Ticari

Migros, yılda 150 mağaza açmayı hedefliyor!

Migros Genel Müdürü Özgür Tort, Migros Grubu olarak orta ve büyük süpermarketler ile hipermarketlere yatırım yaparken, penetrasyonu yeni süpermarket odağıyla artırdıklarını, bu büyüme stratejisi ile sadece Türkiye'de yılda 150 mağaza açacaklarını bildirdi



Tort, Tüketici Ürünleri Forumu Küresel Zirvesi'nin ikinci gününde yaptığı konuşmada, mağaza formatlarının geleceği ve Grubun müşteriler açısından farklılaşan yaklaşımına değinerek, mağaza formatlarının perakendeciler için standartlar açısından bir araç olduğunu, ancak müşterilerin formatla ilgilenmediğini söyledi. Müşterilerin güven duydukları, memnun oldukları ve ulaşabildikleri markayı takip ettiklerini vurgulayan Tort, Türkiye'nin 155 milyar dolarlık gıda perakende pazarı ile İtalya'dan sonra Avrupa'daki 5. büyük pazar ve 75 milyon nüfusu ile Almanya'dan sonra ikinci büyük ülke olduğunu ifade etti.


Sadece bu iki veri ile GSMH büyümesi de dikkate alındığında, yakın gelecekte pazar hacminin mevcudu ikiye katlayacağının öngörülebileceğini belirten Tort, diğer ülkelerle kıyaslandığında, Türkiye'deki organize pazarın hala yüzde 45 düzeyinde olduğunu, dolayısıyla katlanma potansiyelinin rahatlıkla gözüktüğünü söyledi.


"5 yılda organizenin payının yüzde 60'a ulaşması öngörülüyor"


Son 5 yılda organize gıda perakende pazar payının yüzde 28'den 45 civarına çıktığına dikkati çeken Tort, şöyle devam etti: "Bugün Türk gıda perakende pazarında hala yüzde 55 oranı ile geleneksel pazar hakimiyeti söz konusudur. Organize pazarda en büyük pay yüzde 29 ile süpermarket formatındadır. Önümüzdeki 5 yılda organizenin payının yüzde 60'a, süpermarket payının da yüzde 37 civarına ulaşması öngörülmektedir. İndirim marketleri de gelişmektedir. Bunların payının da yüzde 20'lere ulaşması beklenmektedir." Türkiye'de alışveriş merkezleri (AVM) yatırımlarının da hızla geliştiğini vurgulayan Tort, 2013 yılında buradaki sayının 367'ye ulaşmasının beklendiğini belirtti.


5,8 milyar TL ciro, 3 ülkede 820 mağaza


Geçtiğimiz yılı 5,8 milyar TL ciro ve 745 mağaza ile kapattıklarını, bunun yaklaşık 3,5 milyar dolarlık ciro anlamına geldiğini ifade eden Tort, bugün itibariyle 3 ülkede 820 mağaza ile hizmet verdiklerini, Türkiye'de 18 hipermarket ve 3 ayrı marka altında 773 süpermarketleri bulunduğunu anlattı. Özgür Tort, 1996-2000 yıllarında Rusya'da Ramstore'ların 64'e ulaştığını, bu deneyimin kendilerini Kazakistan'da pazar lideri yaptığını, bugün Kazakistan'da 21 süpermarket, 3 hipermarket ve 1 AVM'ye sahip olduklarını, Makedonya'da ise 5 mağaza ve 1 AVM'leri bulunduğunu kaydetti.


Şu anda hizmet verdikleri ülkeler dışında, Türkiye çevre coğrafyası Ortadoğu, Batı Asya ve Kuzey Afrika'nın orta ve uzun vadede büyük potansiyel taşıdığının altını çizen Tort, "Ancak bu potansiyelin perakende olarak değerlendirilmesi için genç nüfus, Batı-Doğu sentezi ve ekonomik dalgalanmalarda deneyim çok önem teşkil etmektedir. Bizim bölgede yıllara dayanan deneyimimiz, keşfetmemizde bize özgün büyük bir avantaj sağlıyor" dedi.


"Excel tabloları her zaman haklı çıkmayabiliyor"


Perakendeci sadakatinin penetrasyon ile sağlandığını ifade eden Tort, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Aynı zamanda dağıtım zinciri kuvveti buna etki ediyor. Migros Grubu olarak orta ve büyük süpermarketler ve hipermarketlere yatırım yaparken, penetrasyonumuzu yeni süpermarket odağımızla artırıyoruz. Bu büyüme stratejisi ile sadece Türkiye'de yılda 150 mağaza açacağız. Bizim hizmetimiz tazelik ve teşhirle farklılaşıyor. Buna perakendede bilim ve sanatın buluşması deniyor. Mağazanın büyüklüğünden bağımsız olarak, öncelikle taze gıdalar bölümünü planlıyoruz. Tabii bu yılların deneyimi ve terrabyte büyüklüğünde veri ile harmanlanıyor. Ama yine de excel tabloları her zaman haklı çıkmayabiliyor. Burada inanıyorum ki perakendecilik sanatı bilimin de ötesine geçiyor. Biz kapıdan girdiklerinden çıktıklarına kadar müşterilerimizle yakından ilgiliyiz. Tattırma faaliyetleri üreticilerden ziyade perakendecilerin birinci inisiyatifidir. Aynı zamanda çapraz satış, sadakat ve müşteri sepeti büyütmek için çok önemlidir. Biz bütün operasyonel kararlardan önce hane halkının davranışlarını ve bireysel müşteriyi keşfetmeyi çok önemli buluruz. Türkiye'de bugün 19 milyon hane var. 800 mağazamızla Türkiye'deki hane halkının yaklaşık yüzde 60'ına penetre ediyoruz. Penetrasyon, birinci hedeftir. Daha sonra da müşteriyi iyi tanımak gerekir. 14 yıllık sadakat programı deneyimimizle 8,5 milyon hanenin davranış, yaşam biçimi ve beklentilerini keşfediyoruz."

Dünya