Genel

MAPIC Fuarı'na Türk perakende sektörü damga vurdu!

Türk perakende sektörü dünyanın en büyük perakende fuarı Mapic'te yabancılardan büyük ilgi gördü. Vahap Küçük, "Birçok alanda yeni yatırım fırsatı sunan bu organizasyonun Türkiye'de de yapılması için çalışıyoruz" dedi...


Türk perakende sektörü dünyanın en büyük perakende fuarı Mapic'te yabancılardan büyük ilgi gördü. Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu Başkanı Vahap Küçük, "Birçok alanda yeni yatırım fırsatı sunan bu organizasyonun Türkiye'de de yapılması için çalışıyoruz" dedi.


Mapıc'e 90'a yakın ülkeden 2400 perakendeci katıldı. Dünya çapında yoğun ilgi gören fuar birçok işbirliğinin kapısını araladı Yabancı yatırımcılardan gördükleri ilgiden memnun olduklarını söyleyen Dumankaya İnşaat Pazarlama ve Satış Direktörü Togan Yazıcıoğlu şunları söyledi: "Buraya Ritim istanbul, Athletico-0 Tovvers, Dumankaya Miks, Horizon projelerimizi tanıtmak için geldik. Çikolata devi Gopa'nın Avrupa, Ortadoğu ve Afrika İş Geliştirme Direktörü H Guy Riddell, Horizon ve Ritim İstanbul ile ilgilendiğini söyledi. 

Amerikalı bir firma da Türkiye'de olmayan bir kahve zincirini Ritim İstanbul'a getirmek istediklerini belirtti." Penti icra Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Karaibrahimoğlu, Mapic'te inovatif firmalarla görüştüklerini söyledi. îki Arap girişimcinin Ortadoğu'da yeni yatırımlar konusunda Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo ile görüştüğünü belirten Karaibrahimoğlu "Yurtdışında 45 şubemiz var. 100 kadından 99'u Penti'yi biliyor. Hedefimiz aynı başarıyı iç giyimde de yakalamak. Türkiye'de 203 olan mağaza sayısmı 2014 sonunda 250'ye çıkaracağız. 2014'te internet mağazacılığına da ağırlık vereceğiz" dedi. 



4 BİN KİŞİYİ İŞE ALACAK 


100 milyon dolar yatırım LC Waikiki'nin yatırım ve hedeflerinden bahseden LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük şöyle konuştu: "2014'te yurtdışında 60'a yakın mağaza açmayı ve toplamda 80 bin metrekare büyüklükte bir yatırım yapayı hedefliyoruz. 

Yurtdışı yatırım tutarı 100 milyon dolar civarında olacak. Hedefimizde özellikle gelişmekte olan ülkeler var. Afrika'nın kuzeyinde varız, güneye doğru gidiyoruz. 


Ortadoğu, Balkanlar, Rusya ve Kafkaslara yoğunlaşıyoruz." Ciro hedefi 5.5 milyar lira Türkiye'deki mağaza sayısmm 400'ü aşacağını belirten Vahap Küçük, "380 mağazamız var, mağaza açacağız. 2013'te yüzde 25 büyüme hedefimiz vardı, yüzde 27 ile kapatacağız. Bu 200 milyon ürün satarken 54 milyon adet ekstra ürün satmak demek. Zor ama başarıyoruz. Bu yılki ciro beklentimiz 4.5 milyar lira. 2015'te ise 5.5 milyar lira ciro hedefini yakalayacağımızı ümit ediyoruz. Çalışan sayımız 20 bini aştı. 2014'te istihdama 4 bin civarında katkı sağlayacağız" dedi. 


Alkaş'ın 2006'dan beri Türkiye temsilciliğini yürüttüğü dünyanın en büyük uluslararası gayrimenkul ve perakende fuarı Mapic dün başladı. Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenen etkinlik iki gün sürecek. Fuara 90'a yakın ülkeden 2400'ün üzerinde perakendeci katıldı. Dünyanın önde gelen firma temsilcilerinin yer aldığı fuara 100'ün üzerinde marka ve 300 işadamıyla katılan Türkiye ise adeta şov yaptı. 


Sektör temsilcileri tam kadro Fuarda Türkiye'yi, Tüm Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) ve LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü gibi isimler temsil etti. Emaar Türkiye, Saf GYO, Dumankaya İnşaat, Rönesans, Öncüoğlu Mimarlık ve Simit Sarayı da fuarda stantlarıyla yer aldı. 


Yeni iş fırsatları yarattı Türk firmalarına olan yoğun ilgi dikkat çekti. İnşaat firmalarının yanında özellikle Simit Sarayı'nın standı ve simit ikramı dünyanın değişik yerlerinden gelen katılımcılardan ilgi gördü. Katılımcı işadamları Mapic'te birçok firmayla iş fırsatı için bir araya geldiklerini ve olumlu sonuçlar aldıklarını söyledi. Birçok işadamı ise yurtdışında yeni yatırım için bağlantı kurduklarını söyledi. 

'Mapic için kulis yapıyoruz' Böyle bir fuarın Türkiye'de de yapılmasını çok arzu ettiklerini belirten Vahap Küçük, "Çünkü Türkiye'deki markalar artık global olmaya başladı. Türkiye Irak, İran ve Afrika gibi bölgelerdeki perakendecileri buluşturmak için önemli bir lokasyon. 


Böyle bir fuar Türk yatırımcılar için çok faydalı olur. Arkadaşlarla aynı zamanda bunun kulisini de yapıyoruz. Başarırsak Türkiye'ye ve yatırımcıya hizmet etmiş oluruz" diye konuştu. Dünyaya simiti tattırdı Mapic'te ilk kez yer alan Simit Sarayı'nın İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, "Simiti dünyaya tanıtmak için buradayız. Yurtdışında insanların kafasına Simit Sarayı'nı kazımak istiyoruz. 

Ücret almadan Türkiye'nin simitini dünyaya tanıtıyoruz. Beklediğimizden çok ilgi gördük. Fuarda Çin ve Suudi Arabistan'dan yatırımcılarla görüştük. 2018'e kadar 1000 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Bunun 550'si yurtdışında olacak. Avrupa'nın her yerinde, Nevv York'ta ve Londra'da da olacağız" dedi. 


Posta Gazetesi