Ulaşım

Marmara'da trafik rahatlayacak!

Marmara Bölgesi otoyollar ile adeta ring yapılacak bir çember altına alınıyor. Projede İstanbul, Kocaeli, Yalova, Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Tekirdağ var. 7 kenti otobanla birleştirecek proje Marmara'da trafiği rahatlatacak.

TÜRKİYE'de ulaşımın en fazla yükünü çeken bölge Marmara, ili ise İstanbul. 

Ulaştırma Bakanlığı zaten trafik yükü kendine yeten İstanbul'un diğer şehirlerle transit geçişini yapacak Marmara Bölgesi'ne adeta bir çember otoyolu oluşturuyor. 

Otoyol çemberi ile ring alanı olacak bölge İstanbul'un İçanadolu, Ege ve diğer bölgelerden gelen araçların baskısı altından kurtulacak. 


Yeni güzergah açılacak!


Otoyol ile İstanbul'un diğer şehirlere bağlantısı şehir merkezine uğramadan geçilecek. Böylece İstanbul'un diğer bölgelerden gelen araçlarına yeni bir güzergah açılacak. İstanbul'un içine girilmeden geçildiği bir taransit şehir olacak. 


Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri üzerindeki baskı böylecek Çanakkale Boğazı üzerinde kurulan köprü ve İzmit Asma Köprüsü'nde olacak. Köprüde dairenin deniz kısmındaki alanları bağlaması ile otobanların kesik kısımları tamamlanmış olacak. 


Sakarya'dan Tekirdağ'a kesintisiz otoyol!


İstanbul'a en çok araç yoğunluğunun aktığı aks Kocaeli ve Sakarya yolu güzergahı. 

Yoğun trafik yüzünden mevcut otoyol. D-100 ihtiyacı karşılamıyor. 

İnanılmaz bir sıkışıklık söz konusu. Yapımına başlanan Kuzey Marmara Otoyolu ile Sakarya ve Kocaeli'nden gelen bir araç İstanbul'dan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde direk ulaşarak şehre giriş yapacak. 


Sakarya Akyazı'dan başlayıp Kocaeli, Kocaeli'den Yavuz Sultan Selim köprüsü, oradan Paşaköy, Odayeri ve Tekirdağ Kınalı'ya kadar olan kesimin otoyol projesinin yapımına hızla devam ediliyor. 

Merkezi yoğunluktan kurtararak otoban İstanbul üzerinden diğer şehirlere geçmek isteyenler için büyük imkan sağlayacak. 


Ege ve İç Anadolu'dan gelen trafik İstanbul'a uğramayacak!


İstanbul trafiğinin yükünün almanın en önemli yollarından birisi özellikle Ege bölgesini ve Orta Anadolu'nun batı kesiminin yükünü İstanbul üzerinden geçirmeden doğrudan Çanakkale üzerinden Tekirdağ ve Edirne tarafına aktarmak. 

Bununla ilgili Tekirdağ Kınalı'dan Çanakkale'ye, Çanakkale köprüsü geçip Balıkesir'e ve Balıkesir'e gelinen noktada İstanbul-İzmir otoyoluyla birleşecek.