Turizm

Mastercard ‘2023 Türkiye Turizm’ verilerini açıkladı! İngiliz turistler bu yıl kesenin ağzını açtı!

Mastercard, 2023 yılının ilk 9 aylık harcama verilerini açıkladı. Rapora göre, bu dönemde yabancı turistlerin kartla yaptığı harcamalar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 20 artış gösterdi.

Ödeme sistemleri alanında hizmet veren global teknoloji şirketi Mastercard, 2023 turizm sezonuna ilişkin Türkiye raporunu açıkladı. Mastercard’ın raporuna göre; bu yıılın 1 Ocak 2023 ile 19 Eylül 2023 tarihleri arasında Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turistlerin yaptığı fiziksel harcamalar, bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında yüzde 19 oranında artış gösterdi.

Mastercard verilerine göre, Türkiye’deki toplam harcamanın yüzde 51‘i de İstanbul’da gerçekleşirken,  İstanbul’u yüzde 22 büyüme ile Antalya izledi. Muğla ise yüzde 32 oranında artışla toplam turist harcamasından yüzde 9 pay alarak hala turistlerin favori destinasyonlarından biri olduğunu kanıtladı.

Türkiye’de yapılan turist harcamalarının yüzde 50’si İngiltere, Almanya, ABD, Suudi Arabistan ve Hollanda’dan ülkemize gelen turistler tarafından yapılırken, İngiliz turistlerin harcamalarındaki artış dikkat çekti. İngiliz turistlerin harcamaları geçen yıla göre yüzde 34 artış gösterirken, toplam harcamalarda yüzde 18 pay alarak öne çıktı. Geçtiğimiz yıl ile kıyaslandığında harcamalarda en yüksek büyüme yüzde 298 ile Suudi Arabistan’da görüldü. Bu ülkeden gelen turistlerin harcamalardaki payının ise yüzde 4 olarak gerçekleştiği kaydedildi.

En yüksek kart başına harcama ise bin 280 dolar ile Kuveyt kartlarında gerçekleşirken, İngiltere’den sonra harcamalardaki en yüksek payı sırasıyla; yüzde 12 ile ABD ve yüzde 11 ile Almanya aldı.

KONAKLAMA SEKTÖRÜ ZİRVEDE

Sektörel olarak bakıldığında ise harcamalarda en büyük payı konaklama sektörü aldı. Konaklama sektöründe yapılan harcamalar bu yıl 187 dolar ortalama işlem tutarı ve yüzde 26 harcama payı ile geçen yılki yerini korudu. Ortalama işlem tutarının giyimde 94, markette 16, restoranda 24 dolar olarak gerçekleştiği belirtilirken, toplam harcamaların yüzde 26’sı konaklama, yüzde 15’i giyim, yüzde 12’si market, yüzde 10’i de restoranlarda gerçekleşti.

GİYİMDE EN YÜKSEK PAY TÜRKİYE’DE

Geçen yıl giyim sektörünün Türkiye’deki toplam turist harcamalarındaki payı yüzde 20 iken, bu yıl yüzde 15 olarak hesaplandı. Ancak diğer turistik destinasyonlarla karşılaştırıldığı zaman Türkiye’nin hala giyim sektöründe en çok harcama yapılan ülke olmayı başardığı belirtildi.  Giyim sektörü harcamalarında Türkiye’den sonra yüzde 14 ile İtalya gelirken, İtalya’yı sırasıyla; yüzde 11 ile Fransa, yüzde 8 ile İspanya, yüzde 7 ile Yunanistan takip etti.