05 / 11 / 2024

Markalar yurtdışındaki mağaza sayısını 10 bine çıkaracak

Markalar yurtdışındaki mağaza sayısını 10 bine çıkaracak

Küreselleşen dünyaya ayak uyduran Türk şirketleri, yurtdışında müşterilere kolay ulaşmak için mağaza sayısını her geçen yıl artırıyor





Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkan Yardımcısı Hüseyin Doğan, dernek olarak şu an yurtdışında 2 bin mağazaya sahip olduklarını, bunu gelecekte 10 bine çıkarmak için çalıştıklarını söyledi.

Türk alışveriş merkezlerini, perakende sektörünü ve markalarını yurtdışına açarak burada yeni pazarlar oluşturmayı hedefleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin öncülüğünde kurulan 'TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu' ilk çalıştayını dün gerçekleştirdi. TİM BaşkanVekili Ahmet Akbalık, ihracatın sürekliliği ve değer odaklı çalışabilmek için alışveriş merkezleri, perakende sektörü ve markaların yurtdışı açılımının önemine işaret ederek, sağlayacakları koordinasyonla küresel seviyede lobi ve tanıtım faaliyetlerine odaklanacaklarını söyledi. Türk mallarının imajını yükselteceklerini ve tanıtımı artıracaklarını ifade eden Akbalık, "Bu hedefleri gerçekleştirmek için gerekli olan mekanizmaları oluşturacağız. Kaynak oluşturmada hangi alanlar kritik, hangi alanlarda desteğe ihtiyacımız var bunların yol haritasını çıkartacağız. Türk AVM ve markalarımızla yurtdışına açılarak küreselleşeceğiz." dedi.

Devlet Bakanı Zafer Çağlayan da artık eskiden kendilerini rakip gören alışveriş merkezleri, perakendeci ve markaların birlikte hareket etme kültürü oluşturduklarını vurgulayarak, yeni Türkiye'nin oyunu oynayan değil, masa başında oyunu kuran ülke konumuna geldiğini ifade etti. 'TİM Yurtdışı Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu'nun diğer temsilcilerinden Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet T. Nane de alışveriş merkezlerinin tüm ülkelerden övgüler aldığını, bunun için büyük oynamak gerektiğini belirtti. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal da bugün Türk alışveriş merkezlerinin örnek alınır hale geldiğini vurgulayarak, "Türk markalarının ve AVM'lerinin sadece Ortadoğu ve Asya değil, tüm dünyada başarı sağlaması için çalışacağız." şeklinde konuştu.
ZAMAN 


Geri Dön