Merlin Entertainments, dev akvaryum Turkuazoo’yu satın aldı!
2009 yılında 17 milyon euro’luk bir yatırımla Bayrampaşa’daki Forum İstanbul AVM’de faaliyete geçen Türkiye’nin ilk dev akvaryumu Turkuazoo Merlin Entertainments tarafından Global Aquariums firmasından satın alındı...
Avrupa’nın en büyük eğlence firması Merlin Entertainments, 2009 yılında 17 milyon euro’luk bir yatırımla Bayrampaşa’daki Forum İstanbul AVM’de faaliyete geçen Türkiye’nin ilk dev akvaryumu Turkuazoo’yu Hollanda merkezli Global Aquariums firmasından satın aldı
Madame Tussauds Balmumu müzesi, Legoland, London Eye, Dungeons ve tüm dünyada 45 farklı akvaryumu bulanan ve yılda 14 milyon ziyaretçi sayısı ile dünyanın en büyük akvaryum markası olan Sea Life’ın da sahibi olan Merlin, Turkuazoo’yu da satın alarak Türkiye pazarına hızlı bir giriş yaptı. Merlin, Disneyland’dan sonra dünyanın ikinci büyük eğlence markası.
Yeni markalar gelebilir
Merlin’in Avrupa’nın en canlı ve kalabalık şehri İstanbul’daki ilk yatırımı olan Turkuazoo Akvaryum, aynı zamanda Merlin’in İstanbul’u yakından tanıyarak bünyesinde bulundurduğu diğer markalarıyla yapacağı yatırımlar için de fırsat doğurdu.
Global Aquariums CEO’su Mark Taylor, “2009 yılında Turkuazoo’nun açılışından bugüne kadar kat ettiğimiz yolda ulaştığımız üstün başarılardan gurur duyuyoruz. Sektöründe dünya devi olan Merlin’in Turkuazoo’yu satın almasının İstanbul’un eğlence sektöründeki gelişimi için önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Merlin, Turkuazoo’nun sürmekte olan gelişimi ve başarılarına kendi tecrübelerini de aktaracak. Global Aquariums dünyada yeni projelerle çalışmalarını sürdürecek” dedi.
Disney’den sonra ikinci
Merlin Entertainments direktörü Glenn Earlam ise, “İstanbul hızla büyüyen turistik bir şehir ve önemli bir yerel pazar. Merlin olarak amacımız Turkuazoo Akvaryum’un kusursuz Türk yönetim ekibiyle Merlin’in sihirini harmanlayarak Turkuazoo’nun dünya çapında bir akvaryum ve İstanbul’un mutlaka görülmesi gereken bir turistik destinasyonu olduğunu vurgulamak” dedi.
Merlin Entertainments 4 kıtada 23 ülkede 99 eğlence merkezi bulunan eğlence üniteleri ile dünyada Disney’den sonra ikinci, Avrupa’da ise en büyük eğlence firması olma özelliğini taşıyor. Merlin, eğlence anlayışını dünya çapında 60 ülkede 100’ün üzerinde farklı noktada yaygınlaştırmayı hedefliyor.
Gökhan Karakaş/Milliyet