Ekonomi

Mavi’nin ilk çeyrek net karı yüzde 71 artışla 515 milyon TL oldu!

Jean markası Mavi ilk çeyrekte konsolide gelirlerini yüzde 109 oranında artırdığını açıkladı. Şirketin net karı yüzde 72 oranında büyüyerek 515 milyon lira olurken, Mavi CEO’su Yavuz, yılın geri kalanında aynı performansı sürdüreceklerini belirtti.Şirketin ilk çeyrek finansal sonuçlarına göre, konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 109 oranında artış göstererek 3 milyar 947 milyon liraya ulaştı

Jean ve hazır giyim markası Mavi, 2023 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Şirketin ilk çeyrek finansal sonuçlarına göre, konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 109 oranında artış göstererek 3 milyar 947 milyon liraya ulaştı. Şirketin ilk çeyrek net karı ise yüzde 71 oranında artış kaydederek 515 milyon lira oldu.

Konuya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, şirketin ilk çeyrekte global perakendede yüzde 118, e-ticaret alanında yüzde 77 oranında ve toptanda ise yüzde 105 oranında büyüme kaydettiği belirtildi.

 Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz ilk çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, geçen yıl sonunda yakalanan güçlü performansın, yılın ilk çeyreğinde de sürdüğünü ve bundan dolayı çok mutlu olduklarını dile getirdi.

Yavuz, perakende başta olmak üzere tüm satış kanallarında büyümeye devam ettiklerinin altını çizerken, bir yandan jean uzmanlığını ve liderliğini sahiplendiklerini vurguladı. Ayrıca lifestyle ürünlerde yarattıkları yenilik ve ürün çeşitliliği ile tüm ürün kategorilerinde hem değer hem de adet anlamında büyüdüklerini kaydeden Yavuz, All Blue sürdürülebilirlik anlayışının tüm faaliyetleriyle iç içe geçerek adeta bir yaşam şekline dönüştüğünü ifade etti.

Cüneyt Yavuz, geçen yıl All Blue ürünlerinin ciro içindeki payını yüzde 14’e çıkardıklarını belirtirken, The Rivet Awards’ta beşinci defa peş peşe “En İyi Sürdürülebilir Koleksiyon” ödülünü aldıklarını dile getirdi.

YÜZDE 75 SATIŞ BÜYÜMESİ

Yavuz, rakamsal başarının ötesinde Mavi’nin tüketici tarafından en güvenilen ve en çok tercih edilen markalardan biri olmasının en büyük motivasyon kaynaklarını olduğunu kaydetti. Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, yılın geri kalan bölümünde de; doğru fiyat, yüksek kalite ve müşteri odaklı stratejileri sayesinde başarılı performanslarının devam edeceğini ifade etti.

Marka olarak her zaman ileriye baktıklarını kaydeden Yavuz, 2023 sonunda net nakit pozisyonunu koruyacaklarını ve yüzde 75 oranında konsolide satış büyümesi elde etmeyi hedeflediklerini aktardı. Ayrıca yüzde 22 oranında FAVÖK marjı elde etmeyi hedeflediklerini kaydeden Yavuz, bu arada yeni mağazalar açarak faaliyetlerini sürdüreceklerini söyledi. Yavuz, “5 yeni mağaza açılışı ve 7 mağazamızda genişlemeyle birlikte; 35 ülkede, 450’nin üzerinde mağaza ve 4 bine  yakın noktada müşterilerimizle buluşmayı sürdüreceğiz” diye konuştu.