Sektörel

Markalı konut satışları toplam satışın yüzde 35’ine ulaştı!

Markalı konut projelerin sunduğu avantajlara dikkat çeken ERA Gayrimenkul Türkiye Genel Müdürü Atalay, Türkiye’nin markalı gayrimenkulde yolun başında olduğunu ve bu trendin hızla büyük şehirlerden küçük şehirlere doğru yayılmasının gerekliliğini vurguladı.

Markalı konut projeleri alıcısına bir çok kolaylık sunuyor. Markalı konutların satış koşulları, yüksek kira getirisi, kullanılan ürün kalitesi alıcıyı kendisine çekiyor. Soayal olanakların da olduğu markalı konutlar yatırımcıların ve oturum amaçlı gayrimenkul almak istetenlerin ilk tercihi olmaya başladı.

ERA Gayrimenkul Türkiye Genel Müdürü Özhan Atalay markalı konut projelerinin alıcıya sunduğu hizmetlerin daha cazip olduğunu söyledi Atalay, "Alıcıya sunulan hizmet ayrıcalıkları, sosyal imkanlar ve daha güvenli yapıların hayata geçmesiyle birlikte gün geçtikçe markalı gayrimenkule olan ilgi hızla büyüyor. Sağladığı avantajların yanı sıra yatırımcılar tarafından da yoğun ilgi gören markalı gayrimenkuller ikinci el satışlarında da değer kaybetmiyor" dedi. 

Markalı konuta olan talebin daha da artacağını ifade eden Atalay sözlerini şu şekilde sürdürdü; "Önümüzdeki dönemlerde markalı konuta olan talepte daha fazla artış yaşanacağını ve markalı konutların büyük şehirlerden küçük şehirlere doğru yayılma trendini göstereceğini öngörüyoruz. Türkiye'de her yıl yaklaşık 600-650 bin adet yeni konut üretiliyor. Bunların yaklaşık yüzde 35’i markalı konut kapsamında değerlendiriliyor. 2017 yılında 1 milyon 409 bin 314 konut satışı gerçekleşti. İstanbul’da toplam konut stokunun yaklaşık % 11 i markalı projelere ulaşmış durumda. Kentsel dönüşüm, şehirleşmeye olan yoğun talep, bu rakamı her geçen gün hızla artarak devam edeceğini tahmin ediyoruz. İstanbul genelinde 5,3 milyon adet konut bulunuyor. Bu rakamın 560 bini markalı konut projelerinden oluşuyor. Bu projelerin bir kısmının inşaatı halen devam etmekte. İstanbul’un yanı sıra diğer büyük şehirlerde de inşası devam eden birçok markalı gayrimenkul projesi görüyoruz. Bu projelerin sadece büyük şehirlere değil diğer küçük şehirlere de yaygınlaşması gerekli. Gerek oturum amaçlı gerekse yatırım amaçlı alınan markalı gayrimenkullerin sağladığı sosyal ve ekonomik avantajlar sebebiyle markasız gayrimenkulden daha hızlı ve daha karlı satıldığını görüyoruz"

Atalay, markalı konut projelerinin tanımına da değindi.  Atalay, Çok sayıda tanıtım ve pazarlara girişimleri sonucu bilinirliği artırılmış ve finansal yapısı çok güçlü olan şirketlerin yaptığı gayrimenkuller söz konusu, ancak bu tek başına bir kriter değil" ifadelerini kullandı.