Mersin marka kent olma yolunda!
Mersin Ekonomi Platformu Başkanı Feridun Gündüz, şehirlerin marka kent olma durumu ile ilgili açıklamalarda bulundu. "Mersin gibi coğrafi olarak avantaja sahip her şehir kendi kaynaklarıyla büyümeyi başarabilir" dedi.
Bir kentin markalaşma çabasının altında var olma, fark edilme isteği yatar. Bu amaçla ekonomik cazibeyi artırmak gerekir. Bu da markalaşma sürecinin başlaması anlamına gelir. Ekonomik cazibe arttıkça şehir, yurt içi ve dışından yatırımcıları, alıcıları ve turistleri kendisine çekmeye başlar.
Sadece ürünler ve firmaların değil kentlerin de markalaştığı günümüzde, dünyada birçok şehir için marka kent projesi başlatıldı. Markalaşmak için fark yatacak fikirlere sahip olmak ve diğer kentler arasından sıyrılmak gerekiyor. Bunların yanı sıra gerek turizm gerekse yatırım açısından memnuniyet her zaman öncelikli olmalı. Bir kentin marka olma çabasının altında var olma. fark edilme isteği yatar. Bu amaçla ekonomik cazibeyi artırmak gerekir. Bu da markalaşma sürecinin başlaması anlamına gelir. Ekonomik cazibe arttıkça şehir, yurt içi ve dışından yatırımcıları, alıcıları ve turistleri kendisine çekmeye başlar. Bu da ekonomik büyümeyi ve kent sakinlerine daha yüksek hayat standartları sağlar.
Marka kent olmak: yatırımcıları, sanatçıları, yazarları kente çekmenin etkili yollarından biri olacak. Markalaşmak için şehrimizde bazı eksiklikler olması önemli bir engel değil. Önemli olan kenti dışa açmak ve yabancı yatırımcıları, alıcıları, turistleri artan oranlarla kente çekmek.
Mersin gibi coğrafi olarak avantaja sahip her şehir kendi kaynaklarıyla büyümeyi başarabilir, düzenli olarak nüfusu, kişi başına düşen geliri artabilir, kentsel dönüşümünü sağlayabilir. Bir şehrin temiz sokakları, çağdaş yapıları, düzenli çalışan kamu kuruluşları olabilir ama bu onu markalaştırmaz. Marka kent olmak için, şehrin merak uyandıran bir yer haline gelmesi ve refahın yüksek olması, sanayi ve ticari faaliyetlerin kolaylaştırılması gerekiyor. Markalaşmak, sadece bir reklam, pazarlama ve turizm projesi değil. Biz de marka şehir projesi için her kurumla koordinasyonlu çalışacak özgün bir departman oluşturacağız.
Markalaşma zorlu bir süreç
Doğa yönünden bir avantajı bulunmasına rağmen bunu yeterince değere dönüştüremeyen Mersin, geçtiğimiz yıllarda kendi öz değerlerinin farkına vararak önemli bir adım attı. 2011 yılında ekonomi ağırlıklı 11 sivil toplum kuruluşunun (STK) girişimiyle kurulan ve bu yıl 28 STK sayısına ulaşan Mersin Ekonomi Platformu, 2014'te yaptığı Marka Kent Mersin Konferansı sonrası 1'nci Marka Kent Mersin Çalıştayı ile süreç için bir başlangıç yaptı.
Kentlerin markalaşması elbette çok zorlu bir süreç ve uzun yıllar gerektiriyor. Ancak, bu projenin başlaması ve kentin bunun etrafında odaklanması önemli bir gelişme. Üstelik bundan sonra yapılacak 2'nci ve 3'üncü çalıştayların yanı sıra yurt içi ve dışından gelecek turistlerle yapılacak anketler sonrasında da elde edilecek bilgilerle, daha sağlam bir yol haritasının ortaya çıkacağına inanıyorum.
Akademisyen ve uzmanlardan oluşacak Mersin Kurumsal İletişim Platformu (MEKİP) hedef ve stratejilerden sorumlu olacak ve buna paralel kurulacak Mersin Kalkınma ve Tanıtım Vakfı (MERTAV) ise kentteki tüm ulusal ve uluslararası etkinliklerin tek elden koordinasyonu ve finansmanını sağlayacak. Marka kent projesinin amacı il için ortak bir marka yaratarak, şehrin güçlü ve gelişen kimliğini dünyaya anlatmak. Bu proje kapsamında Mersin'e bir kimlik oluşturarak onu bütün dünyada bir iş ve turizm merkezi haline getirmek ve profilini yükseltmek amaçlanmak.
Dünya Mersin'in Markaları