Sektörel

Metrekare.com ile aradığınız evleri cebinizden bulabiliyorsunuz!

Kiralık veya satılık ev aramak herkesin hayatında bir veya birkaç kez mutlaka yaptığı bir şeydir. Bütçeye uygun bir yer bulmak oldukça zor ve uğraşlıdır.Metrekare.com ile aradığınız evleri cebinizden bulabiliyorsunuz...

Kiralık veya satılık ev aramak herkesin hayatında bir veya birkaç kez mutlaka yaptığı bir şeydir. Gezmek, incelemek, beğenmek, bütçeye uygun bir yer bulmak oldukça zor ve uğraşlıdır. İşte bugün röportajını okuyacağınız metrekare.com, bütün bunları online ve akıllı telefonunuzla yapmak üzere yola çıkmış yeni bir girişim. Aslanoba Capital’den aldıkları yatırımla işe başlayan ve her geçen gün büyüyen metrekare.com’un hikayesini kurucu ortağı Serhat Karahan’dan öğrendik.


Eğitim hayatınız ve özgeçmişinizle ilgili bilgi verebilir misiniz?


Lise öğrenimimi İstanbul Atatürk Fen Lisesi'nde tamamladım ve daha sonra Boğaziçi Üniversitesi'ni kazanarak Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldum. Üniversiteyi bitirdikten sonra iş hayatına atılmayı seçtim ve McKinsey şirketinde Yönetim Danışmanlığı görevini yürüttüm. McKinsey'nin önce İstanbul sonra Londra ofisinde çalıştım. Sonrasında Rocket Internet'e bağlı Sporena'yı kurdum ve yaklaşık 1 yıl kadar Earlybird Venture Capital'da çalıştım. Son olarak 2013 yılı Nisan ayında ise Kurucu Ortağı olduğum Metrekare.com girişimini hayata geçirdim.


Bu işe başlama fikri nereden geldi ve nasıl gelişti?


Türkiye'de ev bulabilmek oldukça sancılı bir süreç. Zamanında ben de bu sancılı süreci yaşayanlardanım. Fikrin ortaya çıkışı 2013 yılı başında oldu. 2012 yılının yaz döneminde yoğun bir şekilde emlak sektörünü araştırdım ve bu dönemde emlak sitelerinde verilen hizmetin temelde eksik olduğunu gördüm. Oysa; bir ev satın alırken; fiyat, metrekare gibi özelliklerin yanı sıra evin bulunduğu bölgenin özellikleri, geçmiş fiyat bilgileri ve diğer insanların düşünceleri de önem taşıyor. Yurtdışı örneklerine baktığımızda da benzer bir trend görmek mümkün. Bu nedenle hem kullanımı kolay hem de insanların gerekli bilgileri bulabilecekleri bir platform oluşturmaya karar verdim.


Ne kadar sermayeyle başladınız?


Biz yapacağımız yatırımı fikir aşamasındayken aldık. Hem, Aslanoba Capital hem de Earlybird VC henüz fikir aşamasındayken Metrekare.com'a yatırım desteği verme kararı aldı. Aldığımız toplam yatırım bedeli, bizi uzun bir süre devam ettirebilecek bir tutar oldu. Bundan daha önemlisi de Aslanoba ve Earlybird gibi Türkiye'nin en büyük iki yatırım fonunun bizi işin en başından beri desteklemesi oldu. İki fon da bu fikre gönülden inanıyor ve her türlü desteği vermeye hazır. 


Aslanoba Capital'den nasıl yatırım aldınız?


Biz fikir aşamasındayken Hasan Aslanoba görüşme isteğimizi kabul etti. Görüşmemizde kendisine emlak sektöründeki boşluktan, oluşturmak istediğimiz teknolojik ürünlerden ve vizyonumuzdan bahsettik. Bunun yanı sıra yalnızca 2 hafta içerisinde çalışan bir prototip oluşturduk. Bunların tamamını sunduğumuzda Hasan Bey hem ekibimize hem de vizyonumuza inandı ve yatırım yapmaya karar verdi.


Ekibinizi nasıl kurdunuz ve şu an kaç kişi çalışıyor?


Metrekare.com bünyesinde şu anda 13 kişi çalışıyor. Ekibimizi oluştururken seçici davranmaya çalıştık. Birlikte çalışacağımız kişilerin hem bizim işimiz için heyecan duyması hem de alanlarında iyi olmaları önceliğimizdi. Bu nedenle hem yakın çevremizde hem de diğer kanallarda yoğun bir tarama yaptık ve bu özelliklere sahip arkadaşlarla yolumuza devam ettik. 


Markanızın ismi nereden geliyor?


Marka adına karar vermeden önce detaylı bir pazar araştırması yaptık. İsmimizin hem emlak sektörüyle ilgili olması hem de mevcut isimlerden farklı olması gerekiyordu. Özellikle emlak ofislerinde 'emlak' kelimesiyle başlayan isimler çok fazlaydı. Bu nedenle Metrekare ismini seçtik, hem akılda kalıcı hem de sektörün içinden bir isim.


İşe başlarken rehberlik anlamında destek gördünüz mü?


İşe başlarken yatırımcılarımızdan büyük destek gördük. Yatırımcılarımız; Trendyol, Grupanya, Peak Games ve Erikli Su gibi teknoloji ve reel sektör alanında başarılı markaları kuran ve yöneten kişiler. Bu nedenle hem strateji anlamında hem de operasyonel kararlarda bize fikirleriyle çok yardımcı oluyorlar. 


İşinizde sizin için dönüm noktası sayılabilecek bir zaman dilimi oldu mu?


Bizim için emlak sektöründe mobil alana odaklanmamız önemli bir gelişme oldu. Mevcut mobil uygulamalar, günümüz teknolojileri açısından yeterli özellikler sunmuyor. Biz tamamen dünya standartlarında iPhone ve Android uygulamalarını 2 ay içerisinde çıkardık ve bu çalışma hem kullanıcılar hem de emlak ofisleri tarafından büyük beğeni topladı. Bu gelişmeler de büyümemize ciddi katkı sağladı.


Hangi ihtiyaca çözüm buluyorsunuz?


Temelde iki ihtiyaca çözüm buluyoruz. Öncelikle, insanlar ev satın alırken yeterli bilgi bulamıyor. Biz ev alma kararında etkili olacak fiyat karşılaştırmaları ve bölgelerin ulaşım, okul, çevre gibi özellikleriyle ilgili detaylı bilgiler sunuyoruz. Ayrıca; insanlar ev ararken hem web sayfasından hem de mobil internetten aynı rahatlıkla ev bakmak istiyorlar. Biz şu anda birbirleriyle tamamen entegre olan, kullanımı oldukça pratik web ve mobil uygulamalar sunuyoruz. İnsanlar bu şekilde hayallerindeki evi kolayca bularak, istedikleri bilgilere bizden ulaşabiliyorlar.


Şu an markanızın yönetimini nasıl yapıyorsunuz?


Şu anda emlak ofisi başvurularımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Bu başvurular içerisinde profesyonelliğe önem veriyor ve alanında başarılı ofisleri sistemimize dahil ediyoruz. Böylelikle yüksek kalitede bir emlak portföyüyle müşterilerimizin karşısına çıkıyoruz. Sitemizde gerçekleşen işlemlerin hızlı ve sorunsuz tamamlanması bizim için önemli, bu standardı korumak için elimizden geleni yapıyoruz.


Markanızı kendi sektörünüz içinde, rakiplerinize göre nasıl konumlandırırsınız?


Biz kendimizi teknoloji ve bilgi odaklı, emlak sektörüne hizmet eden özel bir platform olarak konumluyoruz. Web sayfamızı ve mobil uygulamalarımız bizim için çok önemli ve bunları geliştirirken son teknolojileri kullanıyoruz. Ayrıca, emlakla ilgili gerekli bilgileri üretmek için kurduğumuz bir departmanımız bulunuyor. Ev bakarken mahallenin geçmiş fiyatlarını, bölgenin özelliklerini, en yakın eczane, okul ve AVM'yi, ulaşım olanaklarını ve oradaki yaşamın bir özetini çıkarıyoruz. Bütçe, metrekare, oda sayısı gibi kriterlerin dışında bu gibi araştırmalarla emlak konusunda bazı soru işaretlerini de ortadan kaldırıyor ve süreci kısaltıyoruz. Şu anda rakiplerimiz bu alanlara yönelmek yerine mevcut modellerini sürdürüyorlar. Bizi rakiplerimizden ayıran en büyük fark da bu.


Sizce, sizin başarınızın sırrı nedir?


Böyle bir iş alanında başarıya ulaşmak için iyi bir ekiple yola çıkmanız gerekir. Tüm ekip arkadaşlarımız alanlarında çok iyi ve yaptıkları işlerde her zaman en yüksek kaliteyi hedefliyorlar. Bu ekiple yapmaya çalıştığımız en önemli şey ise hem kullanıcıların hem de emlak ofislerinin mevcut sorunlarını tespit ederek, bu sorunları en iyi şekilde çözmek. İnsanların sorunlarına iyi bir çözüm sunduğunuz zaman başarı kaçınılmaz olur.


Sektörünüz, Türkiye'de sizce nereye gidiyor?


Özellikle, İstanbul gibi metropollerde işe yakın olma, bütçeye uygun bir konut bulma, yaşam tarzına uygun bölge tercihleri sebebiyle doyuma ulaşmayan bir konut ihtiyacı var. Emlak sektöründeki bu dinamizmin önümüzdeki dönemde de devam edeceğini düşünüyoruz. Türkiye'nin nüfus artış hızı da dikkate alındığında, konut ihtiyacının gün geçtikçe artacağını ve bunun da emlak sektörü üzerinde pozitif etki yaratacağını söylemek yanlış olmaz. Ayrıca, üzerine uzun süredir çalışılan Emlak Yasa Tasarısı mevcut haliyle yürürlüğe girdiği takdirde, sektör hak ettiği değeri kazanacak ve emlak sektörünü var eden profesyoneller de toplumda daha prestijli bir yere gelecektir. Bu sırada mevcut platformlarda da yüksek kalitede hizmet sağlayan oyuncular avantaj sağlayacaklardır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de inşaat ve emlak sektörü hedef kitlelerine doğrudan ulaşabilecekleri online mecraları gittikçe daha fazla tercih edeceklerdir. 


Sabah