Melih Gökçek, ODTÜ'den yeni yol istiyor!
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, “Gelin bakalım ODTÜ’den alabilirseniz alın. İnşallah ODTÜ okey der. Bu konuda beni hep mahcup etmediler, inşallah mahcup ederler de açarız yolu” dedi.
Ankara Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (ASİAD) Rixos Otel’de düzenlediği Uluslararası İdeal Kentler Zirvesi’nde “Ankara’nın Dünü, Bugünü ve Yarını” konulu bir sunum yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, ODTÜ ile Bilkent arasında yapılacak olan yol projesini yeniden gündeme getirerek ODTÜ’ye çağrıda bulundu. Toplantıda bir katılımcının Gölbaşı trafiğini rahatlatacak bir proje olup olmadığını sorması üzerine ODTÜ ile Bilkent arasında yapılacak olan yol projesine değinen Başkan Gökçek şöyle konuştu:
GELİN ALABİLİRSENİZ ALIN
“Malazgirt 1071 Bulvarı’nı açtık, açana kadar Mimarlar Odası, CHP Milletvekilleri orada yapmadıklarını bırakmadılar. Şimdi en çok onlar geçiyorlar oradan. Tamam, orayı çözdük. Orayı çözdükten sonra ikinci bir yola daha ihtiyacımız var. Biliyorsunuz yeni şehir hastaneleri yapılıyor. Bilkent’in hemen yanından ODTÜ ile Bilkent arasından bir bulvarı yukarıya kadar çıkarmamız lazım. Gelin bakalım ODTÜ’den alabilirseniz alın. Ortalığı yıkarlar. Niye, sırf inat. Şimdi en çok faydalandıkları yer 1071 Bulvarı. Sağından da lazım, yer yok.
ODTÜ İNŞALLAH BENİ MAHÇUP EDER
Gökçek: “Bazı ideolojik gruplarla boğuşmak zorundasınız. Bunları aşmak zorundasınız. Şimdi buradan bir yol daha açılsa Gölbaşı’na gidişte çok ciddi bir rahatlama olur. Çünkü Konya Yolu’ndaki trafiğin bir kısmını buraya aldığımızda rahatlama olacak. Tıpkı daha önce Konya Yolu’ndaki trafiğin bir kısmını 1071’e alınca rahatladığımız gibi bir de arkaya paralel yol yaptığımız zaman rahatlayacak. İnşallah ODTÜ okey der, tabi ben diyeceğini pek sanmıyorum. Şimdiye kadar beni mahcup etmediler bu konuda. İnşallah mahcup ederler de açarız yolu” dedi.
Şehir plancısı akademisyen Tahir Çalgüner, Gökçek’in açıklamalarına şu eleştirilerde bulundu: “Kamuoyunda ODTÜ yolları olarak bilinen ancak güzergahları itibariyle ankara ana yolları olan bu projelerin ana plan ile uyumsuz olması ve fiili-parçacı durumlar yaratılarak inşaatlarına devam edilmesi ve söz konusu projelerin teknik ve bilimsel gerekçelere dayandırılmadan sezgisel olarak geliştirildiği ve ana plana da bu şekilde işleneceği izlenimine neden olmaktadır.Buyuk ölçekli yeşil alanların korunmasını ulaşım için bir takoz olarak gören bir yaklaşımın toplu taşım, metro ve monoray türü alternatif ulaşım seçeneklerini görmezden gelmeleri çağdaş şehircilik ilkeleri ile uygun olmadığı gibi başkent Ankaramızın vizyonu ve geleceği açısından da sürdürülebilirliği olmayan yakışıksız uygulamalar ve fiili durum yaratma girişimleridir. Auap 2038 yöneticisi Metin Senbil'in 2015 yılında basına verdiği demeçte de buna benzer ifadeler olduğunu belirten Çalgüner, “Tek tesellimiz Ankara ulaşım ana planı calışmasının yapanı bağladıgını yani bir üniversite projesi olmadığıdır” dedi.
Ahmet Tekeş/Yedigün