Marmara Otoyol Ringi, Çanakkale 1915 Köprüsü'yle tamamlanacak!
Osmangazi’nin ardından sıra Çanakkale Boğazı’na yapılacak köprüye geldi. Marmara Otoyol Ringi’ni tamamlayacak Çanakkale 1915, 2023 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.
Osmangazi’nin ardından sıra Çanakkale Boğazı’na yapılacak köprüye geldi. Marmara Otoyol Ringi’ni tamamlayacak Çanakkale 1915, 2023 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın, Osmangazi Köprüsü’nün açılışında, “Sırada Çanakkale 1915 Köprüsü var” yönündeki sözlerinin ardından söz konusu köprü merak konusu oldu. Osmangazi Köprüsü ile İstanbul ve Marmara Bölgesi’nin trafik sıkışıklığını azaltacak Marmara Otoyol Ringi’nin ilk ayağı tamamlanmış oldu. Ringi birleştirecek olan yatırım da Çanakkale Köprüsü olacak. Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü’nün yer aldığı İstanbul- İzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı’na kurulacak köprüyle tamamlanacak.
AĞIR TRAFİĞE RİNG ÇÖZÜMÜ
Türkiye’nin yük ve yolcu taşımacılığında en yoğun ana karayolu koridoru, Marmara Bölgesi ve İstanbul’da yer alıyor. Bölge, bu nedenle ciddi trafik sıkışıklığı yaşıyor. Projeyle, güneye ve Ege’ye inecek araçlar İstanbul’a girmeden Çanakkale üzerinden taşınabilecek. Böylece zaman, taşıt işletme giderleri ile trafik kazası maliyetleri de azaltılacak. Ulaştırma Bakanlığı, projenin yıllık faydasının 2.5 milyon TL olacağını hesaplıyor.
MARMARA RİNGİ’NİN KİLİT NOKTASI
Marmara Otoyol Ringi’nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı- TekirdağÇanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak. 352 kilometre uzunluğundaki yol, Çanakkale Boğaz Köprüsü’nü de kapsayacak. Projenin yap-işlet-devret modeli ile yapılabilmesi için Yüksek Planlama Kurulu onayı bekleniyor.
EN UZUN ASMA KÖPRÜ
Çanakkale Köprüsü, Çanakkale Boğazı’nı 2 bin 23 metre orta açıklıkla geçecek. Proje, toplam uzunluğu 3 bin 623 metre olan asma köprü şeklinde planlandı. Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2 bin 23 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Köprünün Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.
İŞTE O GÜZERGÂH
Çanakkale Köprüsü için ilk olarak Sarıçay- Kilitbahir güzergâhı belirlenmişti. Bu bölge tarihi Gelibolu Yarımadası’na zarar vereceği endişesiyle değiştirildi. Gelibolu İlçesi’nin 7.5 kilometre güneyindeki Sütlüce Köyü ile Lapseki İlçesi’nin 2.5 kilometre güneyindeki Şekerkaya mevkii belirlendi.
Habertürk
Bu haber Sabah'ta tekrar şöyle yer aldı:
Osmangazi’nin ardından sıra Çanakkale Boğazı’na yapılacak köprüye geldi. Marmara Otoyol Ringi’ni tamamlayacak Çanakkale 1915, 2023 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın, Osmangazi Köprüsü'nün açılışında, "Sırada Çanakkale 1915 Köprüsü var" yönündeki sözlerinin ardından söz konusu köprü merak konusu oldu. Osmangazi Köprüsü ile İstanbul ve Marmara Bölgesi'nin trafik sıkışıklığını azaltacak Marmara Otoyol Ringi'nin ilk ayağı tamamlanmış oldu.
Ringi birleştirecek olan yatırım da Çanakkale Köprüsü olacak. Marmara Otoyol Ringi, Osmangazi Köprüsü'nün yer aldığı İstanbul İzmir Otoyolu, 3. köprünün yer aldığı Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu projelerinin gerçekleştirilmesiyle hayata geçirilecek. Ring projesi, Çanakkale Boğazı'na kurulacak köprüyle tamamlanacak.
AĞIR TRAFİĞE RİNG ÇÖZÜMÜ
Türkiye'nin yük ve yolcu taşımacılığında en yoğun ana karayolu koridoru, Marmara Bölgesi ve İstanbul'da yer alıyor. Bölge, bu nedenle ciddi trafik sıkışıklığı yaşıyor. Habertürk'ün haberine göre projeyle, güneye ve Ege'ye inecek araçlar İstanbul'a girmeden Çanakkale üzerinden taşınabilecek. Böylece zaman, taşıt işletme giderleri ile trafik kazası maliyetleri de azaltılacak. Ulaştırma Bakanlığı, projenin yıllık faydasının 2.5 milyon TL olacağını hesaplıyor.
MARMARA RİNGİ'NİN KİLİT NOKTASI
Marmara Otoyol Ringi'nin iki ayağı İstanbul-İzmir ve Kuzey Marmara otoyollarının yapımı sürüyor. Projenin üçüncü ayağı Kınalı- Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyolu olacak. 352 kilometre uzunluğundaki yol, Çanakkale Boğaz Köprüsü'nü de kapsayacak. Projenin yap-işlet-devret modeli ile yapılabilmesi için Yüksek Planlama Kurulu onayı bekleniyor.
EN UZUN ASMA KÖPRÜ
Çanakkale Köprüsü, Çanakkale Boğazı'nı 2 bin 23 metre orta açıklıkla geçecek. Proje, toplam uzunluğu 3 bin 623 metre olan asma köprü şeklinde planlandı. Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Köprü ayakları arasındaki mesafe 2 bin 23 metre olacak. Köprü üzerinde 2x3 taşıt şeridi bulunacak. Köprünün Cumhuriyet'in 100'üncü yılı olan 2023 yılında açılması planlanıyor.
İŞTE O GÜZERGÂH
Çanakkale Köprüsü için ilk olarak Sarıçay- Kilitbahir güzergâhı belirlenmişti. Bu bölge tarihi Gelibolu Yarımadası'na zarar vereceği endişesiyle değiştirildi. Gelibolu İlçesi'nin 7.5 kilometre güneyindeki Sütlüce Köyü ile Lapseki İlçesi'nin 2.5 kilometre güneyindeki Şekerkaya mevkii belirlendi.
Sabah