Makro Market 5 yıl içinde 450 mağaza ulaşmayı hedefliyor!
Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, 2023'te Türkiye'nin en büyük perakende markası olmayı hedefliyoruz dedi...
Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, 2013 yılında ciroda 1 milyar doların üzerine çıkarak verimlilikte sektör ortalamasının üstünde olmayı hedeflediklerini ifade etti.
Perakende marketler zinciri Makro'nun, İstanbul perakendecisi Uyum'un yüzde 47,32 hissesini satın almasının ardından yapılan açıklamada Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, beş yıl önce başlayan dostluklarının bugün sinerjik birleşmeye dönüştüğünü belirtti.
Songör, 5 yıl önce çıktıkları yolda bir takım nedenlerden ötürü gerçekleştiremedikleri birleşmenin bugüne kısmet olduğunu kaydederek, bu zaman zarfında hem Makro olarak hem de Uyum'un iyi gelişmeler kaydettiğini ifade etti.
2013 ile birlikte 5 yıllık hedefler içinde ciroda 4 milyar liraya, 450 mağazaya, tüm Türkiye'ye yayılarak yılda 250 milyon müşteriye hizmet vermeyi ve 15 bin kişiye istihdam fırsatı sağlamayı hedeflediklerini belirten Songör, ''2023'te ise Türkiye'nin en büyük perakende markası olmayı hedefliyoruz. Bugüne kadar Nazar, Afra, Vipaş, Ofis-Evim ve Karadağ gibi satın almaların Makro'nun başarı elde etmesinde rolü büyük oldu'' dedi.
Uyum Market Yönetim Kurulu Başkanı İskender Keleş ise Makro'nun faaliyet alanını Türkiye'nin 14 iline yaydığını, kendilerinin de İstanbul, Tekirdağ ve Kocaeli'ye mağazalar açtıklarını belirtti.
Halka arz sonrası gösterdikleri yüksek performansın yerli ve yabancı perakende zincirleri ve fon yatırımcılarının ilgisini çektiği bir dönemde, Makro ile geçmişteki işbirliği arayışlarının yeniden gündeme geldiğini ifade eden Keleş, ''İyi niyetle ve işbirliği arzusuyla oturduğumuz masadan stratejik ortaklık kararıyla kalktık. İşbirliğimizin her iki tarafa hayırlı olmasını diliyorum''' dedi.