Metaverseye ilgi azaldı! Sanal arsaların fiyatları 15 bin dolardan 1.500 dolara geriledi!
Sosyal etkileşimlerin sınırlı kalması başta olacak şekilde çeşitli nedenlerle metaverse teknolojisine ilginin azalmasıyla ortalama metaverse arsa fiyatı 15 bin dolardan 1500 dolara indi.
Pandemi döneminde gündemden düşmeyen Metaversenin temelini, sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisi oluşturuyor. Teorik temelleri daha eskiye dayansa da sanal gerçekliğe dair teknolojik gelişmeler 2010'lu senelerle beraber başladı.
2012 yılında ABD merkezli kurulan Oculus VR'ın 2014 yılında Facebook tarafından satın alınmasıyla, sanal gerçeklik teknolojisi daha fazla gündeme gelmeye başladı. Söz konusu bu dönemde teknolojiye yönelik yatırımlar da hızlandı. 2016 yılında kullanıma sunulan Pokemon GO oyunu, artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanan altyapısıyla bu teknolojinin geniş kitlelere ulaşmasına da yardımcı oldu.
2020'li senelerle metaverse kavramı teknoloji devlerinin stratejilerinde yer almaya başladı. ABD'li teknoloji şirketi Facebook, metaverseye bağlılığını vurgulayarak 2021 yılında adını Meta şeklinde değiştirdi. Microsoft da Mesh isimli platformu başta olmak üzere konuyla ilgili olarak attığı adımlarla iş ve sosyal etkileşimlerin sanal ortamlarda yapılmasına odaklandı.
Google, Apple gibi teknoloji devleri de bu teknolojiye yatırımlarına devam ediyor. Apple, sanal ve artırılmış gerçekliği içeren giyilebilir teknolojisi Apple Vision Pro'yu da kullanıma sundu.
İLGİ AZALDI
Konu ile ilgili olarak paylaşılan detaylara göre teknoloji boyutunun dışında metaverse platformları da kullanıcılardan ilgi gördü. Sandbox, Decentraland gibi platformlarda sanal arsa satışları milyonlarca dolarlık hacimlere ulaştı. Örnek vermek gerekirse 2021 yılındaDecentraland'da bir sanal arsa, 2,4 milyon dolara satıldı.
Teknoloji meraklıları, ünlüler ve büyük markalar, metaversede arsa satın alarak bu alanda varlık gösterdi. Ayrıca dünyanın öne çıkan markalarından bazıları, metaversede sanal mağazalar açtı. Metaverse ayrıca yeni bir dijital reklamcılık alanı şeklinde de değerlendirildi. Reklam panoları, ürün yerleştirmeleri ve marka etkinlikleri metaversede düzenlendi.
Söz konusu tüm bu gelişmelere rağmen metaverseye olan ilgi çeşitli sebeplerle zamanla azaldı. Metaversenin işlevsel bir şekilde kullanılması için gerekli teknolojik altyapının yetersizliği ilgiyi azaltan nedenlerarasında gösteriliyor. Tüm bunların dışında yüksek bant genişliği, güçlü bilgisayarlar ve gelişmiş sanal ve artırılmış gerçeklik cihazlarına ihtiyaç duyulması kullanıcı deneyimini olumsuz şekilde etkiledi.
Sosyal etkileşimlerin sınırlı kalması da kullanıcı ilgisinin azalmasına neden oldu. Bunların dışında küresel ekonomik belirsizliklerle yatırımcıların sanal arsalara ve reklam alanlarına olan ilgisi azaldı ve metaversede yatırım kayıpları yaşandı.
ARSA FİYATLARI GERİLEDİ
Metaversedeki arsa fiyatlarında ciddi düşüşler de yaşandı. Dünyanın öne çıkan metaverse platformlarından The Sandbox'ta ortalama metaverse arsa fiyatı 15 bin dolardan 1500 dolara indi. Böylece metaversedeki arsa fiyatlarında yaklaşık yüzde 90'lık bir değer kaybı yaşandı.
Metaversedeki reklam gelirleri de beklentilerin altında kaldı. Markalar, sanal dünyalardaki reklamların geri dönüş oranlarının düşük olduğunu fark etti ve bu konuda yatırımlarını azalttı.
Geçen senelere göre metaverse önemini kaybetmiş gözükse de teknoloji devlerinin bu alandaki çalışmalarının devam etmesi teknolojinin hala önemli bir potansiyele sahip olduğunu ortaya koyuyor.
Borsada hissesi olanlar dikkat! Bugün son gün
Bu şehir ve çevresi için 6'dan büyük deprem uyarısı!
İnşaat maliyeti 14 ayın zirvesinde! Bir yılda yüzde 71,80 arttı!