Mercedes'ten Tesla'nın canını sıkacak hamle! Atağa geçtiler
Mercedes; Kuzey Amerika, Avrupa, Çin gibi 'piyasada kilit rol' üstlenen pazarlarına toplamda 10,000 adet süper şarj istasyonu kuracak. O istasyonlar ise Tesla süper şarj istasyonları gibi diğer araçlara da açık fakat Mercedes kullanıcıları için özel imtiyazlar sunuyor.Mercedes ise gelecek için bir yatırım yaparak Tesla'nın elini görmeye karar verdi ve pazarda 'kilit rol' üstlenen bölgelere toplamda 10,000 adet süper şarj istasyonu kurmayı hedefliyor
Elektrikli otomobillerin can damarı olan süper şarj istasyonları günümüzde Dünya çapında, çoğunluğu Tesla'nın sahibi olduğu istasyonlardan oluşmakta. Mercedes ise gelecek için bir yatırım yaparak Tesla'nın elini görmeye karar verdi ve pazarda 'kilit rol' üstlenen bölgelere toplamda 10,000 adet süper şarj istasyonu kurmayı hedefliyor.
Mercedes tarafından gelen açıklamalarda markanın, pazarda kilit rol üstlenen bölgelere süper şarj istasyonu kurarak geleceğe yatırım yapacağı açıklandı. Bu istasyonlar ise yine Tesla'nın süper şarj istasyonları gibi, diğer Elektrikli araç (EV) kullanıcılarına açık olacak fakat birkaç fark ile birlikte.
HERKES KULLANABİLECEK, AMA MERCEDES KULLANANLARA...
Diğer EV kullanıcılarına da açık olan bu Mercedes-Benz süper şarj istasyonları, eğer bir Mercedes EV kullanıcısıysanız size belli başlı avantajlar sağlayacak. Bunlara örnek olarak, eğer bir Mercedes EV aracı sürüyorsanız, seçtiğiniz bölgedeki süper şarj istasyonunu önceden rezerve etme gibi imtiyazlarınız bulunacak.
İLK BAŞTA AKTİF BÖLGELERE KURULACAK
TopGear'a ulaşan bilgilere göre, Mercedes bu istasyonları önce Kuzey Amerika'da kurmaya başlayacak ve 350kW'lık bu istasyonlar 2023 itibariyle; elektrikli araçların aktif kullanıldığı ve popülasyonun yüksek olduğu şehirler, şarj istasyonlarının bulunduğu kapalı otoparklar gibi bölgelere kurulacak.
"2023 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması" raporu, tüketicilerin elektrikli araçları benimsemeye olan ilgisi, araç satın alma eğilimi, bağlanabilirlik ve tüketici güveni gibi talep yönlü eğilimleri ve endişeleri ortaya koydu. 2022’nin Eylül ve Ekim ayları arasında 24 ülkeden 26 binden fazla tüketiciyle yapılan ankete, Türkiye’den de 1.006 kişi katıldı. Araştırmaya göre tüketiciler araç kullanma maliyetlerini düşürmeye çalıştıkça elektrikli araçlara olan ilgi artıyor. Ancak bu da yolda şarj için gereken süre, menzil endişesi, halka açık şarj istasyonlarının altyapısı ve ulaşılabilirliği gibi bir dizi sorunu gündeme getiriyor.
ŞARJ SÜRESİ PROBLEM
Türkiye’de araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 54’ü bir sonraki araç seçimlerinin benzin/dizel olacağını belirtiyor. Hibrit elektrikli araç yanıtı verenlerin oranı yüzde 30, tamamen pille çalışan elektrikli araç yüzde 10, şarjlı hibrit elektrikli araç diyenlerin oranı ise yüzde 4. Elektrikli araçlarla ilgili Türkiye’deki tüketicilerin en büyük endişesi yüzde 47 ile şarj için gereken süre. Bunu yüzde 42 ile sürüş menzili ve halka açık elektrikli araç şarj altyapısının olmaması takip ediyor. Küresel pazarın aksine elektrikli araç almayı düşünen Türkiye’deki tüketicilerin üçte ikisi araçlarını halka açık şarj istasyonlarında şarj etmeyi planlıyor. Bu eğilimin sebebi, evlerine şarj istasyonu kurma konusunda bilgilerinin/imkanlarının olmaması (yüzde 30) ve yüksek kurulum maliyetleri (yüzde 30) olarak öne çıkıyor.
Araştırmanın yapıldığı diğer ülkelerin aksine maliyet faktörü üst sıralarda yer almasa da daha düşük yakıt giderleri dünyadaki gibi Türkiye’de de elektrikli araç seçmenin ilk nedeni. ‘Daha iyi sürüş deneyimi’, ‘daha az bakım ihtiyacı’, ‘devlet teşvikleri’, ‘içten yanmalı araçlara uygulanan ekstra vergiler’ diğer nedenler olarak sıralanıyor. İklim değişikliği endişesi ise bir sonraki araç olarak elektrikli aracı tercih edecek tüketicinin ilk beş motivasyonundan birine bile girmiyor.
Elektrikli araç talebindeki artış, istasyonları da dönüştürüyor. Tüketiciler, içinde şarj ünitelerinin yanı sıra kolayca satın alınabilen içecekler, Wi-Fi bağlantısı, atıştırmalıklar ve tuvalet gibi hizmetlerin bulunduğu geleneksel yakıt istasyonlarını tercih ediyor.Ankete katılan tüketicilerin yaklaşık üçte ikisi, halka açık bir şarj istasyonunda araçlarının boş durumdan yüzde 80’e kadar şarj olması için 10 ila 40 dakika arasında bekleyebileceklerini ifade ediyor. Bu durum, fosil yakıt deneyimine denk bir deneyim oluşturma imkanının ‘sınırlı’ olduğu yönündeki geleneksel düşünceye meydan okuyor.Türkiye’de elektrikli araç satın almak isteyen her 10 kişiden neredeyse 5'i, araç fiyatları üzerindeki sürekli yukarı yönlü baskıyla bir sonraki aracı için 500 bin liradan fazla ödeme yapmayı bekliyor.