Sektörel

Mehmet Uysal: Plastik sektörü 2 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi!

Plastik sektörünün hammadde dahil plastik ve mamulleri ihracatının da 2012 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 9.5 arttığını aktaran Uysal, 5 milyar 16 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini belirtti...


Sektörün şu an üretim kapasitesi ile Avrupa'da italya'yı geçerek Almanya'nın ardından ikinci sıraya yerleştiğini bildiren Mehmet Uysal, 2016 yılı hedefinin ise Avrupa liderliğine ulaşmak olduğunu söyledi. 

Avrupa ülkeleri ve ABD ekonomilerinde yaşanan belirsizliklere, Ortadoğu'daki sorunlara rağmen, Türkiye ekonomisi 2012 yılında da büyümesini sürdürürken, bu büyümeye paralel olarak plastik sektörü de büyüme kaydetti. Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uysal, sektörün 2012 yılında, 2011'e kıyasla yüzde 5.6'lık artışa imza atarak toplam 8 milyon tonluk Yılın ilk beş ayında 2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini kaydeden PAGEV Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uysal, yüzde 95'i KOBİ niteliğinde olan sektörün GSMH'ye 25 milyar dolarlık katkı sağladığının altını çizdi üretime ulaştığını belirtti. Plastik sektörünün hammadde dahil plastik ve mamulleri ihracatının da 2012 yılında bir önceki yıla oranla yüzde 9.5 arttığını aktaran Uysal, 5 milyar 16 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini belirtti. Uysal, sektörümüzün direkt ve otomotiv, beyaz eşya, inşaat sektörleri aracılığıyla yaptığı toplam ihracatın ise yaklaşık 11 milyar dolar olduğu bilgisini verdi. Kimya sektörünün en önemli ihracat kalemlerinden biri olan plastiklerin, kimya ihracatında yüzde 25 pay ile ikinci sıradaki yerini koruduğunu ifade eden Uysal, "Plastik sektöründe yüzde 95'i KOBİ niteliğinde 6 binin üzerinde firma faaliyet gösteriyor. Bu firmaların istihdam hacmi ise yaklaşık olarak 300 bin kişi. Sektör olarak GSMH'ye 25 milyar dolarlık katkı sağlıyoruz" diye konuştu. 


"İlk çeyrekte üretim ve ihracat arttı" 2013 yüının birçok sektör için olumlu başlamadığını söyleyen Mehmet Uysal, ancak plastik sektörü olarak 2013'ün ilk çeyreğini de hem üretim hem ihracatta yükseliş ile tamamladıklarının altını çizdi. Yılın ilk üç ayında 2.2 milyon ton üretim gerçekleştirdiklerini bildiren Uysal, geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 13'lük bir artış yakaladıklarını ve direkt ihracatın da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 15 oranında artarak 1.25 müyar dolara ulaştığını açıkladı. Uysal, 2013 Ocak-Mayıs döneminde ise yaklaşık 2.07 milyar dolar ihracat gerçekleştirdiklerini kaydederek, "Ambalaj, inşaat, otomotiv, beyaz eşya gibi sektörler kanalıyla gerçekleştirilen dolaylı ihracatımızın da 4 milyar doları aştığını söyleyebilirim. Tüm bu verilerden hareketle 2013'ün ilk yarısmda plastik üretiminin yaklaşık 4.5 milyon tona, direkt ihracatımızın 2.5 müyar dolara, direkt ihracat Ue birlikte dolaylı ihracatın ise yaklaşık 5 müyar dolara ulaşacağını rahatlıkla söyleyebiliyorum" değerlendirmesini yaptı. 


"Sektörün 2014'te de büyümesini hedefliyoruz" "2013 yılı için yüzde 8 büyüme hedefimiz doğrultusunda 9 müyon tona yakın üretim ile 11.5 milyar dolarlık direkt ve dolaylı ihracata ulaşmayı öngörüyorduk" diyen Mehmet Uysal, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ancak son günlerde yaşanan olayların ülke ekonomisinde yarattığı olumsuz gelişmeleri maalesef üzülerek izliyoruz. 


Ekonomimizdeki sıkıntılı durum sektörümüzün büyüme hedeflerine de olumsuz olarak yansıyabilir. Plastik sektörü özellikle son beş yılda sürekli büyüme trendi içinde. Ülke ekonomisinin gelişimi ve istikrarı bu büyüme için en önemli etkenlerden biri. 2014 yılında da sektörümüzün gerek üretim gerek ihracatta büyümesini sürdürmesini hedefliyoruz." İhracatta elde edilen istikrarlı yükselişin, özverili çalışmaların bir sonucu olduğunu ifade Uysal, "Bu başanmızı ilerleyen dönemlerde daha da yukanlara taşımak en önemli hedeflerimiz arasında ve bunu gerçekleştirmek için çalışmalarımıza bütün firmalarımızla birlikte hızla devam ediyoruz. Sektör temsücüerimizin dünyada ulaşmadığı çok az sayıda ülke kaldı. Ticari bağlarımızın az olduğu ülkeler ise Uzakdoğu ve Afrika ülkeleri. Bu nedenle bu bölgelerle olan ticari ilişkilerimizi güçlendirmek üzere çalışmalar yapıyoruz. Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri ise sektörümüzün önemli dış pazarlarını oluşturuyor" şeklinde konuştu. 

Firmalar, rekabet için altyapı ve yeni pazarlara odaklandı Plastik sektörünün, birçok sektöre ana ve ara malı veren istisnai bir sektör olduğuna değinen Uysal, sektörün sürekli gelişen, dinamik bir yapıya sahip olduğunu ifade etti. Uysal, "Firmalarımız, bu özel durumu en iyi şekilde değerlendirerek, dünyadaki rakipleri ile rekabet edebilmek için altyapı çalışmaları ve yeni pazar arayışlarına özellikle son yıllarda ağırlık verdi" dedi. Teşvik sistemine de değinen Mehmet Uysal, sektör firmalarının çoğunluğunun Marmara Bölgesi'nde yer aldığını, bu nedenle bölgesel olarak düzenlenen teşvik sisteminin sektör firmalarına önemli bir katkı sağlamadığım savundu. Mehmet Uysal, firmaların teşviklerden yararlanabilmesi ve sistemden sektörün olumlu yönde etkilenmesi için teşviklerin işletme bazında olması gerektiğini dile getirdi. Uysal, dünya genelindeki belirsizlikler ve Avrupa'daki krize rağmen Türk plastik sektörünün her yıl büyümesini sürdürdüğüne değinerek, "Avrupalı rakiplerimiz ise büyümüyor, hatta geriliyor. Sektörümüz şu an üretim kapasitesi ile Avrupa'da İtalya'yı geçerek Almanya'nın ardından ikinci sıraya yerleşti. 2016 yılı hedefimiz ise Avrupa liderliğine ulaşmak" açıklamasını yaptı. 


Dünya Gazetesi