Metrobüs güzergahı için planlanan metroya bir an önce başlanmalı!
İBB Meclisi’nin İYİ Parti Grup Sözcüsü olan trafik ve ulaşım uzmanı Dr. Suat Sarı;" Metrobüs güzergahına planlanan metro hattına hemen başlanması gerek" dedi...
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 2007'de Kolombiya Bogoto’dan esinlenerek İstanbul’da hayata geçirdiği metrobüs ulaşım hattı hep sorunlarla gündeme geliyor.
Sözcü'den Özlem Güvemli'nin haberine göre; Trafik ve ulaştırma uzmanı Dr. Suat Sarı, İstanbul'un en çok şikayet edilen konularından olan metrobüs hattını rahatlamak amacıyla Anadolu yakasına geçmek isteyen vatandaşlar için Beylikdüzü ve Avcılar'dan Marmaray istasyonlarına otobüs seferleri konularak yolcu yoğunluğunun dağıtılması gerektiğini dile getirdi. Sarı, metrobüs güzergahına planlanan metro hattının da bir an önce başlaması gerektiğinin altını çizdi.
İBB Meclisi’nin İYİ Parti Grup Sözcüsü olan trafik ve ulaşım uzmanı Dr. Suat Sarı, devreye girdiğinde 200 bin yolcu kapasitesine göre planlanan metrobüs hattının bugün günde 1.1 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaştığını belirtti.
METRO YAPIMI GECİKTİ
Metrobüste yaşanan sorunları çözmek için yeni araç alımının yeterli olmayacağını söyleyen Sarı şöyle devam etti:
"Metrobüs hattında her yıl yüzde 5 yolcu talep artışı yaşanmaktadır. Bu gidişle 2023 yılında günlük 1,3 milyon yolcuya ulaşacaktır.
Ne yazık ki, hattın yoğunluğunun buralara geleceğinin bilinmesine rağmen, AKP döneminde metro yapımı için haziran 2019’da Hazine Dış Ticaret Müsteşarlığı’na başvuruldu.
"Bu gecikme sebebi ile bu hattın metro yapımına en iyi tahmin ile 2021 de başlanması halinde en erken 2024 de bitirilmesi mümkün.
ALTERNATİF HAT ÖNERİLERİ
Metrobüs hattının yoğunluğun diğer hatlara yönlendirilmesinin önemine değinen Sarı, şu önerilerde bulundu:
"Örneğin Beylikdüzü’nden Hadımköy – Bahçeşehir üzerinden yapılacak bir tramvay veya metrobüs hattı ile 2021’de Bahçeşehir’e gelecek metro ile birleştirilerek metrobüs hattından önemli bir yükü alınabilir."
"Metrobüs hattından Marmaray’a ve İDO Yenikapı’ya bağlantı yok. Beylikdüzü’nden metrobüse binen yolcu Anadolu yakasına geçmek için Söğütlüçeşme’ye kadar seyahat ederek doluluk oranını artırıyor."
Bunun için Beylikdüzü ve Avcılar’dan kalkarak, Menekşe ve Florya güzergahından gidilerek Marmaray istasyonlarına ulaşacak otobüs hatları ile metrobüsün yükü dağıtılabilir ve mevcut yoğunluk homojenleştirilebilir."
YENİ ARAÇLAR ÇİFT KÖRÜKLÜ OLMALI
Sarı, yeni alınacak metrobüs araçlarının özelliklerininden de bahsetti.
Sarı; "Mevcut araçlar maksimum 165 yolcu kapasiteli. Yeni alınacak araçlar çift körüklü ve 250 yolcu üzeri kapasitede olmalıdır.
"Dünyada yıllarca bu araçları imal eden bir çok firma mevcut. Uzmanlar ile teknik inceleme gezileri yaparak bir an evvel bu araçlara karar verilmelidir."
"Zira alınması planlanan 50 metrobüsün en iyi şartlarda teslimi 2021 yılını bulacaktır."