Turizm

Meeting Point IQ Turkey, 2013’te 1 milyon turist getirecek!

Alman turizm devi FTI’ın iştiraki Meeting Point International, Türk operatör IQ Travel’i alarak hedeflerini büyüttü. Meeting Point IQ Turkey isimli yeni şirket, 2013’te 1 milyon turist getirecek. Şirket, ‘defolu sezon’ diye bilinen kış aylarında -15 derec

 

ALMANYA’NIN dört büyük tur operatöründen biri olan FTI’ın iştiraki Meeting Point International (MPI), Türkiye’de daha agresif büyümek için Türk operatör IQ Travel’ın çoğunluk hissesini satın aldı. İşbirliğinden doğan Meeting Point IQ Turkey isimli şirket, Türkiye’ye bu yıl 700 bin, 2013’te 1 milyon, 2015’te ise 1.5 milyon turist getirmeyi hedefliyor. Şirket böylece 2013’te getirdiği 1 milyon turist ile Türkiye’ye 1.7 milyar euro döviz kazandıracak. Meeting Point IQ Turkey, turizm sektöründe ‘defolu sezon’ olarak bilinen kış aylarında -15 derecelik Avrupa’dan 15 derecelik Akdeniz ve Ege’ye turist çekecek.   IQ Travel’ı satan ancak yeni kurulan Meeting Point IQ Travel’ın Yönetim Kurulu Başkanı olan Yadel Oskan, 1 milyon turist sayısına 2013 sonunda ulaşacaklarını belirtti. FTI, Türkiye’ye 2011’de 575 bin turist getirmişti. Oskan, Türkiye’ye gelen turistlerin sadece otel ve ulaşım için 700 euro harcadığını, ayrıca 1.000 euroluk da alışveriş yaptığını anlattı. Şirket, 1 milyon turist getirdiğinde toplam döviz girdisi 1.7 milyar euroyu bulacak.   Oskan, Türkiye’ye yüzde 90 oranında Almanya ve Almanca konuşan Avrupa ülkelerinden turist getirdiklerini, ancak yeni oluşumla Çin, Hindistan, Tayland, Latin ve Güney Amerika’dan gelen turist sayısını da artıracaklarını söyledi.   Meeting Point IQ Turkey’in parlak bir gelecek vaat ettiğini söyleyen MPI CEO’su Roula Jouny ise şöyle konuştu: “Birleşmenin üzerinden henüz 3 ay geçti ama Türkiye’de en hızlı büyüyen DMC (Destination Management Country) operatörü biziz ve yatırımlarımız devam ediyor. IQ Travel ile bir araya gelmemiz stratejik bir adım oldu. Bu sayede gelişimimizi hem Türkiye’de hem de dünya çapında sürdüreceğiz.”   HEDEF KÜLTÜR TURU   Yadel Oskan hedeflerini şöyle anlattı: “1987’de Rodos’a gelen turist sayısı Türkiye’ye gelenlerden fazlaydı. Bugün 30 milyonu aştık. Yaptığımız bu ortaklıkla, Türk turizminin görece zayıf göründüğü kış aylarına yüklenerek, Gaziantep, Kayseri, Ankara, Trabzon ve Ege başta olmak üzere tüm ülkeye odaklanarak, kültür turlarına yoğunlaşarak Türk turizmini büyütmeyi amaçlıyoruz” dedi.   Kış aylarında en çok turisti FTI getiriyor   Dünya üzerinde 20’ye yakın lokasyonda bulunan Meeting Point zincirinin büyük ortağı FTI Grubu’nun CEO’su Dietmar Guntz, Türkiye’nin FTI için en güçlü ve en önemli bölge olduğunu söyledi. 2011 yılında FTI Group’un Türkiye’de toplam 575 bin misafir ağırladığını belirten Guntz, “Kapasitemizin yüzde 35’ten fazlası kış aylarında geliyor. Şu anda kışları Türkiye’ye misafir getirme konusunda en büyük, açık ara biziz. 2011-2012 kışı, bugüne kadar bu ülkede geçirdiğimiz en iyi sezon oldu. Yaz için de daha şimdiden yüzde 10 bir artış var. Türkiye, 2012 yılında da en güçlü ciro destinasyonumuz olacak” dedi. MPI CEO’su Roula Jouny ise Türkiye’de son 3 ay içinde en hızlı büyüdükleri operatörün kendileri olduğunu ifade etti.   Kıbrıs’a uçuran tek operatör   Mayıs ayından itibaren Kuzey Kıbrıs’a haftada 4 charter ile gireceklerini de açıklayan Dietmar Guntz, “KKTC’yi Almanya’da kataloga alan ilk ve tek tur operatörü biziz” diye konuştu. “ Guntz, ‘Yüzde 100 Türkiye’ sloganıyla bütün ülkeyi 12 ay boyunca dünyaya pazarlamayı amaçladıklarını vurguladı. Vatan