Perakende

Migros 2013 sonunda 1000 mağazayı geçmeyi hedefliyor!

Migros Ticaret AŞ Genel Müdürü Özgür Tort, Migros'un 60 yıla yaklaşan perakende yolculuğunda daima büyüme odaklı bir strateji izlediğini, Migros'ta işin aslının özümseyerek büyümek olduğunu belirtti...

Migros Ticaret AŞ Genel Müdürü Özgür Tort, Migros'un 60 yıla yaklaşan perakende yolculuğunda daima büyüme odaklı bir strateji izlediğini, Migros'ta işin aslının özümseyerek büyümek olduğunu belirtti. 

     Migros Grubu'nun, 2012 yılı finansal sonuçlarıyla 2013 yılı hedeflerinin paylaşıldığı toplantıda konuşan Özgür Tort, 2012 yılını, hedeflerine ulaşarak 6,5 milyar lira ciroyla tamamladıklarını, Migros'un 2013 yıl sonu ciro hedefinin de yine çift haneli büyüyerek, 7 milyar lirayı aşmak olduğunu belirtti. 

     İki yılda Şok'un cirosunu yerine koyduklarını söyleyen Tort, 2013 sonu mağaza sayısı hedefini de 1.000'i aşmak olarak belirlediklerini açıkladı. 

     Tort, Türkiye'nin 2023 yılı için perakende sektöründe belirlediği 400-500 milyar dolarlık büyüklük hedefine, Migros'un 60 yılda elde ettiği deneyimle katkı sağlayacaklarını ifade etti. 

     

     -"Perakendede 'Altın Oran'ı tutturduk, bu denge 60 yıllık yaklaşımımızın özetidir" 

     

     Migros'a değer katan, ayrıştıran 4 özelliğin olduğunu belirten Özgür Tort, "Nasıl ki mimarinin, sanatın bir matematiği var, perakendenin de bir matematiği var. Bu matematikte fark yaratan tüm unsurlar birbiriyle bağlantılıdır. Perakendeci olarak bizim yaşantımızda da birbiriyle çok bağlantılı. Biri eksik olduğunda tamamlanmayan bir denge bulunuyor. İşte 60. yılına girerken Migros 'Perakendede Altın Oran' olarak tanımlayacağımız dengeyi yakaladı. Burada önemli olan kavram, denge arayışıdır. Biz perakendede altın oranı tutturduk, bu 60 yıllık yaklaşımımızın özetidir" dedi. 

     Migros'un "Altın Oran" bileşenlerini 'büyüme', 'verimlilik', 'penetrasyon', 'alışveriş deneyimi yaşatmak ve farklılık' olarak sıralayan Özgür Tort, "Bu başlıklar ancak dünyada yıllara yayılan kuvvetli markasıyla öne çıkan perakendecilerde bir arada ve birbirini besler biçimde dengede duruyor. Bu denge, Migros markasının kuvvetini, sürdürülebilir büyümesini, zamanlar ötesi perakende yaklaşımını özetlemekte" dedi. 

     

     -"İşin aslı özümseyerek büyümektir" 

     

     Migros Ticaret AŞ'nin 60 yıla yaklaşan perakende yolculuğunda daima büyüme odaklı bir strateji izlediğini hatırlatan Özgür Tort, Migros'ta işin aslının, özümseyerek büyümek olduğunu ifade etti. 

     Tort, şöyle devam etti: 

     "Migros'un uzun yıllar sağlıklı büyümesini sağlayacak, son derece planlı ve sistemli bir büyüme stratejisidir bu... Büyüme ne gerektiğinden yavaş ne de hızlı, tam kararında olmalıdır. Bir yılda 10 mağaza da 1.000 mağaza da açılabilir. Mühim olan bu gelişimin ve yatırımın planlı olarak geleceğe katkı yaratmasıdır. Özümseyerek büyümek uzun vadeli olarak rakamlara yansımalı, sürdürülebilmelidir. Kaynakların sürdürülebilir büyümeye hizmet etmesi şirket kadar ülke için, hele bizim gibi hızla gelişmekte olan bir ülke için çok önemlidir. İsraf lüksümüz yok. Migros, 60 yılda özümseyerek büyümeyi, hem tüketiciler, hem çalışanlar hem de tüm paydaşlar nezdinde değerlendirmektedir." 

     Migros'ta özümseyerek büyümenin karşılığının yeni mağaza yatırımları, bu yatırımların karşılığının da daha fazla tüketicinin mal ve hizmetlere daha fazla erişimi ve böylece ticaret hacminde artış olduğunu söyleyen Özgür Tort, "2012'de çift haneli büyüdük, 2013'te de çift haneli büyümeyi sürdürme hedefi belirledik. Biz yarattığımız değeri, mağaza yatırımlarımız için harcıyoruz. 2013'te haftada 3 yeni mağaza açıp, süpermarket odaklı olarak 1000 mağazayı geçeceğiz. Kazakistan'da da son 6 yılda 3 kat büyüme sağlayarak yaklaşık 200 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştık, ülkede pazar lideriyiz" dedi. 

     

     -"Bu yılın satışı gelecek yılki yatırımın çimentosu, harcı"- 

     

     Perakendede altın oran dengesinde ikinci başlığı verimlilik olarak açıklayan Tort; karlılıkta dünya perakende listesinin en tepesindeki perakendecilerin ortalama karlılık, VAFÖK marjının yüzde 5,7 seviyesinde olduğunu; Migros'un da dünya perakendecileri gibi verimliliğini geliştirerek 2012'de yüzde 6.6 VAFÖK marjı sağladığını açıkladı. Bunun, sağlıklı ve verimli büyümenin önemli bir göstergesi olduğunu söyleyen Tort, sözlerine şöyle devam etti: 

     "Bizde sistem boşa dönmüyor. Zaman hep ileri gidiyor. Bu yılın satışı gelecek yılın yatırımının çimentosunu, harcını hazırlıyor. Verimlilik esaslı, özümseyerek büyüme stratejimizle her yıl gelecek için yatırımın harcını, çimentosunu kenara koyuyoruz. Bundan da hem Migros, hem tüketici, hem Türkiye ekonomisi kazanıyor. Perakendede olması gereken sağlıklı ve sürdürülebilir büyüme yolu da budur, biz de bu hedeflerle ilerliyoruz." 

     

     -"Türkiye'nin 3 yılda 1.6 milyon kişilik yeni istihdam hedefinin yüzde 1'ini Migros karşılayacak" 

     

     Özümseyerek büyüme ve verimlilik esaslı stratejinin yarattığı faydanın en net sonuçlarından birinin de "istihdama katkı" olduğunu ifade eden Özgür Tort, Migros Grubu olarak Türkiye hedefi olarak açıklanan 3 yılda 1.6 milyon kişilik yeni istihdam hedefinin yüzde 1'ini karşılayabileceklerini söyledi ve sözlerine devam etti: "18.500 kişilik Migros Grubu kadrosuna 2013 yılında 3000 yeni istihdam ekleyip, ilerleyen iki yılda yeni istihdamımızı bir önceki yıla göre yüzde 50 mertebesinde artırarak istihdama olan katkımızı sürdüreceğiz. Böylece Türkiye'nin istihdamla ilgili hedeflerine ulaşması için önemli bir katkıda bulunacağız." 

     

     -"Gençlere erişimimiz yüzde 18 arttı" 

     

     Perakendede altın oranı yakalamak için önemli bir diğer unsurun penetrasyon olduğunu belirten Tort "Türkiye'de hanelerin yüzde 60'ına penetrasyon sağladık" dedi. Migros'un yapısının Türkiye'nin aynası olduğuna dikkati çeken Tort, geçen yıla göre pazar payı artışının yüzde 1,8 olduğunu belirtti. Migros'un sektörde 60. yılını kutlamaya hazırlandığını; perakendede 20 yılda bir kuşakların devrettiğini hatırlatan Tort, şöyle devam etti: 

     "Migrosla büyümüş geniş bir kitle var ama bizim önceliklerimizden biri de daima yeni jenerasyonu yakalamak. Müşterilerimizin sadakat ve bağlılıkları genç yaşlardan itibaren oluşur ve yarının kaynağıdır. Her jenerasyonda yeni mıknatıs ürünler ilave olur. Değişimi yönetme arzumuz sayesinde, dördüncü kuşağı bugünden yakaladık, bu kuşakla yeni çağımızı yaşıyoruz." Tort, "Genç nüfusa erişimdeki artış, bizde yüzde 18 oranında. Bir anlamda Migros'un yapısı sürgün verdi" dedi. 

     

     "Bahar bizimle geliyor" 

     

     Altın oranı oluşturan dördüncü unsuru da alışveriş deneyimi ve farklılık olarak açıklayan Tort müşteriye farklı alışveriş deneyimi yaşatmanın kendileri için önemli hedefler arasında yer aldığını ifade etti. "Baharın geldiğini müşteri ilk mağazamızda öğrensin iddiasındayız. Hangi mevsime girersek girelim, dışarısı mevsime geç girse de bizde mağazalar tam zamanında mevsime girer, müşterimiz de bunu fark eder" dedi. 

     

     -"Sanal markette üç yılda üç kat büyüdük, vizyon ve sabrımızın meyvesini yiyoruz" 

     

     Migros'un yenilikçiliğini perakendeye karşı duyduğu ve her gün yenilediği meraka borçlu olduğunu vurgulayan Özgür Tort, Migros'un yenilikçiliğine en iyi örneklerden birinin Migros Sanal Market olduğunu ifade etti. 

     Tort, gıda alanında ilk sistemli sanal marketin 1997'de Migros tarafından kurulduğunu hatırlattı. Tort, "1997'de sanal marketi ilk açtığımızda kimse bunun ilerisini göremiyordu. Biz direndik, sebat ettik ve bugün bunun meyvesini yiyoruz. Aynı zamanda doğru lojistik ve teknik altyapı ile büyümenin ve sabretmenin sonucu olarak şu anda dünya üzerinde gıda e-ticareti alanında nadir kar üreten perakendecilerden biri oldu. Sanal markette son 3 yılda üç kat büyüdük. Bu işte vizyon önemlidir" dedi. 


AA