Merter M1 Meydan AVM yarın açılacak!
Metro Group Asset Management Genel Müdürü Gündüz Bayer, Merter M1 Meydan AVM'nin yarın açılacağını belirterek, "Türkiye artık dünyadaki trendleri takip etmiyor" dedi
Bayer, Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi'nin açılışını duyurmak amacıyla düzenlenen basın toplantısında, Metro Group Asset Management'ın ilk AVM'sini 1998 yılında Ankara Bilkent'te açtığını hatırlatarak, buranın açılışıyla Türkiye'deki AVM sayılarının 10 olacağını bildirdi. Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezini planlarken yaptıkları araştırmaya göre, müşterilerinin, güneş ışığını içeriye alan mekanlar istediklerini tespit ettiklerini anlatan Bayer, "Müşteriler artık, kapalı kutu şeklinde AVM'ler istemiyor. Dünyada da trend Bu yöne doğru gidiyor ama Türkiye, artık dünyadaki trendleri takip etmiyor. Birçok ülkede AVM gördüm. Dünya artık Türkiye'yi taklit ediyor" diye konuştu.
Gündüz Bayer, Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi'nin inşaatının 500 kişi ile 18-19 ayda tamamlandığını ve buraya mağazaların dekorasyonu hariç 50 milyon avro yatırım yaptıklarını söyledi. Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezinin, 45 bin metrekare üzerine kurulu olduğunu, 30 bin metrekare kiralanabilir alana, 50 mağazaya ve 1350 araçlık otoparka sahip olduğunu belirten Bayer, hem ulusal hem de uluslararası markaları tercih ettiklerini sözlerine ekledi.
TÜRK VATANDAŞLARI İÇİN VİZE ŞARTI KONUSU
Metro Group Asset Management Kamu İlişkileri Müdürü ve Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Rainhardt Freiherr Von Leoprechting de Metro Group'un yıllardır Türkiye'de faaliyette bulunduğunu, 1990 yılında Metro Toptancı Market'in Türkiye pazarına İstanbul'dan girdiğini anımsatarak, 1998'de Real Hipermarketlerinin, 2007 yılında da Media Markt ve Saturn mağazalarının geldiğini söyledi.
Ekonomik krize rağmen genişleme stratejilerini sürdürdüklerini dile getiren Von Leoprechting, şunları kaydetti:
"Şimdiye kadar, METRO Group Türkiye'de 34 noktada temsil edilmiştir. Türkiye pazarının potansiyelinin farkına uzun yıllar önce vardık. Türkiye, Doğu ve Batı arasında bir kesişme noktasıdır. Avrupa, Asya ve Orta Doğu arasındaki asıl merkezdir. Türkiye, Alman firmaları için mükemmel bir ülkedir ve bu özelliğini koruyacaktır. Ülke çapında Renault, AEG, Siemens ya da Hugo Boss gibi tanıdık isimlere rastlamanız tesadüfi değildir. Türkiye'deki yabancı ülkelerin yüzde 17'si Almanya menşelidir ve bunların yarısı, son üç yıl içinde kurulmuştur."
Metro Group'un Türkiye ekonomisine önemli bir katkıda bulunduğuna dikkati çeken Von Leoprechting, 2008 yılında 5 bin 500'ün üzerinde tam zamanlı çalışan istihdam ettiklerini, geçen yılki toplam cirolarının 1,3 milyar avro olduğunu ve 1990'dan bu yana Metro Group'un Türkiye'ye yaptığı yatırımın 700 milyon avronun üzerinde olduğunu bildirdi.
Ekonomik krizin, Alman-Türk ticari ilişkileri üzerinde de etkisi olduğunu dile getiren Von Leoprechting, "Ancak kriz, öncelikle bir fırsat olarak görülmelidir. Kriz zamanları, olayları yeniden düşünme ve yeni yollar arama zamanlarıdır. Korkunç tahminler ve umutsuz senaryolara odaklanmaktan kaçınmalıyız" diye konuştu. Türk vatandaşları için vize şartı konusuna da değinen Von Leoprechting, sözlerini şöyle tamamladı:
"Bu konu, Alman-Türk ilişkileri açısından temel önem taşımaktadır. Şubat ayı ortasında, Avrupa Adalet Divanı, Alman sevkıyat firmalarına ait olan araçları kullanan Türk kamyon sürücüleri için Almanya vizesinin gerekli olmadığı kararına varmıştır. Bu ön karar, büyük bir gürültü yaratmıştır. Bu karardan hareketle, Türk vatandaşlarına yönelik vize şartlarında, kökten bir değişiklik yapılıp yapılamayacağı sorusu üzerinde halihazırda yoğun tartışmalar gerçekleşmekte.
Mevcut vize şartları, ağırlıklı olarak Türk iş adamları için ciddi problemler yaratmaktadır. Vize verilmesine yönelik zaman alıcı süreç, pürüzsüz ticari faaliyetlere engel olmaktadır. Bu nedenle uzun süredir vize alınmasının kolaylaştırılmasına yönelik çalışmalar yürütmekteyim. Bugüne kadar AB ile üyelik müzakerelerinin daha yoğun bir şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğinin de altını çizmekten hiç bıkmadığımı söylemek isterim."
50 KİLOGRAM ÜRÜN, 99 LİRA
Real Hipermarketleri Genel Müdürü Kubilay Özerkan da, yaklaşık 1 ay önce Fulya mağazalarını açtıklarını hatırlatarak, "Mağaza sayımızı, o zaman 12'ye çıkarmıştık. Yarın, Türkiye'deki 13'üncü, İstanbul'daki 5'inci mağazamızı açmış olacağız. Yıl sonunda ise 6'ncı mağazamızı açmayı istiyoruz" diye konuştu. Ekonomik krizi fırsat olarak gördüklerini vurgulayan Özerkan, değişen tüketici ihtiyaçlarına, stratejilerini adapte ettiklerini ve bu sayede müşteri portföylerini artırdıklarını söyledi.
Fiyatlarının geçen yıla göre daha düşük olduğunu belirten Özerkan, "Bir ailenin ramazan ayı boyunca ihtiyacı olan 50 kilogram ürünü 99 liraya almak mümkün. Baktığımızda bu sepet, geçen yılın fiyatlarının yüzde 10 altında" dedi. Kubilay Özerkan, Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi'ndeki mağazalarının 9 bin 300 metrekare net satış alanı, 46 satış kasası, 50 bin ürüne ve 250 çalışana sahip olduğunu ifade etti.
"AÇILIŞA ÖZEL FİYATLAR..."
Media Markt Genel Müdürü Nuri Topatan da, Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi'nde ve Güneşli'de yarın açacakları mağazalar ile Türkiye'deki mağaza sayılarının 11'e çıkacağını bildirdi. Topatan, "Müşterilerimizi yarın, bir açılış klasiği haline gelen 'açılışa özel fiyatlar' ile karşılayacağız" dedi. Merter M1 Meydan Alışveriş Merkezi'nin mimarlığını yapan Tabanlıoğlu Mimarlık Genel Müdürü Murat Tabanlıoğlu da, "Türkiye'deki ilk AVM olan Galleria Alışveriş Merkezinin mimarlığını babasının yaptığını söyledi. Tabanlıoğlu, AVM müşterilerinin artık açık alanlara sahip olan AVM'ler istediğini ifade etti.
AA