Mehmet İşler: Türkiye turizmde önemli destinasyon haline geldi!
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, "Türkiye turizmde dünyada klasikleşmiş bir destinasyon merkezi haline gelmiştir" dedi
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler, Türkiye'nin turizmde dünyada klasikleşmiş bir destinasyon merkezi haline geldiğini söyledi.
ETİK Yönetim Kurulu üyelerinin katılımıyla "Türkiye ve İzmir turizmi 2014 beklentileri" konulu basın toplantısı düzenleyen İşler, turizmde Türkiye'nin kırılganlık eşiğini aştığını ve her yıl çift haneli büyümeye başladığını belirtti.
Erken rezervasyonlara 2014 yılına çok iyi başladıklarını, yerel seçim atmosferi ve Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada yaşanan bir takım konjonktürel olayların yavaşlamaya sebep olduğunu belirten Mehmet İşler, "Bu yavaşlama olurken İspanya ve Yunanistan 2013 yılını ilk üç ayına göre 2014 yılı ilk 3 ayında atağa kalktı. Yaptığı tanıtımlarla ve fiyat avantajlarıyla bu ay itibariyle almış olduğu rezervasyonlarda Türkiye'yi geçmiş bulunuyor" dedi.
Kuzey Afrika ülkelerinden sadece Tunus'in geçen yıla göre daha iyi durumda gözüktüğünü anlatan İşler, bu coğrafyada en kötü durumda olan ülkenin ise Mısır olduğunu ifade etti. Türkiye için önemli pazarlardan biri olan Ukrayna'daki iç karışıklığın olumsuz etkisinin Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) ülkeleriyle giderildiğini belirten İşler, "BDT ülkeleri, Avrupa Birliği ile vize sorunu sebebiyle Türkiye'ye dönüş yaptı. İsrail ve İranlı turistin Türkiye'ye olan ilgisinin artması, İspanya ve Yunanistan'ın atağından doğan açığımızı kapatacak. 2014'ün ilk 6 ayında 2013'e yakın rakamlar olacağını, ancak sezon sonuna kadar toparlanmalarla birlikte yılı yine artı artışla kapatacağımızı öngörüyoruz" şeklinde konuştu.
- "Türkiye önemli bir destinasyon merkezi haline geldi"
Turizm sektörünün 2023 yılı hedefinin dünyada ilk 5 ülke arasında bulunmak olduğunu kaydeden İşler, ülke potansiyelinin iyi değerlendirilmesi durumunda hedefin kolaylıkla yakalanabileceğini dile getirdi.
Türkiye'nin turizmde dünyada klasikleşmiş bir destinasyon merkezi haline geldiğini ve bulunduğu coğrafyada yerini doldurabilecek bir ülke olmadığını savunan İşler, şunları söyledi:
"Türkiye'yi haritadan çıkartalım bu potansiyeli günümüz itibariyle değerlendirilecek fiyat-kalite, fayda-maliyet analiz makasında buraya gelebilecek başka bir aktör yoktur. Türkiye artık turizmde kırılganlık eşiğini aşmış, her sene çift hanelere doğru büyüyen, coğrafyada önemli rol almış ülkelerden biri haline gelmiştir. Böyle olmasına rağmen rehavet içinde olmamak gerekiyor."
- Turizmde İzmir'in yeri
Türkiye turizminde İzmir'in önemli bir yerinin bulunduğunu belirten İşler, İzmir'in İstanbul ve Antalya'dan sonra 3. merkez olabilecek potansiyele sahip olduğunu söyledi. İzmir'in ihmal edilmesine rağmen yılda ortalama 1,5 milyon turisti ağırladığını, pazardan aldığı payın yüzde 5 olduğunu dile getiren İşler, şöyle devam etti:
"İzmir, kruvaziyer yolcu pazarından yüzde 35 pay alıyor. İzmir'de turizm ihracatın yüzde 75'i kadar üretim yapıyor. Bu şehirde biz turizmciler de var. Ülkeye ve şehre yaptığımız kaktı kadar pay almak istiyoruz. Bu şehirde sanayici, esnaf varsa medikalle uğraşanlar varsa bizler de en az onların aldığı kadar pay alıp şehrin dinamikleri içerisinde hak ettiğimiz yeri almak istiyoruz."
AA