Genel

Menderes-Aliağa hattı pazar günü tamamlanıyor!

Hattın güneyindeki Halkapınar-Cumaovası arasında 30 Ağustos 2010 tarihindeki 'Yolculu ön işletme seferleri' ile başlayan dev projenin son ayağı da 30 Ocak'ta tamamlanacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD işbirliğinde yürütülen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük toplu ulaşım projesi olarak dikkat çeken Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi'nde mutlu sona gelindi. Hattın güney kesimindeki Halkapınar-Cumaovası arasında, 30 Ağustos 2010 tarihindeki 'Yolculu ön işletme seferleri' ile başlayan dev projenin son ayağı da 30 Ocak 2011 Pazar günü tamamlanacak.
3 ay önce 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'nda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu ile TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın da katılımıyla Aliağa'ya ilk yolcusuz deneme seferleri başlatmıştı. Hattın yolculu ön işletmedeki ilk seferleri ise Pazar günü saat 06.09'da Aliağa'dan çiğli yönüne, 07.01'de ise çiğli'den Aliağa yönüne gerçekleştirilecek. çiğli'den Aliağa'ya yapılacak banliyö seferlerinde sırasıyla Ata Sanayi, Egekent 1, Ulukent, Egekent 2, Menemen, Hatundere ve Biçerova istasyonlarından geçilecek. Cumaovası ile çiğli arasında 15'er dakika sıklıkla işletilen trenler, çiğli-Aliağa arasında ilk etapta saatte bir olarak çalışacak. Tren sefer sıklığı kısa süre içinde kademeli olarak artırılacak. Banliyö trenleri ile çiğli-Menemen arasındaki mesafe yaklaşık 15 dakika, Menemen-Aliağa arası ise yaklaşık 21 dakikada alınacak. Aliağa'dan çiğli'ye son sefer 20.15'te gerçekleştirilecek.

CUMHURİYET'TE İLK
Aliağa-Menderes Banliyö Sistemi Projesi, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ilk kez bir belediye ile bir kamu iktisadi teşekkülünün kurduğu ortaklık çerçevesinde yürütülüyor. Proje, 1856 yılında inşa edilen demiryolu hattının modernize edilmesi, hemzemin geçitlerin kaldırılarak, güzergahın önemli bölümlerinin alt ve üst geçitlerle, tünellerle kat edilmesi ve modern istasyonlar kurulması suretiyle, hızlı ve çağdaş bir banliyö sistemine dönüştürülmesi esasına dayanıyor. Hattı, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD'nin yüzde 50 oranında ortaklığı ile kurulan İZBAN A.şž. işletiyor.

YENİ GÜZERGAH
Güzergah boyunca 31 istasyon buluyor. Hatta kuzey ve güney aksı olarak iki farklı istikamete taşımacılık hizmeti veriliyor. Kuzey hattında Aliağa'da başlayan yolculuk; Biçerova-Hatundere istasyonları üzerinden Menemen'e ulaşıyor. Menemen İstasyonu'ndan Egekent 3-Ulukent-Egekent-Sanayi İstasyonları ile çiğli'ye, çiğli İstasyonu'ndan Mavişehir-şžemikler-Nergis İstasyonları ile Karşıyaka İstasyonu'na varılıyor. Karşıyaka İstasyonu üzerinden; Naldöken-Turan-Bayraklı ve Salhane İstasyonlarını geçerek aynı zamanda aktarma merkezi de olan Halkapınar'dan güney aksına devam ediyor. Hat üzerindeki en önemli imalatlardan biri olarak Karşıyaka Tüneli 3 bin 260 metrelik uzunluğuyla dikkat çekiyor.
Tünel hattının bin 930 metresi kapalı alanda bulunuyor ve tünel boyunca 3 adet yer altı (Alaybey, Karşıyaka, Nergis) ile bir adet yerüstü (Naldöken) istasyonu bulunuyor.
Halkapınar üzerinden Alsancak-Kemer istasyonları ile yine bir aktarma merkezi görevini alan şžirinyer İstasyonu'na ulaşılıyor. şžirinyer İstasyonu'ndan Koşu- İnkılap-Semt Garajı-ESBAşž-Gaziemir-Sarnıç-Havalimanı-Menderes ve son istasyon Cumaovası Depo alanında güney aksındaki yolculuk son buluyor. Hattın yeraltına girdiği noktalardan biri de şžirinyer Tüneli. Bu tünel de 2 kilometre uzunluğunda.
Yeni Asır