Kent Haberleri

Melih Gökçek: Ankapark'a Katarlılar ve Çinliler talip!

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Ankara’da yapımını sürdürdükleri büyük projeleri anlattı. Gökçek "Ankapark'a Katarlılar ve Çinliler talip, Arabistan'dan ilgilenenler var" dedi.


Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, Ankara’da yapımını sürdürdükleri büyük projeleri anlattı. Ankapark’ın Başkent turizmine çok büyük katkı sağlayacağını söyleyen Başkan Gökçek, “Şuanda çinliler talip, katarlılar talip, Arabistan'dan ilgilenenler var” dedi. 


 Başkan Gökçek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Dubai'de yeni park yapıldı, gidip görmek istiyorum. Dubai'deki parkta kapalı alan dünyanın en büyüğü diyorlar. Dubai ‘en büyük kapalı alan bizde’ diyor. Bizde kapalı alan 86 bin metrekare. Dubai'nin mal oluşunu iftiharla söylüyorlar, 1 milyar dolar… 10 bin metrekarelik park. Bizim ki 1 milyon 100 bin metrekare, 86 bin metrekaresi kapalı. Bizimkinin maliyeti 500 milyon dolar civarında olacak. İddia ediyorum dünyadaki tema parklar arasında muadilleri arasında tartışmasız açık ara en ucuz olan park Ankapark. Hesaplar kitaplar her şey meydanda. ” 

Ankapark’taki oyuncakların montajının yüzde 80 oranında tamamlandığını söyleyen Başkan Gökçek, şöyle dedi:

“İşletmeci arıyoruz, talip var. Ben işletmecinin uluslararası bir kuruluş olmasını tercih ediyorum. Mesela çinliler talip, katarlılar talip, hatta Arabistan'dan ilgilenenler var. Ağustos sonunda bitirmek istiyoruz. Alternatifler çıkacak ama niye Çin'i tercih ediyorum sebebini söyleyeyim. ‘5 milyon turist getireceğiz’ diyorlar. 1 milyon getirsinler kafi. 1 milyon getirirler mi? getirirler. Çünkü talip olanlar dünyada aşağı yukarı 17 tane tema park işletiyorlar, tecrübeleri çok fazla. Böyle deneyimli ekibe verirsek neticeyi alırız diye düşünüyorum. "


-“GÜVENPARK’TAKİ MİNİBÜS DURAKLARI…”

TMMOB, Mimarlar Odası ve Şehir Plancıları gibi sivil toplum örgütlerinin, Güvenpark'taki minibüs duraklarının yeraltına alınmasına karşı çıkmalarına ilişkin“Onlar her şeye karşılar. Sen anlıyorsun da halk niye anlamıyor. Laf ola beri gele” diyerek cevap veren Başkan Gökçek, şunları söyledi:

“Minibüs duraklarını 23 yıldan beri yerin altına almak istiyorum. Mahkeme kararıyla durduruldu, bir türlü o işi aşamadık. Yerin altına Keçiören metro istasyonu yapılacak. Metro için orası kazılıyor. İstasyonun üstünde alan kalıyor. Hazır kazılmışken biz de bunları aşağı indirelim. Metro istasyonu olması için burası olacak. Yukarısını parka, Güvenpark’a ilave edeceğiz. Ben orda referandum da yapacağım. Koyacağız sandıkları buyursunlar gelsinler.”


-“MANHATTAN OLMAYA MÜSAİT YER ESKİŞEHİR YOLU”

Yatay ve dikey yapılaşmayla ilgili soruyu da cevaplandıran Başkan Gökçek, "Dikey mimarinin yapılacağı yer de vardır, yatay mimarinin yapılacağı yer de vardır” dedi. Başkan Gökçek, şöyle devam etti:

"Ben dikey mimarinin yerine göre yapılabileceğine inanıyorum. Dikey mimari her tarafa ver, elbette olmaz. Bizim Ankara’nın bir Manhattan'ı vardır. Manhattan'ı olmaya müsait yer Eskişehir yolu. Ama onu da mahkeme bozdu. Bozduğu için şimdi veremiyoruz. Dolayısıyla dikey mimarinin yapılacağı yer vardır, yapılmayacağı yer vardır. Dikey mimari olduğu zaman belediyelere olan ekonomik yükü, alt yapı açısından daha azdır."


-ETRAFINI YOLLARLA DONATMAYA ÇALIŞIYORUZ 

Başkent’e yapılan şehir hastanesinin trafik yükünü artırıp artırmayacağına ilişkin soru üzerine Başkan Gökçek, "Şehir hastanesine belki bir gün içerisinde 30,40,50 bin kişi gelecek. Biz oranın etrafını yollarla donatmaya çalışıyoruz. Planımızı projemizi hazırlardık” diyerek şunları söyledi:

“Şuanda Çevre Bakanlığıyla temas halindeyiz. Çevre Bakanlığı da inşallah bu alanları onaylayacak. Ama illa belli bir takım yazışmaları yapmanız gerekiyor. O görüşleri almadan planı yapamıyorsunuz. Görüşler bitmek üzere. Burada kilit adres Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ). İnşallah yeni gelen rektör anlayışlı davranır sorun çözülür.” 

Başkan Gökçek, ilk belediye başkanı olduğu dönemde Ankara'daki araç sayısının 350 bin civarında olduğunu bugün bu sayının 2 milyon 200 bine çıktığını belirterek, Ankara’ya yapılan dev bulvarlarla trafiğin büyük ölçüde rahatlatıldığını anlattı.




Ankara Büyükşehir Belediyesi