Sektörel

Metro yeni yılda Başakşehir'de!

Otogar - Kirazlı 1- Olimpiyat Köyü - Başakşehir metro hattı önümüzdeki yıl Mart-Nisan aylarında seferlerini yapmaya başlayacak

İstanbullular'ı çileden çıkaran trafik sorununa çözüm için yapımı devam eden raylı sistem hatlarından Otogar-Başakşehir metrosu önümüzdeki yıl açılıyor. Ekonomik sıkıntılar nedeniyle yavaşlayan metro çalışmaları, Hyatt Oteli'nin satışından gelen kaynak sayesinde yeniden hızlandı. Otogar-Başakşehir arasında yolcu taşıyacak metro 2011 yılı Mart-Nisan aylarında seferlerine başlayacak. İETT tarafından yapılan ihaleyle çalışmalarına başlanan Başakşehir-Otogar metro hattı çalışmaları ekonomik sebeplerle bir yıl bekledi. İBB tarafından Nisan ayında ihaleyle arazisi satışa çıkarılan Hyatt Otel'den gelen 208 milyon TL'lik kaynak, tamamen metro çalışmalarında kullanılmak üzere aktarıldı.

VAGONLAR FRANSA'DAN
İETT Genel Müdürlüğü'nün 2005'te ihalesini yaparak maliyetini 950 milyon dolar olarak açıkladığı Otogar- Kirazlı 1- Olimpiyat Köyü - Başak Konutları raylı sistem hattında yürütülen çalışmalar devam ediyor. Yapımını İETT'nin üstlendiği hat, geçtiğimiz günlerde Belediye Meclisi'nin aldığı kararla Büyükşehir Belediyesi'ne devredildi. Gecikme sebebiyle maliyetinde yaklaşık 187 milyon dolar artış öngörülen hat 1 milyar 137 milyon dolara tamamlanacak. Toplamda 48 bin metrelik ray döşenecek hatta kullanılmak üzere 80 adet yolcu vagonu da Fransa'dan ithal edildi. Türkiye'nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı olan Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyat Köyü-Başak Konutları hattının ilk etabı 5,8 kilometre uzunluğunda hafif metro olarak inşa edildi. İlk etap Esenler-Menderes Mahallesi-Çinçin-Bağcılar-Kirazlı 1 olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Kirazlı1 İstasyonu'ndan başlayan 15,8 kilometrelik ikinci etap ise metro sistemi olarak yapılıyor ve Mahmutbey, İSTOÇ, İkitelli, İMES Sanayi Sitesi'ne ulaşıyor. Buradan itibaren 2 ayrı yol izleyecek metro hattının birincisi Başakşehir Konutları'na, diğeri de Olimpiyat Stadı'na uzanacak.
Zeynel YAMAN/Sabah