İmar

Marmara bölgesinin çehresi değişiyor!

Marmara bölgesinin çehresi değişiyor. Marmara Bölgesi'nin çehresinin tümünü değiştirecek olan imar planına giren köprünün yapımı yıllardır gündemdeydi. Bundan önce hiçbir resmi planda köprü yer almamıştı.

Çanakkale Boğazı'nda iki yakayı birleştirecek köprü imar planına girdi. 

Plan Marmara'nın çehresini değiştirip, ekolojik tahribata sebep olacak Çanakkale Boğazı'nın iki yakasını birleştirecek köprü Çevre ve Şeiıırcilik Bakanlığı'nın Balıkesir-Çanakkale için hazırlamış olduğu yeni ı/ıoo bin ölçekli imar planına girdi. 

Marmara Bölgesi'nin çehresinin tümünü değiştirecek olan imar planına giren köprünün yapımı yıllardır gündemdeydi. Bundan önce hiçbir resmi planda köprü yer almamıştı. 

Yeni imar planına göre köprü, Çanakkale'nin Lapseki ilçesine bağlı Kocaveli köyü ile Gelibolu'ya bağlı Sütlüce köyü arasında inşa edilecek. 

Yeni köprünün uzunluğu 3 bin 700 metre olacak. 


'TAHRİBATA YOL AÇACAK' 


Çanakkale Boğaz Köpriisii'nün ciddi ekolojik sorunlar ortaya çıkaracağını açıklayan Bursa Şehir Plancıları Odası Başkanı Hakan Karademir "Köprünün ayaklarının bulunduğu Gelibolu ve Lapseki kıyıları planda 'kentsel gelişim alanı' olarak belirtilmiş. Ülkemizde herhangi bir yerde bir köprü yapıldığında köprünün çevresi de hemen imara açılıyor. Aynı durum şu anda Çanakkale Boğaz Köprüsü için de olağan. 1/100 binlik plan, Çanakkale Boğaz Köprüsii'nün yer aldığı bölgeleri de imara açmayı öngörüyor. 

Hesaplamalarımız Çanakkale Boğaz Köpriisii'nün yaklaşık olarak 3 bin 700 metre uzunluğa sahip olacağını gösteriyor. Bu uzunlukta bir köprü ciddi ekolojik sorunlar ortaya çıkaracaktır." NÜFUS 3 KAT ARTACAK Yaklaşık 400 metre uzunluğa sahip köprü tamamlandığı takdirde şu an yapımı süren, Balıkesir'e kadar gelmiş mevcut bulunan İzmir-lstanbul otoyoluna bağlanacak. İmar planının notlarına göre köprünün ayaklarının inşa edildiği Lapseki ve Gelibolu bölgeleri şimdiden kentsel gelişim alanı ilan edildi. Bu bölgeler de dolaylı olarak imara açılacak. 


Plana göre Çanakkale ve Balıkesir bölgesi için 2040 senesinde beklenen nüfus rakamı 4 milyon 578 bin. 

Bu rakam bölgenin 2012 senesinde sahip olduğu 1 milyon 654 bin nüfusun neredeyse 3 katına tekabül ediyor. Uzmanlar bölgenin bu derece yüksek bir nüfus artışını kaldırmayacağı görüşünde. 

GÖKÇEADA Yeni hazırlanan planda Gökçeada'nın güney kıyısı bölgesinin çok büyük bir bölümü turizm bölgesi ilan edilmiş. 

Gökçeada'nın güney kıyı bölgesinde yeni oteller ve yeni turistik yapılar yapılabilecek. Gökçeada'nın şehir merkezinin yer aldığı bölgeye yakın bazı tarım alanları da kentsel gelişim alanı ilan edilmiş. Bu alanlarda da konut yapılabilecek. 

BOZCAADA Bozcaada'nın güney kıyı bölgesi kentsel gelişim alanı adı altında imara açılıyor. Akvaryum Koyu'nun da içinde yer aldığı bu kısımda yeni yapılar yapılabilecek. Adanın doğu kıyısı ise 'turizm tesis bölgesi' adı altında imara açılıyor. Bu kısımda de turistlik oteller yapılabilecek. 


BANDIRMA SANAYİ ALANI 


Plan kapsamında Balıkesir ve Çanakkale'nin bazı bölgeleri sanayi alanı olarak belirtilmiş durumda. Sanayi alanı olarak belirtilen bölgeler arasında en dikkat çekici bölge ise Bandırma. Planda Bandırma sınırlarında mevcut bulunan yaklaşık olarak 4 bin 800 hektarlık bir alan sanayi bölgesi olarak gösterilmiş. 

Ülke genelinde eşine az rastlanır bir büyüklüğe sahip bu büyüklükteki bir sanayi bölgesi sadece Bandırma'yı değil bütün Marmara Bölgesi'ni etkileyebilecek kapasitede. 


Birgün