Sektörel

Metal Yapı Konut'tan Zekeriyaköy ve Göktürk'e yeni proje!

Şirketin 5 yıl içerisinde 2,5 milyar dolar ciroya ulaşacağını söyleyen Metal Yapı Grup Başkanı Ömer Saçaklıoğlu İstanbul'da yeni proje hazırlığında olduğunu belirtti. Saçaklıoğlu, " İstanbul dışı için bir planımız yok." dedi.

Metal Yapı, son yıllarda yaptığı atakla öne çıkan, ancak kökü geçmişe dayalı, gayrimenkul sektörünün önde gelen gruplarından biri. Metal Yapı Grup Başkanı Ömer Saçaklıoğlu tarafından kurulan şirket, İstanbul'un çeşitli bölgelerinde çok sayıda konut ve ofis projesini hayata geçirdi. Florya ve Göktür'te konut, İstanbul Levent'te ise İstanbul Tower 205 projesini yürüten grup, önümüzdeki dönemde yeni projelere de hazırlanıyor.

 

Metal Yapı Konut'un genel müdürü Akın Karaali, gruplarının başarısında, son teknolojiyi kullanmaları, müşteri odaklı olmaları ve markaya yaptıkları yatırımın önemli rol oynadığını söylüyor.

 

Dergimizin sorularını yanıtlayan Akın Karaali, gayrimenkulde markalaşmanın önemiyle ilgili sorularımızı yanıtlarken, şunları söyledi:

 

Sizce marka konut almak müşteriler için ne ifade ediyor?

 

Marka konut almak, öncelikle kişilerin hayatındaki konfor şartlarının değişimini ifade ediyor. Bu konforla birlikte konsept projelerde marka konut aldığınız zaman her zaman yatırım değeri yüksek olur.

 

İkinci ele düştüğü zaman da satış sürecinde her zaman daha kazançlı çıkarsınız. Ayrıca marka konutları yönetmek (site yönetimi), her zaman çok daha rahattır ve bu yönetimin sağladığı konforlar çok daha fazladır. Marka konutta projeyi yapan firmalar da her zaman projenin arkasında durur ve projeye destek verir. Bu da marka konut alacak kişiler için oldukça önemlidir.

 

MARKAYI FARKLI KILAN 5 ÖZELLİK

 

  1. Projelerimizin ana teması konfordur.
  2. Doğaya saygı ilkesinden ödün vermeden doğa ile modern yaşamı birleştirmekte öncü olduk. Türkiye’de ilk kez Thermowood ahşap kullanan firma biziz. Hemen hemen tüm projelerimizde doğal ahşap ve doğal taş kullanırız. Hiçbir projemizde plastik pencere kullanmadık. Bunun yerine sürme doğrama, alüvyon ve elektrik yoğunluğunu azaltacak ürünler kullanmayı tercih ediyoruz.
  3. Mimari bizim için çok önemli. Modern, konforlu alanlar yaratan, iyi mimarların çizdiği ve değer yaratan konsept projeleri hayata geçirmeye büyük önem veriyoruz.
  4. İnşaatın her aşamasında kullandığımız tüm malzemelerimizin yüksek kalitede olması, olmazsa olmazlarımızdandır.
  5. Satış sonrası hizmete çok önem veririz. 15 yıl önceki inşaatımıza dahi sahip çıkarız. Hala müşterilerimiz satış ofislerimizi ararlar ve gerek mimari olsun gerek teknik grup olsun her daim destek verir işlerini çözeriz. Çünkü satış sonrası da bizim için önemlidir.

 

Dijital dünyada konutların/ ofislerin, projelerinizin içine teknolojiyi nasıl yerleştiriyorsunuz? Akıllı konut gerçek oluyor mu?

 

Projelerimizde akıllı ev konseptine önem veriyoruz. Akıllı kavramının olduğu bir projede kablolu sistemin olmaması gerektiğini düşünüyoruz ve bunun için PolonyalI bir firma ile anlaştık. Kabloya ihtiyaç duyulmadan Zyxel denilen sinyal sistemi banyonuzda bulunan redaktörler aracılığıyla su baskını olduğunda ya da duman ve ısı algıladığında alarm veriyor. Aynı zamanda dışarıda ya da evdeyken akıllı telefonunuzdan aydınlatma, ısıtma soğutma gibi konforu ve güvenliği sağlayan birtakım ayarlar yapabiliyorsunuz. Isıtma soğutma ihtiyacını VRV sistemleriyle çözümledik.

 

Akıllı ev sistemlerinin çok gelişeceğine inanıyorum. İstanbul'daki konutlar Avrupa'dakinden daha konforlu. Avrupa'da VRF sistemi olan ev çok az. İstanbul'daki yeni konut projelerinde konfora önem veriliyor. Bu nedenle akıllı ev sisteminin özellikle büyük şehirlerde 2-3 yıla kadar çok daha yaygınlaşacağını düşünüyoruz.

 

Markanın gelecek hedefleri nedir? 5 yıl sonra nerede olmayı hedefliyor sunuz?

 

Mevcutta devam eden 7 projemiz var ve bu projeler yaklaşık 2 milyon metrekare inşaat alanına sahip. Projelerin yatırım değeri ise 1,75 milyar dolar. Başlayacak olan 3 büyük projemiz var.

 

Ulus Belvedere Residence'ın yaklaşık 350 milyon dolar yatırım değeri var. Zekeriyaköy projemiz ise yaklaşık 300 milyon dolar yatırım değerine sahip. Göktürk 2b alanlarının ise yaklaşık 150 milyon dolar yatırım değeri var.

 

Şirketin önümüzdeki 5 yıl içerisinde planladığı projeler ve arsa stoğu ile hedefi ise; 2,5 milyar dolar ciroya ulaşmak.

 

METAL YAPI MARKASININ KÜNYESİ

MARKA İSMİNİN KÖKENİ: Florya’da yaptığımız ilk inşaat Türkiye’nin sayılı çelik binalarındandı. Buradan hareketle şirketin ismi Metal Yapı Konut olarak konuldu.

 

MARKA SLOGANI: Hep Daha İyiye

 

DİJİTAL VARLIK: www.metalyapikonut.comwww.facebook.com/ metalyapikonut www.instagram.com/metalyapikonut

 

MÜŞTERİYE VAADİ: Kaliteli yapılarda konforlu yaşam alanları vaat ediyoruz. İnsan odaklı bir anlayışla, değerli lokasyonlarında ve değerlenecek lokasyonlarda projeler üretiyoruz. Lüks ve konforu birleştiren, doğal malzemelerin kullanıldığı mükemmel tasarımlı ve prestijli projeler ile ön plana çıkıyoruz. Metal Yapı Konut’u özel kılan, betondan öteye geçerek yapılan inşaatlarda mimari eser yaratma ve "insan ve yaşam” dengesini ilk günden planlamasıdır.

 

FAALİYET YILI: 37 yıldır faaliyet gösteriyoruz.

 

TESLİM ETTİĞİ KONUT SAYISI: Bugüne kadar 16 bin aileyi ev sahibi yaptık.

 

TESLİM ETTİĞİ OFİS MİKTARI: 30 bin metrekare.

 

 

SON 2 YILA DAMGASINI VURAN ÖDÜLLER

 

Real Estate Stars Türkiye’nin Gayrimenkul Liderler 2016 Zirvesi”nde "En Çok Konut Projesi Yürüten Şirketler” kategorisinde Metal Yapı Konut, ilk 10 şirket arasına girerek ödül almaya hak kazandı.

 

İstanbul’un en prestijli ofis aksı Büyükdere Caddesi üzerinde inşa edilen İstanbul Tower 205 projesi, Hürriyet gazetesi tarafından düzenlenen Sign of the City Awards 2016’da "Devam Eden En İyi Ofis” ödülüne layık görüldü.

 

İstanbul Tower 205, çevreci ve sürdürülebilir vizyona sahip inşaat ve gayrimenkul projelerinin değerlendirildiği “Sign of the City Awards 2016”da, iş yeri kullanım amaçlı olarak geliştirilmiş, teknik ve fonksiyonel olarak iş binası kriterlerine uygun dizayn edilmiş iş merkezleri, plazalar ve ofislerin değerlendirildiği kategoride ödül aldı.

 

İstanbul dışına markayı taşıma planı var mı?

 

Bizim önceliğimiz İstanbul'da geliştireceğimiz projelerle yolumuza devam etmek. Odağımızda İstanbul var ve şimdilik İstanbul dışı için bir planımız yok.

 

Yurtdışına yatırım yapmayı düşünüyor musunuz? Hangi bölgeler öncelikli olacak?

 

Ukrayna'da yatırım yapmayı planlıyoruz. Orada kendi arazilerimiz var, bu bölgeye yatırım yapacağız.