Sektörel

Mega projelerde aksama yok!

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Projelerimizde herhangi bir aksama yok. Bütün büyük projelerimizi takvimlerimize uygun, hatta mümkünse daha da erken bitirmenin gayreti içindeyiz." dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası'nda gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunuyor.


Bakan Arslan, "Projelerimizde herhangi bir aksama yok. Bütün büyük projelerimizi takvimlerimize uygun, hatta mümkünse daha da erken bitirmenin gayreti içindeyiz. Bu, büyüyen, güçlenen Türkiye'nin 2023 hedeflerine ve sonraki hedeflerine sağlıklı yürümesini getirecek." dedi.


'Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden geçişler dolarla olmayacak'

Yavuz Sultan Selim Köprüsü araç geçiş ücretine ilişkin Arslan, "Proje, uluslararasıdır ve bu yüzden ihaleye çıkarken dolar bazlı çıkılmak zorunda. Burada 1 Ocak tarihli dolar kuru esas alınacak ve Türk lirasına çevrilecek. İnsanlarımız buradan dolarla geçmeyecekler, sadece hesaplama dolar bazlı. Şu anda, köprüden otomobiller 9 lira 90 kuruşa, kamyonlar ise 21 lira 29 kuruşa geçebilecek. Bu rakam sene sonuna kadar geçerli olacak."


'Haydarpaşa Garı hizmet vermeye devam edecek'

Bakanı Ahmet Arslan, Haydarpaşa Garı'nın yüksek hızlı trenlerle birlikte İstanbul'a, İstanbullulara ve ülkeye tren garı olarak hizmet vermeye devam edeceğini söyledi.


'3. Havalimanı planladığımız ve öngördüğümüz gibi gidiyor'


Arslan, 15 Temmuz darbe girişimi dahil hiçbir şeyin, İstanbul 3. Havalimanı Projesi'ni etkilemediğini belirterek, "İstanbul 3. Havalimanı ile ilgili herhangi bir finans sıkıntısının olmadığını, olmayacağını, insanlarımız bilsin. 3. Havalimanı planladığımız ve öngördüğümüz gibi gidiyor. İnşallah 2018'in ilk çeyreğinde 90 milyon yolcuya hitap eden ilk etabını açacağız." dedi.



AA



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) darbe girişiminin ardından projelerde herhangi bir aksama olmadığını belirterek, “Bütün büyük projelerimizi takvimlerimize uygun, hatta mümkünse daha da erken bitirmenin gayreti içindeyiz” dedi.


Arslan, Anadolu Ajansı Editör Masası’nda soruları yanıtladı, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Büyük projelerin Türkiye açısından önemine işaret eden Arslan, Türkiye’nin ‘köprü’ konumunu; bölünmüş yollar, demiryolları, hava ve deniz limanlarının tamamlanmasıyla güçlendirilebileceğini söyledi. Türkiye’nin bu sayede dünya ticaret pastasından daha fazla pay alabileceğini vurgulayan Arslan “Bunun olmazsa olmazı üçüncü köprü, Osmangazi Köprüsü, İstanbul’daki üçüncü havalimanı, Marmaray, Avrasya, üçüncü tünel, Bakü-Tiflis-Kars, bütün projeler” diye konuştu.


FİNANS SIKINTISI YOK


Arslan, şunları söyledi: “Türkiye’nin dünya ticaretinden daha fazla pay almasını ve sözünün geçerliliğini engellemek istediklerinin başından beri farkındayız. Onun için büyük projelerimizin aksamaması adına her türlü adımı atıyoruz. 15 Temmuz darbe girişimi ve onun arkasındakilerin niyetlerini bildiğimiz için biz büyük projeleri inadına çok daha hızlı hayata geçirmek zorundayız ki bu projelerle birlikte Türkiye’nin büyümesini hızlandıralım. Biz projeleri bir an önce ve daha hızlı hayata geçireceğiz. Projelerimizde herhangi bir aksama yok. Bütün büyük projelerimizi, takvimlerimize uygun hatta mümkünse daha da erken bitirmenin gayreti içindeyiz. Bu, büyüyen, güçlenen Türkiye’nin 2023 hedeflerine ve sonraki hedeflerine sağlıklı yürümesini getirecek.”


Arslan “İstanbul 3. Havalimanı ile ilgili herhangi bir finans sıkıntısının olmadığını, olmayacağını, insanlarımız bilsin. 3. Havalimanı planladığımız ve öngördüğümüz gibi gidiyor. İnşallah 2018’in ilk çeyreğinde 90 milyon yolcuya hitap eden ilk etabını açacağız ve dünyanın hizmetine sunmuş olacağız” diye konuştu.


Köprü ücretine son noktayı koydu


Arslan, Sultan Selim Köprüsü’nün geçiş ücretlerine de zson noktayı koydu. Sözleşmede “1 Ocak tarihindeki dolar kuru esas alınır, TL’ye çevrilir ve bu bir yıl boyunca geçerli olur” ibaresinin bulunduğunu bildiren Arslan “İnsanlarımız kesinlikle bilsinler ki hiçbir şekilde dolarla geçmeyecekler. Böyle bir şey söz konusu değil. Şu anki parayla 9 lira 90 kuruş. Kamyon için de 21.29 lira. 1 Ocak’ta ise dolar kuruna bağlı olarak yeniden TL bazında bir rakam belirlenmiş olacak” dedi.


Haydarpaşa, YHT garı oluyor


Tarihi Haydarpaşa Tren Garı’nın ülke ve demiryolları için sembolik değeri olduğunu anlatan Arslan, garın etrafındaki yapılaşmayla ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile birlikte bir dönüşüm projesi çalışmasının devam ettiğini söyledi. Haydarpaşa Limanı’nın da dahil edileceği çalışmanın İstanbul’a değer katacağını vurgulayan Arslan “YHT ile İstanbul’a erişip, daha sonra Avrupa yakasına geçmeyi de öngörüyoruz. Özellikle Ayrılıkçeşme’den, Üsküdar’dan denizin altından Avrupa’ya geçiyoruz. Ancak İstanbul’a giden bütün YHT’ler karşıya geçmeyecek, bazıları geçecek, bazıları tarihi Haydarpaşa Garı’nda kalacak. Haydarpaşa Tren Garı, YHT’ler ile İstanbul’a hizmet verecek” dedi.


Star




Haber Devlet Hava Meydanları İşletmesi sayfasında şu şekilde yer aldı...



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan, Anadolu Ajansı Editör Masası'na canlı yayın konuğu olarak katıldı.  Gündeme ilişkin önemli değerlendirmeler yapan Arslan, DHMİ’nin faaliyetleriyle ilgili konularda da açıklamalarda bulundu.

 

“İstanbul Yeni Havalimanı, dünyanın en büyüğü olacak"

 

Havacılık sektöründe ülkenin her yerini hava yoluyla ulaşılabilir hale getirdiklerinin altını çizen Bakanımız, bugün itibarıyla Türkiye'de 55 havalimanı bulunduğunu kaydetti.

Arslan, İstanbul'un yeni havalimanının dünyanın en büyük havalimanı olacağına dikkati çekerek, şöyle konuştu:


"2018'in ilk çeyreğinde, 90 milyon yolcuya hitap eden ilk etabını açacağız ve dünyanın hizmetine sunmuş olacağız. 90 milyonluk ilk etabın açılmasından, yaklaşık 2-3 yıl sonra tam kapasiteye ulaşmasını öngörüyoruz. Havalimanı uzun vadede 2. fazı tamamlandığında 200 milyon yolcuya hizmet edecek. 200 milyon hedefine giderken, 200 milyonun hepsini yapıp yarısının atıl kalmasını istemiyoruz. Dolayısıyla 90 milyonu bitirdikten sonra yolcu artış hızına bağlı olarak, planlayarak etap etap devreye sokacağız. Sonunda da 200 milyona erişecek ama hiçbir şekilde atıl kapasite oluşturmayacağız. 90 milyon, 150 milyon, 200 milyona kademeli gideceğiz ki atıl kapasite oluşmasın, milli kaynakları da israf etmiş olamayalım."


Havalimanlarına gelen uçakların, ülkedeki hava koridorlarını kullanarak katma değer oluşturduklarına işaret eden Arslan, inen her uçağın "konma, konaklama bedeli" ödediğini, her yolcunun bir bedel verdiğini anlattı. İstanbul 3. havalimanın büyüklüğü ve kapasitesi dolayısıyla ABD'den kalkan bir uçağın, İstanbul'a inip, tekrar İstanbul'dan kalkıp Çin'e, Japonya'ya, Kore'ye Afrika'ya gidebileceğine değinen Arslan, böylece transit yolculuğun da Türkiye üzerinden yapılması ve bunun da ayrıca ülkeye bir katma değer oluşturması anlamına geldiğini belirtti.

 

“Finansman sıkıntısı yok”

 

Bakanımız Arslan, İstanbul Yeni Havalimanında şu anda günde 3 vardiyada yaklaşık 16 bin kişinin çalıştığını, gelecek yıl bu sayının 30 bine çıkacağını aktardı. Havalimanı çalışmalarında yüzde 35'i geçtiklerini dile getiren Arslan, "Dünyada kriz, likidite, para sıkışıklığı varken, Türkiye'nin geleceğine güvenip böyle büyük bir havalimanını 10 milyar avronun üzerinde hemen finanse eden, uzun vadede 20 milyar avroluk finansman sağlanması Türkiye'ye olan güvenin bir göstergesi. Bu güvenin göstergesi olarak, nakit akışında en ufak bir aksama olmadığı gibi, bundan sonraki planlamalarda da en ufak bir aksama olamayacak. Çünkü bütün bağlantılar, sözleşmeler buna göre yapılmış durumda. İstanbul Yeni Havalimanı ile ilgili herhangi bir finans sıkıntısının olmadığını, olmayacağını, 15 Temmuz da dâhil hiçbir şekilde etkilenmediğini, insanlarımız bilsin." değerlendirmesinde bulundu.




Devlet Hava Meydanları İşletmesi