Genel

Media Markt 2010'da pazar liderliğine oynayacak

Rakipleri Best Buy'ın strateji değiştirdiğini belirten Media Markt Türkiye Genel Müdürü Topatan iddialı konuştu: 2010'da pazar liderliğine oynayacağız

Açtıkları mağazalarda izdiham yaşatan fiyatlarla ön plana çıkan Media Markt Fulya'da açacağı mağazayla şehir merkezine de giriyor. Media Markt Genel Müdürü Nuri Topatan, mağazaların en az 2 bin 500 metrekare olacağını söyledi. Türkiye'de 'Daha ucuzunu bulana parasının iki katı bizden' kampanyasını 6 aydır uyguladıklarını ve stratejilerinde herhangi bir değişime gitmeyeceklerini vurgulayan Topatan, 2010 yılında pazar lideri olmayı hedeflediklerini söyledi.

TATLI REKABET

Topatan "Biz krizlerle büyüyen bir firmayız. Fiyat avantajıyla müşterinin aklına giriyoruz. İddia ediyoruz ciro bakımından gelecek yıl sonunda pazar lideri oluruz" dedi. Türkiye'ye İzmir'den giriş yapan Best Buy'ın kendilerini heyecanlandırdığını dile getiren Topatan "Hareketlilik ve tatlı bir rekabet olacak" diye konuştu. Best Buy'ın Türkiye'ye girişiyle ilgili umduğunu bulamadığına dikkat çeken Topatan, özellikle İstanbul'da yapımı ertelenen alışveriş merkezlerinin Best Buy'ın stratejilerini değiştirmek zorunda bıraktığını belirtti. Topatan, firmanın pazarda nasıl hareket edeceğini bilmediklerini ancak Kasım ayında İzmir Bornova'ya bir mağaza açacaklarını söyledi.

7 MAĞAZA DAHA

Mağazalarında yaşanan izdihamın kesinlikle kendi istekleri olmadığını vurgulayan Topatan, güvenlik duvarıyla bile kalabalığın önüne geçemediklerini anlattı. Bugüne kadar 9 mağaza açtıklarını ve yıl sonuna kadar 7 mağaza daha açacaklarını ifade eden Topatan, "Geçen yıl Media Markt Türkiye cirosu 123 milyon euro oldu. Türkiye fokus ülkelerden biri. Grup Türkiye'den sonra Çin'e gidiyor. Bu Media Saturn grubunun Türkiye'ye ne kadar önem verdiğinin bir göstergesi" dedi.

'PAZARDAKİ REKABETTEN BAYİLER ETKİLENECEK'

Dev firmaların pazardaki fiyat ve ürün rekabetinden en çok bayilerin olumsuz etkileneceğine dikkat çeken Topatan, "Bayilerin durumunu ilerisi için pek parlak görmüyorum. İnsanlar artık 'neden bir ürüne 500 TL fazla para ödeyeyim' diye düşünüyor" dedi.

Pınar Çelik/Sabah