AVM

Mall of İstanbul'un yılda 24 milyon ziyaretçi ağırlaması bekleniyor!

Torunlar GYO tarafından 1.5 milyar liralık yatırımla Mahmutbey yolu üzerinde inşa edilen ‘Mall Of İstanbul’da alışveriş merkezi ilk ziyaretçilerini ağırladı. Yıllık 24 milyon ziyaretçinin beklendiği AVM’de 350 mağaza bulunuyor..

Yaklaşık 1.5 milyar liralık yatırım yapılan ve tamamlandığında 10 bin kişinin yaşayacağı ‘Mall Of İstanbul’da alışveriş merkezi ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. 2007 yılında 166 milyon lira karşılığında tesislerin yapıldığı araziyi ihale sonucu satın aldıklarını ifade eden Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, araziye yakın konumda bulunan başka araziler için 180 milyon liralık harcama yaptıklarını belirtti. Torun, projenin gerçekleştiği bölgeye 50 milyon lira yol yapımı için harcadıklarını söyledi. 


İSTANBUL’UN AVM’Sİ


Mall of İstanbul AVM’nin 350 mağaza, binlerce marka, Avrupa’nın en büyük kapalı eğlence parkı Moi Park, gurme lezzetleriyle Gusto Moi, sanatın yeni sahnesi Moi Sahne gibi farklı fonksiyonları aynı çatı altında buluşturduğunu kaydeden Torun, “Mall of İstanbul, perakende sektöründeki 15 yıllık tecrübemizi, bilgi birikimimizi yansıttığımız bir proje oldu. Fonksiyon zenginliği, ulaşım kolaylığı, büyüklüğü, sunduğu içerik ve yaşam vaadiyle Mall of İstanbul, İstanbul’un alışveriş merkezi olacak. Türkiye’de içerisinde 12 adet ile en fazla departman store bulunan AVM unvanını taşıyan Mall of İstanbul, ayrıca en çok çocuk mağazasına sahip alışveriş merkezi olarak ön plana çıkıyor” dedi.


350 MAĞAZA VAR


İstanbul Mahmutbey yolu üzerinde yer alan Mall of İstanbul’un, Türkiye’nin en fonksiyonel alışveriş merkezlerinden olarak ön plana çıktığını belirten Torun, “Mall of İstanbul hem kendi kadrosu, hem de 350 mağazası ile 5 bin kişi için yeni istihdam alanı yaratıyor. Konut ve ofislerimizde yaşam başladı. Kısa sürede burada da ciddi bir canlılık başlayacak. Sabah iş günü başladığında AVM, rezidans ve ofislerde 10 binden fazla insan yaşıyor olacak. Yerli ve yabancı ziyaretçiler için önemli bir destinasyon ve yaşam merkezi olacağına inandığımız Mall of İstanbul için yıllık kapı girişi hedefimiz 24 milyon ziyaretçi” diye konuştu.


700 koltuk kapasiteli gösteri merkezi


16 salonu ve 3 bin 50 koltuk kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük sinema kompleksi de Mall of İstanbul’da yer alacak özel bölümlerden olduğunu belirten Aziz Torun, “Torunlar’a ait Cinetech markası ile hizmet verecek olan sinema kompleksinde tüm salonlar digital görüntü ve ses sistemlerinde son teknolojiye sahip ve yüksek izleme konforu sağlayacak şekilde tasarlandı. Ulusal ve uluslararası film festivalleri ve galalar için özel dekorasyonlu fuaye ve sergi alanları da bulunan sinema kompleksi içinde İstanbul’un çok gereksinim duyduğu 700 koltuk kapasiteli ‘Sahne Gösterileri Merkezi’de yer alıyor.


Kasabadan 300 yabancı konut aldı


MALL Of İstanbul’un ulaşımının rahat olması için yaklaşık 50 milyon lira harcama yaptıklarının altını çizen Torun, kavşak düzenlemeleri gerçekleştirdik. Metro istasyonu inşa ettik. Üst geçit yaptık. Bu alana çok önem verdik” ifadelerini kullandı. Yapılan tesisin 6 farklı fonksiyona sahip olduğunu belirten Torun, “Şu anda toplam 162 bin metrekarelik kiralanabilir alana sahibiz. Satın aldığımız diğer arazilerde yapılacak yatırımlarla kiralanabilir alanımızı “185 bin metrekareye çıkaracağız” dedi. Konutların büyük çoğunluğunun satıldığını söyleyen Torun, 300 kadar yabancının da konutlardan satın aldığını söyledi.  


Koçtaş ‘kolay mağaza’ ile Mall of İstanbul’da


KOÇTAŞ, İstanbul’daki 10’uncu, Türkiye’deki 43’üncü mağazasını Mall of İstanbul’da açtı. Koçtaş’ın yeni nesil mağazacılık konseptinin devamı olan Mall of Istanbul’da açılan yeni mağazayla birlikte Koçtaş, Türkiye genelinde 21 ilde toplam 230 bin m2 satış alanına ulaşmış oldu. 8.000 m2’lik satış alanına sahip Koçtaş Mall of İstanbul, 130 kişilik kadrosuyla müşterilere hizmet verecek.


YENİ KONSEPTE İKİNCİ


Koçtaş’ın 2011’de hayata geçirdiği yeni nesil mağazacılık konseptinin ilk örneği olan Eryaman Ankara mağazasından sonra, bu konseptin devamı niteliğindeki ikinci yeni nesil mağazası da Mall of İstanbul’da faaliyete geçti. Hem tüketici hem de çalışanlar için ‘Daha kolay alışveriş’ mottosuyla yeniden tasarlanan mağaza konseptinde, yaklaşık 40 bin çeşit ürün arasından kendilerine en uygun olanı kolaylıkla bulabilmeleri için, ürün yerleşimleri ve sergileme yöntemleri baştan ele alındı. 


Geçtiğimiz yılı yüzde 10 büyüyerek tamamlayan Koçtaş’ın, yılsonuna kadar yeni açacağı mağazalarla birlikte büyüme hedefini de yine geçen yıl olduğu gibi en az yüzde 10 olarak belirlediğini söyleyen Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, “İki yıl önce çalışma prensiplerimizi Kolay, Yaygın, Ortak ve Tek Takım olmak üzere dört ana başlıkla tanımladık. Son mağazamızı, ‘Kolay’ başlığı altında, hem çalışanlar hem de müşteriler için ‘Daha kolay alışveriş’ mottosu ile hizmete açtık” dedi.


Hürriyet Gazetesi