Kent Haberleri

Mehmet Kalyoncu: İstanbul'un gelecek yüzyılını da planladık!

Kalyon Grup Yönetim Kurulu Üyesi Kalyoncu, üçüncü havalimanının, sadece en büyük değil, en çevreci, en teknolojik ve en konforlu havalimanı olacağını söyledi.

İstanbul’da düzenlenen 4’üncü Genç Türkiye Zirvesi, dünyanın dört bir yanından gelen öğrencilerle iş dünyasıyla buluşturdu. SABAH ve aHaber’in ana medya sponsorluğunda Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen zirveye 3 bin öğrenci katıldı. Kalyon Grup Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Kalyoncu da “Başarının Yeni Paradigması: Tasarım Odaklı Düşünme” başlıklı oturumda konuştu. Kalyoncu, özetle şunları kaydetti:


Eskiden ülkeler askeri olarak ne kadar güçlüyse o nispette birbiriyle rekabette üstün gelme avantajına sahipti. Artık yeni parametreler oluşmaya başladı. Son zamanlarda konuştuğumuz kavram da yumuşak güç.


Bizim de Türkiye olarak yumuşak güçlerimizi artırmamız gerektiğini düşünüyorum. Ancak tasarım odaklı düşünme gibi yeni kavramları yaygınlaştırarak, kullanarak sağlayabileceğimizi düşünüyorum.


Bir önceki seansta milli uyduyu konuştuk. Şimdi milli havalimanımızı konuşuyoruz. Ben icra kurulu üyesiyim havalimanında.


5 ortağız ve var gücümüzle yeni havalimanımızı 2018’in ilk yarısına yetiştirmeye çalışıyoruz.


Havalimanımız açıldığında yolcu ve yük taşımacılığında hakikaten dünyada çok büyük şeyler değişecek. Yeni havalimanı çok büyük alan üzerine ve muazzam kapasitelere sahip olacak şekilde tasarlanıyor. Bu yüzden önümüz açık. En az 100-150 yıl bize yeter inşallah.


Yeni havalimanında tasarım disiplininin en iyi formları kullanılıyor. Statik tasarımda en çağdaş çözümleri kullanıyoruz. Tasarladığımız bu yapı sadece insanlar için değil. Mesela kuş göç yolları. Tasarımımız kuşlarla bile etkileşime geçebilen bir tasarım.


En büyük havalimanı. Büyük olması da bazen korkutucu oluyor. Ama biz aynı zamanda, dünyanın en çevreci, en teknolojik ve en konforlu havalimanını yapmak için çalışıyoruz. Burada da tasarım odaklı düşünmenin çok önemli faydalarından istifade ettik.


En konforlu seyahat tecrübesini oluşturacak bir havalimanı tasarlamak için yolcu deneyim araştırma merkezi kuruyoruz. Ulaşmak istediğimiz nokta ulaştırma endüstrisine odaklanmış bir kuluçka merkezi. Tasarım ve tasarım odaklı düşünmenin faydalarından yararlanarak yeni havalimanı tasarladık.


İnsan odaklı çözüm ürettik

İhaleyi kazandıktan sonra, genel, müdürün ardından işe aldığımız ikinci kişi çevre mühendisiydi, işi önce ehline teslim ettik. Dünyada diğer altyapı yatırımlarında nasıl çözümler üretilmiş, analiz ettik, kendimize İngiliz danışman tuttuk. Zorunda olmamamıza rağmen uluslararası ÇED için çatışma başlattık ve aldık. Şunu söyleyebilirim, "İnsan odaktı" dedik. Havalimanı orada yaşayan halka nasıl faydalı otur, onu birlikte yürütüyoruz, Mevcut endemik bitkilerin transplantasyonu sağladık. Şu anda Atatürk Arboretumu'na bizim sahamızdan çıkan ve korunması gereken bitkilerin hepsi transfer edildi.


Empire State ve Eyfel örnekleri

Dünyada bugün çok önemli bir tasarım yapılıyor, Hatta Türkiye'de, İstanbul'da buradan 20-40 kilometre ileride 5 Empire State binası kadar kapalı alanı olan ve 24 Eyfel kulesi kadar metal içeren bir tasarım. İstanbul yeni havalimanı.


Sabah