Genel

Migros krize yatırımla karşı koyacak

Migros, haftada 8 mağaza açacak krize karşı yatırımla savaşacak.

Migros Türk Yönetim Kurulu Başkanı Bülend Özaydınlı, "Olumsuz ekonomik verilere toplu savaş açmalıyız. Migros olarak biz 1994 ve 2001 krizleri sırasındaki gibi yatırımlarımızı hızlandırmayı, ürkek planlardan kaçınmayı düşünüyoruz" dedi. Özaydınlı, Migros Türk'ün yurtdışındaki Ramstore markasını da büyüteceklerini söyledi.

MİGROS Türk Yönetim Kurulu Başkanı ve Murahhas Azası Bülend Özaydınlı, dünyada ekonomik krizin yaşandığına dikkat çekerek, "Olumsuz ekonomik verilere toplu savaş açalım" mesajını verdi. Bülend Özaydınlı, "Migros olarak biz bu zor günlerde 1994-2001 ekonomik kriz dönemlerinde yaptığımız gibi kısa dönemli dalgalanmalardan etkilenmeden, ürkek planlarla kendi potansiyelimizi daraltmadan ekonomik tutarlılık ve program kararlığı ile yatırımlarımızı hızlandırıyoruz" dedi. Özaydınlı, Türkiye'deki yatırımların yanısıra Kazakistan, Kırgızistan, Azerbaycan ve Makedonya'daki Ramstore'lara da yenilerinin ekleneceğini söyledi. Özaydınlı, Ukrayna, Suriye, Irak ve İran pazarının da hedef ülkeleri içinde yer aldığını belirtti.

Perakende büyümeyi tetikliyor

Bülend Özaydınlı, perakendedeki büyümenin çift etkili büyüme yarattığını belirterek, şunları söyledi: "Sektör hızlıdır, büyürse çift etkili büyüyor. Sektörün kendisi istihdam yaratıyor. Migros Türk 1990 yılında 2 ilde 36 mağazada hizmet verirken, bugün 7 coğrafi bölgede ve 63 ilde hizmet veriyor. Migros'da yılda 300 milyon müşteri, 1.7 milyar adet mal satın alıyor, 4.7 milyon adet tedarikçi faturası işlem görüyor. 1990 yılında Migros bu sektörün lideri idi, çalışan sayısı taşeron hizmetleri dahil 1061 kişi idi. Bugün Migros yine sektöründe lider ve bu sayı 27 bin."

Kartopu etkisi yapıyoruz

Migros, 1954 yılında Türkiye'nin ilk süpermarket zinciri olarak devreye girdiğinde 100-150 metrekarelik mağazalarda 400 çeşit ürün olduğunu belirten Bülend Özaydınlı, şöyle konuştu: "Bugün mağazalar 10 bin metrekarenin üzerine çıkabiliyor, 30 binin üzerinde ürün sunuluyor. Mağazalar büyümeseydi, bu kadar ürün müşterilerle buluşamayacağı için üretilmeyecekti. Bu noktada ekonomiye perakende sektörünün kartopu etkisinden söz etmek gerekir. Migros'un kurulduğu 1954'de Türkiye'de kişi başına düşen milli gelir 245 dolar idi, bu rakam 1990'da 3 bin 800 dolar, 2007 yılında 9 bin 500 dolar. Kişi başına milli gelir artışı ile organize perakende sektörünün gelişiminde karşılıklı etkileşim ve tetikleme söz konusu."

250 milyon dolarlık yatırım

Bülend Özaydınlı, geçen yıl haftada 3, bu yıl haftada 5 mağaza açan Migros'un önümüzdeki yıl haftada 8 mağaza açarak 2009 yılında yaklaşık 400 yeni mağazayı hizmete sokacağını söyledi. Özaydınlı, önümüzdeki yıl yeni mağazalara 250 milyon dolar civarında yatırım yapılacağını belirtti. Özaydınlı, yeni mağaza açılışlarının ekonomiyi canlı tutmaya ve istihdam yaratmaya yönelik yatırımlar olarak gördüğünü söyledi.

Kriz fırsat yaratabilir

Türkiye'nin dünyadaki gelişmelerden soyutlanmasının olanaksız olduğuna işaret eden Bülend Özaydınlı, şöyle konuştu: "Kısa dönemde biz de olumsuz etkilerden üzerimize düşeni almak zorunda kalacağız. Ancak Türkiye orta ve uzun dönemde bu global ekonomi krizini kendi lehine çevirebilir fırsat yaratabilir diye de düşünüyorum."