Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu'nun ihalesi yapıldı!
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu'nun Yap-İşlet-Devret (YİD) Modeli kapsamında yapımı için teklifler alındı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından bir süre öne duyurusu yapılan Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesinin Yap-İşlet-Devret (YİD) Modeli kapsamında yapımı için teklifler alındı. 15 Şubat 2017 tarihinde yapılan ihaleye katılan firmalar ve teklifleri şöyle;
1- IC İçtaş + Astaldi (İtalya) + Kalyon
Yatırım tutarı: 1.437.995.305 TL
İşletme süresi: 9 yıl 10 ay 11 gün
2- Çelikler Taahhüt + Polat Yol Yapı
Yatırım tutarı: 1.384.063.831,50 TL
İşletme süresi: 12 yıl 11 ay
3- Makyol İnşaat
Yatırım tutarı: 1.750.019.627,23 TL
İşletme süresi: 13 yıl 7 ay 25 gün
4- Cengiz + Kolin
Yatırım tutarı: 1.653.859.929,49 TL
İşletme süresi: 14 yıl 9 ay 19 gün
5- Nurol + Özaltın + Fernas
Yatırım tutarı: 1.679.427.836,00 TL
İşletme süresi: 15 yıl 11 ay 15 gün
6- Gama Holding + Gülsan
Yatırım tutarı: 1.909.170.985,84 TL
İşletme süresi: 20 yıl 11 ay 13 gün
2017 yılı içinde yapımına başlanacak proje üç yıl içinde bitirilecek. 76 kilometre uzunluğunda altı şeritli yol, hem ağır sanayinin olduğu limanlar bölgesinde trafiği rahatlatacak hem de Kuzey İzmir'e konforlu ulaşımı sağlayacak. Günde 40 bin araç bu yoldan yararlanacak.
3 aylık tekliflerin alınması sürecinin ardından bir değerlendirme yapılacak ve teknik olarak yeterli bulunan teklif sahiplerinin inşaat yapım sürelerine bakılacak. En kısa süreyi veren firmanın teklifi değerlendirmede esas alınacak. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 2017 içerisinde işe başlayıp 3 yıl içerisinde bitirmeyi hedeflediği otoyol projesinde, İzmir'den Menemen'e kadar olan 16 kilometrelik kısmı tamamlayıp hizmete açmıştı.
TRAFİK SORUNU BİTECEK, ULAŞIM DAHA KOLAY HALE GELECEK
Menemen'den sonra Nemrut Körfezi ve Aliağa'yı da içerisine alacak ve Çandarlı Limanı'na kadar gidecek 76 kilometrelik proje günde 60 bin aracın geçtiği bölgede yapılacak. Yol, gidiş geliş toplam altı şeritli olacak. Yolun tamamlanmasıyla bölgede Tüpraş'ın, Petkim'in, Nemrut'taki limanların yol açtığı ağır araç trafiği sorunu bitecek. Menemen, Aliağa ve Çandarlı'da yaşayanların ulaşımı kolaylaşacak.
YOLUN DEVREYE GİRMESİYLE BÖLGEDE HEM EKONOMİ HEMDE AĞIR SANAYİ BÜYÜYECEK
Otoyol İzmir-Ayvalık- Bergama-Çanakkale yoluna alternatif olacak. Yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilecek projede günde 35- 40 bin aracın geçişi öngörüldü. Yolun devreye girmesiyle hem bölge ekonomisinin hem de ağır sanayinin büyümesi bekleniyor.
14 KÖPRÜLÜ KAVŞAK, 4 VİYADÜK YAPILACAK
Çiğli - Aliağa - Çandarlı Otoyolu, Sasalı Köprülü Kavşağı çıkışından başlayacak, Hatundere ve Helvacı mevkilerinden geçerek, Aliağa Organize Sanayi Bölgesi'nin (ALOSBİ) batısından Çandarlı mevkiine uzanarak Çandarlı Liman bölgesinde son bulacak. Projede 14 adet köprülü, 4 adet hemzemin kavşak, 6 adet ücret toplama alanı, 3 adet otoyol hizmet alanı ve 7 adet viyadük bulunacak..
Kuzey Ege Haber
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyol Projesi ihalesinde en iyi teklifi IC İçtaş-Astaldi-Kalyon Ortak Girişim Grubu (OGG) verirken, ihale sonucu Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan tarafından onaylandı. Projeye en iyi teklifi veren OGG'de yer alan İtalyan Astaldi, ihaledeki tek yabancı firma oldu. Bakanlık, IC İçtaş-Astaldi-Kalyon İnşaat OGG'nin 9 yıl 10 ay 11 gün süreli teklifini en iyi olarak değerlendirdi.
Yeni Şafak