Sektörel

Markalı emlakçıların ticaret hacmi giderek artıyor!

Ülkemizde inşaat sektörü ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olmaya devam ederken, emlak ve gayrimenkul alım-satımında markalı emlakçıların ticaret hacmi de giderek artıyor.

Türkiye'de son yıllarda alım-satımı yapılan gayrimenkullerde markalı emlakçıların ağırlığı giderek artıyor. 

Ülkemizde inşaat sektörü ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olmaya devam ederken, emlak ve gayrimenkul alım-satımında markalı emlakçıların ticaret hacmi de giderek artıyor. İstanbul Emlak Odaları Birliği verilerine göre, İTO ve İstanbul Emlak Odalarına kayıtlı emlak ofisi sayısının İstanbul’da 13 bin civarında olduğu, bu ofislerde resmi olarak çalışan sayısının ise 40 bin kişi olduğu ifade ediliyor. Bu verilerin yanı sıra, emlak odasına kayıt olmaksızın faaliyet gösteren emlak ofislerinde çalışan veya bağımsız çalışan kişi sayısının ise 100 bin kişi civarında olduğu belirtiliyor.

Kurumsal firmaların payı büyüyor

TÜİK verilerine göre ülkemizde 2015 yılında 1 milyon 289 bin 320 konutun satış sonucu el değiştirdiği belirlendi. Yine TÜİK araştırmasında konut satışlarının 2015 yılında bir önceki yıla göre %10,6 artış gösterdiği ortaya çıktı. Son 5 yıldır ise konut ve gayrimenkul sektörü her yıl ortalama satış adedinde yüzde 15'e yakın artış gösterirken, kurumsal gayrimenkul danışmanlık şirketlerinin yıllık işlem artışlarının yaklaşık yüzde 75'e ulaştığı görülüyor. 

Pahalı konutlarda markalı emlakçı tercihi 

Türkiye'nin önde gelen Gayrimenkul firmalarından Century 21 Türkiye'nin Yönetim Kurulu Başkanı Önder Uzel, son dönemde Türkiye'de mahalle emlakçılığından markalı emlakçılara doğru bir tercih kayması yaşandığını söyledi. Uzel bu tercihte satışı yapılacak gayrimenkulün fiyatının ve tecrübenin önemli bir etken olduğunu vurgulayarak, "Kişiler ya da şirketler özellikle maddi değeri yüksek olan konutlarını değerlendirirken, giderek bireysel emlak ofisleri yerine kurumsal markalarla çalışma eğilimi içine giriyorlar. Bu durum ise kurumsal firmalara yönelik güven duygusundan kaynaklanıyor" dedi.

Hizmet beklentisi tercihi etkiliyor

Markalı emlakçılara olan talebin alım yapacak olan kişilerin eğitim durumu ve beklentileriyle de doğru orantılı olduğunu kaydeden Uzel şöyle konuştu: "Türkiye'de son yıllarda cazip banka kredilerinin de etkisiyle eğitim düzeyi çok yüksek insanlar konut almaya başladı. Dolayısıyla bu eğitimli kitlenin hizmet beklentileri de yükseldi ve markalı gayrimenkul danışmanlık ofislerine daha fazla ilgi görmeye başladı. Bunun yanı sıra Türkiye’de gayrimenkul alan ya da ofis kiralayan yabancı şirketler de, genellikle yabancı emlak ofisleri ile çalışmayı tercih ediyorlar." 



Haber Dokuz Sütun Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;

 

2016 yılı konut alım satımında markalı emlakçılar ağır basıyor.  Century 21 Yönetim Kurulu Başkanı Uzel,'' Bu durum güven duygusundan ileri geliyor'' dedi.


Konut alım satımında markalı emlakçıların ağırlığı artıyor. Bu durum müşteri eğilimine bağlanıyor. Odalarda kaydı bulunan emlak bürolarının adedi 13 bini, buralarda görev alanlarının adedi de 40 bini buluyor. Kaydı bulunmayan emlak bürolarında görev alanların veya bir yere bağımlı olmayanların adedi ise 100 bin dolaylarında. 2010’dan bu yana taşınmaz satışında yüzde 15 artış görülüyor. Markalı emlakçılara da talep de yüzde 75’i buluyor. Taşınmazları müşterileri ile buluşturan Century 21 Türkiye’nin Yönetim Kurulu Başkanı Önder Uzel, tüketicilerin markalı emlakçıları tercih ettiğini anlatıyor. Uzel, bu tercihte satışı yapılacak konutun ya da arsanın fiyatının ve deneyimin önemli bir faktör olduğunu vurgulayarak, “Bireyler ya da şirketler maddi değeri olan konutları için markalı emlakçılara başvurma eğilimi içine giriyorlar. Bu durumun güven duygusundan ileri geliyor.” diyor. Markalı emlakçılara yönelimin müşterilerin eğitim durumu ve talepleri ile orantılı olduğunu anlatan Uzel, şöyle devam etti: “Türkiye’de uygun kredilerinin de rolü ile eğitimli bireyler konut almaya başladı.”


Dokuz Sütün