Kent Haberleri

Manyas yurt inşaatı tehlike saçıyor!

Balıkesir Manyas'ta yurt inşaatı için başlatılan inşaat kazısı, asfalt zeminin altındaki toprağın taşınması nedeniyle çökmeye yol açtı. Bölgedeki iki bina da çökme tehlikesi üzerine boşaltıldı.

Balıkesir'in Manyas ilçesinde yurt inşaatı için başlatılan inşaat kazısı, asfalt zeminin altındaki toprak malzemenin taşınması nedeniyle çökmeye yol açtı. Kazı olan bölgedeki iki bina da çökme tehlikesi üzerine boşaltıldı.


Balıkesir’in Manyas ilçesinde, Bandırma-Gönen ve Susurluk karayollarının kesiştiği noktada özel bir müteahhitlik firması tarafından Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu’na öğrenci yurdu için başlatılan inşaatın kazı çalışmaları karayollarına büyük zarar verdi. 


Kazının yapıldığı çevredeki iki bina da çökme tehlikesi üzerine boşaltıldı. İlçe merkezinde inşaatı yapılacak olan binanın kazı çalışmaları sürerken, zemin toprağının gevşek olması nedeni ile ilçenin Bandırma - Gönen karayolu ile Susurluk alternatif karayolu kullanılamaz hale geldi. 


Karayolları Genel Müdürlüğü, karayollarının kullanılamaz hale gelmesi üzerine müteahhit firma hakkında yasal işlem başlatırken, Bandırma ve Gönen istikametine gidecek araçlar ise mahalle arasındaki sokakları kullanarak ulaşım sağlamaya başladı. 


Manyas Belediye Başkanı Tancan Barçin, müteahhit firmanın Fen İşleri Müdürlüğüne kazı çalışmaları başlamadan önce ruhsat başvurusunda bulunduğunu ve her şeyin yasalara uygun olduğu için gerekli inşaat izninin verildiğini ve kazı çalışmaları ile birlikte inşaat alanına çevreye zarar vermemesi için kazık çakma işleminin yapılmadığını söyledi. 


Barçin yaptığı açıklamada, "Müteahhit firma yetkilileri Fen İşleri Müdürlüğümüze geldiğinde zeminden on metre aşağıya ineceklerini toprak yapısı ile ilgili yetkili kişilerin raporlarını ibraz ettiler. Bu konuda tüm prosedürler tamam olduğu için inşaat ruhsatı kendilerine verildi. Ancak kazı çalışmalarına başlanıldığında toprağım dolgulu ve gevşek olmasından dolayı bu defa sağlam zemini bulmak için 20 metre derinliğe kadar inmek zorunda kaldılar. Böyle olunca da toprak kaymaları başladı. Başta Bandırma ve Gönen karayolunun inşaat kısmındaki alanı tamamen gitti. İnşaatın karayoluna uzaklığı beş metre olması gerekirken şu anda toprak kaymasından dolayı yol falan kalmadı. Karayolları bunun üzerine müteahhit firmasına 250 bin TL ceza kesti. Yapı denetim ekibi ne iş yapar, bu durumu niye görmedi anlamış değilim. Bu olayda Belediyenin her hangi bir suçu yoktur.Keşke harfiyat ile birlikte çevresine kazık çakılsaydı bu olumsuzluklar o zaman yaşanmazdı" şeklinde konuştu.


Müteahhitlik firması yetkilileri ise, inşaata başlamadan önce jeoloji ve diğer teknik yetkililere zemin etüdü yaptırdıklarını, ancak kazı çalışmaları ile beraber olayın farklı bir boyuta geldiğini belirttiler. Yetkililer bir ay sonra karayolunun yeniden yapımı için gerekli çalışmayı yapacaklarını söyledi. Binanın ise Temmuz ayına kadar tamamlanarak KYK’ya teslim edileceğini söylediler.


Hürriyet Yerel




Haber Balıkesir Marmara Bölge Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Balıkesir Manyas'ta yurt inşaatı için başlatılan inşaat kazısı, asfalt zeminin altındaki toprak malzemenin taşınması nedeniyle çökmeye yol açtı. Kazı olan bölgedeki iki bina da çökme tehlikesi üzerine boşaltıldı. 


Manyas 'ta Bandırma-Gönen ve Susurluk karayollarının kesiştiği noktada özel bir müteahhitlik firması tarafından Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'na öğrenci yurdu için başlatılan inşaatın kazı çalışmaları karayollarına büyük zarar verdi. Kazının yapıldığı çevredeki iki bina da çökme tehlikesi üzerine boşaltıldı. İlçe merkezinde inşaatı yapılacak olan binanın kazı çalışmaları sürerken, zemin toprağının gevşek olması nedeni ile ilçenin Bandırma - Gönen karayolu ile Susurluk alternatif karayolu kullanılamaz hale geldi. Karayolları Genel Müdürlüğü, karayollarının kullanılamaz hale gelmesi üzerine müteahhit firma hakkında yasal işlem başlatırken, Bandırma ve Gönen istikametine gidecek araçlar ise mahalle arasındaki sokakları kullanarak ulaşım sağlamaya başladı. Manyas Belediye Başkanı Tancan Barçin, müteahhit firmanın Fen İşleri Müdürlüğüne kazı çalışmaları başlamadan önce ruhsat başvurusunda bulunduğunu ve her şeyin yasalara uygun olduğu için gerekli inşaat izninin verildiğini ve kazı çalışmaları ile birlikte inşaat alanına çevreye zarar vermemesi için kazık çakma işleminin yapılmadığını söyledi. Barçin yaptığı açıklamada, "Müteahhit firma yetkilileri Fen İşleri Müdürlüğümüze geldiğinde zeminden on metre aşağıya ineceklerini toprak yapısı ile ilgili yetkili kişilerin raporlarını ibraz ettiler. Bu konuda tüm prosedürler tamam olduğu için inşaat ruhsatı kendilerine verildi.Ancak kazı çalışmalarına başlanıldığında toprağım dolgulu ve gevşek olmasından dolayı bu defa sağlam zemini bulmak için 20 metre derinliğe kadar inmek zorunda kaldılar. Böyle olunca da toprak kaymaları başladı. Başta Bandırma ve Gönen karayolunun inşaat kısmındaki alanı tamamen gitti. İnşaatın karayoluna uzaklığı beş metre olması gerekirken şu anda toprak kaymasından dolayı yol falan kalmadı. Karayolları bunun üzerine müteahhit firmasına 250 bin TL ceza kesti. Yapı denetim ekibi ne iş yapar, bu durumu niye görmedi anlamış değilim. Bu olayda Belediyenin her hangi bir suçu yoktur.Keşke harfıyat ile birlikte çevresine kazık çakılsaydı bu olumsuzluklar o zaman yaşanmazdı" şeklinde konuştu. Müteahhitlik firması yetkilileri ise, inşaata başlamadan önce jeoloji ve diğer teknik yetkililere zemin etüdü yaptırdıklarını, ancak kazı çalışmaları ile beraber olayın farklı bir boyuta geldiğini belirttiler. Yetkililer bir ay sonra karayolunun yeniden yapımı için gerekli çalışmayı yapacaklarını söyledi. Binanın ise Temmuz ayına kadar tamamlanarak KYK'ya teslim edileceğini söylediler.


Balıkesir Marmara Bölge Gazetesi