Mersin Limanı'nda kapasite artırma çalışmaları başladı!
Mersin Limanı'nda iş hacmini karşılayabilmek için kapasite artırma çalışmalarına başlandığı bildirildi
Özelleştirme sonrası Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği AŞ (MIP) tarafından işletilen Mersin Limanı'nda, kentte kurulması planlanan "Uluslararası lojistik Üs Projesi" nedeniyle artacak iş hacmini karşılayabilmek için kapasite artırma çalışmalarına başlandığı bildirildi.
AA muhabirinin MIP yetkililerinden aldığı bilgiye göre, hizmet sektörünün yoğun olduğu Mersin için ekonominin itici gücü ve aynı zamanda Doğu Akdeniz'deki en önemli deniz ve gümrük kapısı olan Mersin Limanı, demir yolu ve kara yolu bağlantılarıyla dünyanın Orta Doğu ticareti için ideal konumda transit limanı özelliğini taşıyor.
Doğu Akdeniz'deki konumu nedeniyle GAP'ın sanayi ve tarımsal ürünlerinin en önemli deniz ayağını oluşturan Mersin Limanı, aynı zamanda bölgenin dünyaya çıkış kapısı niteliği taşıyor.
Mersin'in, stratejik limanı, serbest bölgesi, demir yolu ulaşımı, güçlü TIR filosu, organize sanayi bölgesi, 69 kilometre uzaklıktaki Adana Havalimanı, geçmişten gelen lojistik kültürü ve gelişmiş insan kaynakları yapısıyla
"Uluslararası Lojistik Merkez" olma potansiyeline sahip bulunduğunu belirten yetkililer, coğrafik konum ve avantajlar göz önünde bulundurularak bunların entegre edilmesi ve maksimum düzeyde değerlendirilmesi gerektiğini kaydetti.
MIP'in lojistik verimliliğin ve kabiliyetin artırılması yoluyla, dış ticarette rekabetin yükseltilmesi ve uluslararası yük trafiğinin Mersin üzerine çekilmesini öncelikli hedefleri arasına aldığını vurgulayan yetkililer, şunları kaydetti:
"Kurulacak Uluslararası Lojistik Merkez ile yabancı yatırımcıların göz bebeği olacak Mersin'de, iş hacmini karşılayacak ekipman yatırımlarına şubat ayında 12 milyon dolarlık 8 RTG ekleyen MIP, özellikle alt yapı yatırımlarını tamamlamaya ve liman sahasında işlevsiz alanların ıslahına çalışmaktadır. Türkiye'nin en büyük geri sahasına sahip olan Mersin Limanı'nın stok kapasitesini azami ölçüde artıracak alt yapı çalışmaları kapsamında revize edilen demir yolu projesi ile liman sahası içerisinde atıl durumdaki alanlar yapılandırılmış ve kullanılmaya başlanmıştır. Atıl rayların bir araya toplanarak kara yoluna paralel hatta oluşturulan 'Demir yolu terminali' limana işlevsel yeni bir boyut kazandırmıştır. Ayrıca MIP, geliştirilmiş kapı giriş-çıkış sistemi ve bilgisayar destekli terminal operasyon sitemlerinin uygulanması gibi projelerin çalışmasına da devam etmektedir."
Altyapı ve ekipman yatırımlarının yanı sıra gemi kabul kapasitesinin artırılmasına yönelik projelerin de hazırlandığı limanda, lojistik merkezle birlikte artacak iş hacmi nedeniyle daha büyük gemilerin uğrak yapmasına imkan sağlayacak draft çalışmalarının da sürdüğüne işaret eden yetkililer, proje gereği ilave dolgu yapılmasıyla oluşacak yeni rıhtımın derinliklerinin yaklaşık 15,5 metre olacağını ve bu derinlik ile üçüncü kuşak 13 bin TEU kapasiteli, "Super Panamax" gemilerin de yanaşmalarına ve elleçleme işlemlerine olanak sağlanacağını vurguladılar.
-SAMSUN-MERSİN ARASI DEMİR YOLU PROJESİ-
MIP'in, yatırımlar dışında pazar payını artırmak için girişimlerde bulunarak, TCDD ile birlikte Mersin ve Samsun arasında Karadeniz kıyıları için demir yolu bağlantısı kurma çalışmalarını devam ettirdiği belirtildi.
Böylece Karadeniz ülkelerine İstanbul Boğazı'na gerek kalmadan Mersin ve Samsun üzerinden kargo nakliyesi yapılabileceği, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri ticaretinden pay alınabileceği kaydedildi.
AA