Genel

Maslak No/1 Ofis Plaza özel röportajı!

Maslak No/1 Ofis Plaza ile Maslak’ta trafiksiz ulaşımın kolay olduğu yeni bir iş hayatı imkanı sunan Koçkaya Holding, Saral Şirketler Grubu ve Altınbaş Holding ortak girişimindeki projeyi Maslak No/1 Ofis Plaza Yönetim Genel Müdürü ile konuştuk....

Koçkaya Holding, Saral Şirketler Grubu ve Altınbaş Holding’in Yeni Projesi; Maslak No/1 Özel Röportajı


Maslak No/1 Ofis Plaza ile Maslak’ta trafiksiz ulaşımın kolay olduğu yeni bir iş hayatı imkanı sunan Koçkaya Holding, Saral Şirketler Grubu ve Altınbaş Holding ortak girişimindeki projeyi Maslak No/1 Ofis Plaza Yönetim Genel Müdürü ile konuştuk.



-Maslak No:1  ismi nereden geliyor ?

İstanbul’un ilk merkezi iş alanı projelerinde göz bebeği olan Maslak’ın eski Büyükdere cad. No:1 posta adresi altında olduğumuz için Maslak No/1 adını kullanmayı tercih ettik.


-Projenin öne çıkan özellikleri nelerdir ?

Projenin öne çıkan özelliklerinden en önemlisi, Maslak No/1’de çalışacak kişilerin iş saatlerindeki yoğunluğu yaşamadan öncelikli olarak plazadan çıkarak direkt ana arterlere ulaşabilmeleridir. Daha açık belirtmek gerekirse, Sarıyer- Maslak- Beşiktaş –Zincirlikuyu ve Kemerburgaz bölgelerine ilk olarak bizim projeden çıkıyorsunuz diyebilirim. Bu da demek oluyor ki; ana arterlere sıfır trafikle çıkıyorsunuz. 


-Projede satış yok mu sadece kiralama mı yapılıyor? Toplam kaç tane kiralanabilir alan olacak bilgi verebilir misiniz ?

Maslak No/1 ofis plazamızda toplam 20 ofis katı bulunmaktadır. Mimar Emre Arolat, ofisleri her katta tek bir ofis katı olacak şekilde projelendirilmiştir. Ofis alanlarımız brüt olarak 1042 m2’dir. Geri kalan6 kattan biri ortak alan ve diğer 5 kat ise otoparktan oluşmaktadır.


-Metrekare fiyatlarınız belirlendi mi ?

Kira metrekare fiyatlarımız şuan 35$ olarak öngörüyoruz. Eylül ayı itibariyle kiralamalarımıza başladık.  Görüşmelerimiz devam ediyor.


-Bildiğim kadarıyla 2014 yılına girmeden ofis katlarının teslimlerine başlayacaksınız. Kesin tarih


 hakkında bilgi verebilir misiniz ?


Aralık 2013’de kiracılarımıza ofislerini teslim edeceğiz. Tabii ki 2 aylık bir dekorasyon süresi var. Bu 2 aylık süre kirasız dönem diye adlandırdığımız bir dönemdir. Bu süreden sonra kiraları almaya başlayarak hizmetlerimize devam edeceğiz.

-Dekorasyon anlamında firmalara destekleriniz olacak mı ?

Kiralayan firmaların talepleri olduğu takdirde o konuda da yardımcı olcağız. Firmalar ofis katlarını dekore ederken bizim iç şartnamemize göre yapmak zorundalar. Firmalar dekorasyonu bizden istemese de biz ofisleri şap beton olarak teslim ediyoruz. 

-Şuanda doluluk oranı nedir ? Ne kadar kirama yapıldı ?

Şuanda kiralamalara yeni başladığımız için henüz kiralama yok ancak görüşmeler devam etmektedir. Zaten çoğunlukla bir kat değil yeni bir proje olduğumuz için çoklu kat talepleri almaktayız. Firmalarda bizlerde değerlendiriyoruz.

-Daha çok hangi sektörlerden ilgi var ? Maslak No/1’de hangi sektörden firmaların yer alması söz konusudur ?

Şuana kadar gelen taleplerde yoğunluk finans sektörlerinden, sonra lojistik sektörü var. Ama yabancı firmalardan gelen talepler ise beklediğimiz oranda göremedik. Anladığım kadarıyla, Türkiye’deki bazı iniş çıkışlardan dolayı yabancı sermayeli firmalar hareket planlarını beklemeye aldı.

-Maslak’a alternatif birkaç lokasyon oluşturulmaya çalışılıyor. Bununla ilgili ne düşünüyorsunuz?

Maslak biraz öncede belirttiğimiz merkezi iş alanı projelerinin göz bebeği bir lokasyondur. Bu sebeple çok etkileneceğini zannetmiyorum . Aynı zamanda geçen seneki büyüme oranı da %7. Bu oranın düşeceğini de zannetmiyorum.

-Maslak No/1’in sosyal olanakları nelerdir ? Çalışanlara ne gibi sosyal imkanlar sunacaksınız ?

Aslında bu konuyu kiracı portföyüne göre kararlaştırma niyetindeyiz. Ama şunları söyleyebilirim; toplantı salonlarımız var. Gıda hizmetleri sunacağız. Bir mobil sağlık hizmeti vermek üzere görüşmeler yapıyoruz. Vale hizmetlerimiz olacak. Tabii ki güvenlik ve temizlik hizmetlerini de A+ olarak uygulamak niyetindeyiz.

 -Maslak No/1’de aidatlar ne olacak?

 Plazalardaki aidatlar genelde dolar bazındadır. Biz ise yönetim olarak, aidatları TL bazında almaya karar verdik. Aidatlar metrekare başına 10 TL olacak.

-Minimum kiralama süresi nedir ?

Ofis plazalarda kiralamalar genelde 5 yıl süresi yapılmaktadır. Biz de  bu şekilde kira kontratlarımızı 5 yıl süreli yapmayı düşünüyoruz.

-Maslak No/1 ofis plaza’yı kiralamak isteyen firmalar bu plazada yer alacak. Satın alma talepleri gelmiyor mu ? Ofis katlarını firmalara satmayı düşünür müsünüz ?

Satın alma talepleri geliyor ancak yönetim olarak kararımız kiralama yönünde olduğu için çalışmalarımız bu yönde devam ediyor. Şimdilik ofis katlarını satmak gibi bir niyetimiz yok.

-Projenin yönetimini kendi bünyesinde mi yapacaksınız ?

Evet projenin yönetimini kendimiz yapacağız. Maslak No/1 Yönetim A.Ş  Koçyapı Holding ve Alsar Gayrimenkul ortaklığıyla kurulmuş bir yönetim firmasıdır. Projemiz 3 ortaklı olduğu için ve kiralama için de ayrı bir firma kurduğumuz için firmaların pozisyonlarını da belirtmek isterim.  Maslakno/1 Ofis Plazanın yönetimi, arsa sahibi Koçkaya Holding ile inşaatı üstelenen Saral Şirketler Grubu ve Altınbaş Holding’in Ortak olduğu Alsar Gayrimenkul tarafından kurulan Maslakno/1 Yönetim Hizmetleri A.Ş firması tarafından yapılacaktır.

Maslak No/1 Yönetim A.Ş  Koçyapı Holding ve Alsar Gayrimenkul ortaklığıyla kiralama hizmet ve yönetimini devam edecektir. 

-Sorularımızı yanıtsız bırakmadığınız için çok teşekkür ederiz. Projede başarılar dileriz.

İlginiz için Maslak No/1 olarak biz teşekkür ederiz. Umarım Maslaktaki iş hayatına bir nebzede olsa hayat katarız.