetini kaldırarak davet ettik. Onlara dedik ki; '2 yıl boyunca ne kadar satarsan o kadar kira ödersin. Ne kadar satarsan o kadar kira ödemek, bu dönemin tam ihtiyacıydı. Böylelikle markaların, şirketlerin 'işlerim kötü giderse ne yaparım, ben bu minimumu nasıl öderim?' endişesi ortadan kalktı. Ne kadar köfte o kadar ekmek." dedi. Boyner, 15 Nisan'da müşterilere kapılarını açacak olan Starcity Outlet Center'la ilgili bilgilendirme toplantısı düzenledi. AVM'ler konusunda yeni bir konsept geliştirdiklerini vurgulayan Boyner, 'Outlet alaturka' tanımlaması yaptığı alışveriş merkezini tamamen pazarlama üzerine kurduklarını söyledi.

Merkez için kendi reklamını veya markalarının reklamını değil, markaların kendi seçtikleri ürünlerin reklamını yaptıklarını ifade eden Boyner, "Net mesajımız; biz beton satmıyoruz. 117 firma, reklam kampanyasında yer alabilmek, Starcity için özel dizayn edilen ürünler ortaya çıkarıp billboardlardan payını kapmak için yarıştı." şeklinde konuştu. Boyner, şu anda bile 4-5 ay sonrasının reklamları için hazırlık yapıldığını, 'insanın dudağını uçuklatacak fiyatlar' olacağını kaydetti. AVM'de yer alacak markalar, burası için özel hazırladıkları ürünleri sadece Starcity'de satacak, başka bir merkezde müşteriye sunulmayacak. Cem Boyner, Starcity için 7,99 liraya gömlek, 29,99 liraya pantolon üretilebileceğini, dolayısıyla markaların cazip fiyatlı yeni ürünler ve koleksiyonlar koymak zorunda olacaklarını ifade etti.

Starcity'de Beymen Seri Sonu Design, Mudo Outlet, Teknosa'nın da yer aldığı 153 mağaza bulunacak. Derimod, Kiğılı, Home Store, Stefanel, Diesel, Altınyıldız, Network, Koton, Adidas, Vepa Outlet, Nike, Benetton, Mavi Jeans, Little Big, Levis, Divarese ve Esse gibi markaların yer alacağı Starcity'de ayrıca Prada, Jil Sander, Dolce&Gabbana, Marc Jacobs, Chloe, Sonia Rykel, Juicy Couture, Blumarine gibi dünya markaları da sunulacak. 134 bin metrekare inşaat alanına sahip, 4 kat üzerine kurulu AVM'de 5M Migros da yer alacak.
Zaman/Yetkin Bilgin

Basında yer alan diğer haberler;

‘Ne kadar köfte o kadar ekmek' 
 
Boyner Starcity'yi 15 Nisan'da açacak, kiracısına ‘Ne kadar köfte o kadar ekmek' diyecek

BOYNER ve Yıldız Holding'in ortak yatırımıyla hayata geçirilen Starcity Outlet Center 15 Nisan'da açılıyor. Yılda 9 milyon müşteri çekecek merkezde ilk kez kiracıların yüzde 60'ından 2 yıla kadar minimum kira alınmayacak. Merkezin ortağı Cem Boyner, “Ne kadar köfte o kadar ekmek diyoruz. Satarlarsa kiralarını öderler” dedi

Boyner, kiracılarına sürekli 'dudak uçuklatacak' fiyatlı ürünler hazırlatacak, Starcity'ye yılda 9 milyon müşteri çekecek. Altınyıldız'ın Yenibosna'daki fabrika binasına Boyner ve Yıldız Holding ortaklığında inşa edilen Starcity Outlet Center'da 117 marka sadece bu merkeze özel ürettirilen ve özel fiyatlı ürünleriyle hizmet verecek. 15 Nisan'da açılacak ve 153 mağazanın bulunduğu merkezde kiracıların yüzde 60'ına 2 yıla kadar minimum kira mecburiyeti de kaldırılırken kiracılar, 'ne kadar satarlarsa o kadar kira' ödeyecek.

Krizin ortasında en iyi markaları Starcity'ye davet etmenin çok kolay olmadığına dikkat çeken Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, “Mükemmel karma biraraya gelsin diye çok uğraştık. Bu yüzden 'Ne kadar köfte o kadar ekmek' diyoruz. Satarlarsa kiralarını ödeyecekler, satmazlarsa ödemezler. Ama aldığı metrekareyi gani gani hakeden markalar Starcity'ye girdi ve şu dönemde yüzde 80 dolulukla açılmak büyük bir başarı” dedi.

Özel üretim

Starcity'nin açılışı öncesinde düzenlenen bilgilendirme toplantısında konuşan Cem Boyner, Starcity'le Türkiye'deki AVM anlayışını kökten değiştirdiklerini ve beton satmadıklarını vurgulayarak, “Buradaki markalar önce ürünü değil, etiketi, fiyatı tasarlayacak. Dudak uçuklatacak fiyatta ürünler bilboardlarda müşteriyle buluşacak. Starcity'de olan 'özel ürünler' başka bir outlette satışa sunulmayacak. Markalar şu anda billboard'larda yer alabilmek için yarışıyor” diye konuştu.

Boyner Holding olarak ilk kez masanın kiraya veren tarafında oturduklarını hatırlatan Boyner, Starcity'de 'müşteri odaklı' bir düzen kurduklarını açıkladı.

Babam hep yarıştırırdı

Merkezin günde 2.5 milyon aracın geçtiği, havalimanına 3 dakika mesafede çok iyi bir lokasyonda olduğunu da vurgulayan Boyner, şunları söyledi: “Starcity kurulmadan önce bizim Altınyıldız, Fabrika ve Network'un seri sonu alanları vardı. Çok ciddi satışlar yapardı. Babam Osman Bey, diğer mağazalarda satışlarımızın ne kadar iyi olduğundan övündüğümüzde bize, 'Yenibosna'daki outletlerde de bu kadar satış var' diyerek bizi yarıştırırdı. Bu yüzden burada iyi iş olacağına inanıyorum. Starcity'de Prada, Dolce&Gabbana gibi ünlü markaların satıldığı BSSD mağazası da olacak.”

Starcity yatırımını, “Türkiye'de pakette peynirli makarnayı yaptık” şeklinde tanımlayan Boyner, şöyle devam etti: “Hiçbir zaman pastadan pay almaya çalışmadık yeni pasta çıkardık. Starcity de yeni bir pasta.”

AVM YATIRIMINI SEVDİK BİR DAHA ASLA YAPMAYIZ DİYEMEM

YILDIZ Holding'le hasılat paylaşımı modeliyle gerçekleştirdikleri Starcity Outlet Center projesini ve sektörü çok sevdiklerini aktaran Boyner, “Bu yatırımdan şimdilik çok memnunuz. Krize rağmen cesur bir adım attık. Hamdolsun başardık. Eğer çok iyi yaptığımıza inanırsak bu tür yeni yatırımlar da düşünebiliriz. Yeni bir AVM için asla yapmayız diyemem” şeklinde konuştu. Grubun yöneticisi Serdar Sunay da son dönemde yurtdışından grupla bu alanda ortak çalışmak isteyen yabancı yatırımların taleplerinin arttığına dikkat çekti.

PARA YEŞERECEĞİ YERDE KALIR, YASA BU HALİYLE ÇIKMAZ

SON dönemin gözde gündem maddesi 'Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Hipermarketler Yasa Tasarısı'nı değerlendiren Cem Boyner, “Para yeşereceği yere gider ve orada kalır. Ben yasanın bu haliyle çıkacağına ihtimal vermiyorum” yorumunu yaptı.

Hükümetlerin nüfusun çoğunluğunun maksimum yararını düşünmek zorunda olduğuna dikkat çeken Boyner, “Bu yasa çıkarsa küçük bir topluluğa jest yapmış olursunuz ama nüfusun tümünü de cezalandırmış olursunuz. Türkiye'de hep son dakikada yanlışlar düzeltilir. Bu tasarının da yanlışlarından arınmış bir şekilde kanunlaşacağını düşünüyorum” dedi.

2011 BAŞINDA 2007 RAKAMLARINA ULAŞIRIZ

GRUP olarak 2011 yılı başı itibarıyla 2007 yılındaki metrekare başına satış, kâr gibi tüm uluslararası parametrelerdeki olağanüstü verimli ve başarılı rakamlara dönmeyi beklediklerini söyleyen Cem Boyner, “Bu dönemin arkasını iyi görüyoruz. Tabii burası Türkiye uzun vadeli plan yapılmaz, herşeye hazırlık olmamız lazım ama biz artık hızlı küçülmeyi de büyümeyi de öğrendik” diye konuştu.

Dip NOT

Starcity'de açılışta 799 TL'ye LCD TV, 149 TL'ye takım elbise, 10 TL'ye deri kemer, 49 TL'ye deri terlik, 119 TL'ye gece elbisesi, 111 TL'ye tencere seti satılacak.
Vatan