Perakende

Marriott International, Türkiye'de 17 tesis daha açacak!

7 bin 600'den fazla mülkü bulunan portföyüyle 133 ülkede 30 markasıyla faaliyette bulunan Marriott International, Türkiye'de 17 tesis daha açacak.

Marriott International, 7 bin 600'den fazla mülkü bulunan portföyüyle 133 ülkede 30 markasıyla faaliyette bulunuyor. EMEA'da 75'ten fazla ülkede yaklaşık bin mülkü bulunan portföyle çalışmalarına devam eden firmanın Ankara, İstanbul ve Bodrun olmak üzere sadece Türkiye'nin 9 şehrinde 3 mülkü bulunuyor. 

Capital Dergisi'nde yer alan habere göre; “St Regis, The Ritz-Carlton, W Hotels ve EDITION gibi lüks yaşam tarzı markalarımız. Sheraton, Marriott ve Le Méridien gibi klasikle kadar farklı tercih ve ihtiyaçlara hitap eden portföyümüzle hizmet veriyoruz” diye konuşan EMEA Başkanı Satya Anand, Türkiye'de 16 markası altında 5 bin odası bulunduğunu ifade ediyor. 

Türkiye'nin Marriott International'ın genel büyümesine önemli bir pazar oluşturduğunu söyleyen Anand, “Ülkedeki birincil ve ikincil pazarlarda gücümüzü daha da artırmak için büyük fırsatlar görüyoruz. Geliştirme hattımız doğrultusunda, Türkiye'deki varlığımıza 17 tesis ve 3 binden fazla oda eklemeyi umuyoruz. Bu yıl Türkiye'de üç marka çatısı altında birer otel açmayı planlıyoruz. Bunlar Orientbank Hotel İstanbul, Autograph Collection ve kapsamlı bir yenilemenin ardından mayıs ayında açmayı umduğumuz Sheraton İstanbul Levent. Sheraton İstanbul Levent'in açılışı Türkiye'deki Sheraton portföyünü dokuz tesise çıkaracak. Ayrıca Marriott International'ın Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesindeki ilk bağımsız markalı rezidansları olacak olan The Ritz-Carlton Residences Bodrum'u da bu yıl açmayı dört gözle bekliyoruz" diye konuştu. 

Geçen sene yaz aylarında seyahat kısıtlamalarının kalkmasıyla beraber Türkiye dahil birçok pazarın iyi performansa sahip olduğunu söyleyen Satya Anand, şu değerlendirmelerde bulundu: “Ağustos 2020'de, Caresse, A Luxury Collection Resort&Spa, The Bodrum EDITION gibi tatil otellerinin doluluk seviyeleri yüzde 90'a ulaştı. Bu eğilimi bölge içerisinde de gözlemledik. Ülke çapında yeni kısıtlamalar getirildiğinde bunun talebe etki edeceğini biliyoruz. Ancak kısıtlamalar kaldırıldığında insanların tekrar seyahat etmeye başlayacağı konusunda iyimseriz. 2021 hedeflerimiz kapsamında daha yerelleştirilmiş ve kişiselleştirilmiş deneyimlerle müşteri temas noktalarını iyileştirmeye odaklanacağız.”

BASTIRILMIŞ TALEP

Seyahatle ilgili ciddi şekilde bastırılan bir istek olduğunu söyleyen Satya Anand, seyahat ve tatil anlayışının pandemiden nasıl etkilendiğinden şu şekilde bahsetti: “Kısa hafta sonu tatillerinin yerini az keşfedilmiş yerlere daha büyük, daha uzun tatiller alacak. Uzaktan çalışma da otel kullanımını etkileyecek. Artık konaklama geçiş kartı sunuyor ve müşterilere saat 06.00'dan itibaren erken giriş ve 18.00'den itibaren de geç çıkış sağlıyoruz. Konuklar odalarında çalışabiliyor, yüksek hızda internet kullanabiliyor, yeme-içme, havuz, SPA ve spor salonu da dahil olmak üzere tesis bünyesindeki olanaklardan yararlanıyor."