Marmaray Projesi'nin bir ayağı daha tamamlandı
İstanbul'un Anadolu ve Avrupa yakalarını Boğaz'ın altından tünellerle birleştiren Marmaray Projesi'nin bir ayağı daha tamamlandı
Proje kapsamında Söğütlüçeşme'den başlayan Yavuz ve Atatürk tünelleri Üsküdar İstasyonu'na ulaştı. Böylece Üsküdar İstasyonu ile Boğaz'ın altındaki daldırma tüneller arasındaki mesafe 800 metreye düştü. 3 futbol sahası büyüklüğündeki Üsküdar İstasyonu'na kurulan 130 metre uzunluğundaki tünel delme makinesi, Bakan Binali Yıldırım'ın düğmeye basmasıyla Boğaz'a doğru son yolculuğuna çıktı. Makinenin 2010'un Mart ayında Boğaz'ın altındaki daldırma tünellere ulaşarak iki tüneli birleştirmesi öngörülüyor.
Türkiye'nin en önemli projesinin tamamlanmasıyla Asya ile Avrupa'nın birbirine demiryoluyla bağlanacağına dikkat çeken Ulaştırma Bakanı Yıldırım, hesapta olmayan nedenlerle projenin süresinin uzadığını, bu sebeple maliyetin arttığına dikkat çekti. Yüklenici firmanın ve Demiryollar Limanlar, ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü'nün (DLH) birçok zorluğu çözerek bugüne geldiklerini anlatan Yıldırım, "Zarar etmelerine rağmen projeyi bırakmadılar. Çünkü bu proje para kazanmanın ötesine geçmiştir, Türkiye'nin prestij projesidir. Önemli olan yüklenicinin de yaşaması, projenin de başarıyla sonuçlandırılmasıdır." dedi.
Projenin tamamlanmasının arkeolojik kazılar nedeniyle geciktiğini söyleyen Yıldırım, artık arkeolojik çalışmaların tamamlandığını ve çalışmaların hızını kesecek bir engel kalmadığını ifade etti. Marmaray ile İstanbul'un 8.500 yıllık tarihinin ortaya çıkarıldığını ifade eden Yıldırım, "İstanbul'un binlerce yıllık tarihini bu proje ile ortaya çıkardık. İstanbul sadece Marmaray'ı kazanmadı, tarihini de kazandı, kültürel zenginliğini kazandı." diye konuştu. Marmaray'ın yer altı kısmının yüzde 56'sının tamamlandığı ve projeye şu ana kadar 500 milyon dolar ödendiği bilgisini veren Yıldırım, şöyle konuştu: "Kazı çalışmalarını kapsayan Kazlıçeşme ile Söğütlüçeşme'yi bağlayan 13,5 kilometrelik kazı çalışmalarını 2012 yılında tamamlamayı hedefliyoruz."
Muzaffer SALCIOĞLU/Zaman
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
Marmaray için son tarih: 2013
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, daha önceden 2010 yılında bitirileceği söylenen Marmaray'la ilgili olarak "Projenin tamamınında 2013 sonunda tamamlanması hedefimiz" dedi. Yıldırım, Marmaray'ın Üsküdar İstasyonu'nun yerin 27 metre altındaki tünelinde, Tünel Delme Makinesi'nin (TBM) Batırma Tüp Tünele doğru yola çıkarılması törenine katıldı. Yıldırım, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'den başlayan tünel açma yolculuğunun, birinci durak olan Üsküdar İstasyonu'na ulaştığını söyledi. Yıldırım, "Bu TBM, Üsküdar İstasyonu'ndan hareketle denizdeki daldırma tüp tünellerle buluşmak üzere yola çıkıyor. İki tüneli birleştiren mekanizma görevini görecek" diye konuştu. Yıldırım "Engeller çıkması nedeniyle gecikebiliyor. Projenin 2013 sonunda tamamlanması hedefimiz" diye konuştu. Radikal
"Kriz Marmaray'ı vurmaz proje devam ediyor"
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, arkeolojik buluntular nedeniyle 4 yıl geciken Marmaray Projesi'nin 2013 yılında tamamlanacağını belirtti. "Kriz Marmaray'ı vurmaz" diyen Bakan Yıldırım, krizde yatırımlara hız verdiklerini ve yüklenici firmaların ayakta kalmasını sağlayacaklarını ifade etti. Marmaray Projesi kapsamında TBM makinesinin Üsküdar istasyonuna ulaşması sebebiyle düzenlenen törene katılan Bakan Yıldırım, Üsküdar'da denizin 30 metre altındaki şantiye alanında Marmaray'ın geldiği son nokta ile ilgili bilgiler verdi. Bakan Yıldırım, yüklenici firmaların zarara rağmen projeyi devam ettirdiklerini anlatarak, projenin artık her şeyin ötesinde Türkiye için bir prestij projesi olduğunu ifade etti. Konuşmasının ardından TBM makinesine binerek tünel kazım çalışmasını başlatan Yıldırım, "Projenin önünde bir engel kalmadı . Yenikapı'dan bir kaç ay sonra Sirkeci istikametinde tünel kazma çalışmalarını tamamlayacak. 2 bin 250 metrelik bölüm kısa sürede tamamlanacaktır" diye konuştu.
Türkiye