Ulaşım

Milas Üçyol Kavşağı'na ilişkin 5 sorun mecliste!

Muğla Milletvekili Akın Üstündağ, Milas Üçyol Kavşağı'nın yapımına ilişkin sorunları TBMM gündemine taşıdı. Üstündağ, hazırladığı önerge ile sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a iletti..



Muğla Milletvekili Akın Üstündağ, Milas Üçyol Kavşağı'nın yapımına ilişkin sorunları TBMM gündemine taşıdı. Üstündağ, hazırladığı önerge ile sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a iletti.


Milas’ta, trafiğin en yoğun olduğu ve kazaların en çok yaşandığı; Milas-Bodrum- Muğla-Ören yol(Üçyol) kavşağına, “akıllı kavşak” yapma çalışmalarına başlanıldığını belirten Üstündağ "Milas Üçyol Kavşağının, Muğla ve Muğla’nın Aydın ile bağlantısını sağlayan ve daha önce yapımı gerçekleştirilen kavşaklarla aynı özellikleri taşımadığı, Milas’taki bu kavşağın, ne Söke’dekiyle ne de Kavaklıdere yolu girişindeki kavşaklarla kıyaslanmaması gerektiği, Milas'taki kavşağın, turistik yörelere bağlantı yolları üzerinde olduğundan, yoğunluğunun çok daha fazla olduğu gerek uzmanlar gerekse yöre halkı tarafından sıklıkla dile getirilmektedir. dedi.


Üstündağ bu kapsamda 5 soruya cevap aradı. Üstündağ öncelikle kavşak düzenlemesi yapılırken Şehir Mezarlığı giriş-çıkışıyla birlikte düzenleme yapılıp yapılmadığını sordu.


Üstündağ'ın soruları


1-     Bu kavşak düzenlemesi yapılırken, Şehir Mezarlığı giriş-çıkışıyla birlikte düzenleme yapılması gerekliliği göz önünde bulundurulmuş mudur?


2-     Muğla-Yatağan veya Bodrum'dan gelen araçların teknik arıza durumlarında freni tutmayarak bu kavşağa daldıklarını ve ölümlü-yaralanmak kazalara yol açtıkları daha önce sıkça görülen bir durumdur. Bu hususta getirilen çözüm nedir?


3-     Bodrum-İzmir-Muğla istikametinde yer alan, özellikle yaz avlarında yoğun bir araç trafiğine uğrayan söz konusu kavşakta alt ve üst geçitli kompleks bir çözüm bulunamaz mıydı?


4-     Yapılan akıllı kavşak araç yoğunluğunu azaltma noktasında araç trafik akışına uygun olacak mıdır?


5-     Milas Üçyol Kavşağındaki akıllı kavşak planlaması yapılırken nüfus ve artan araç trafiği bakımından kaç yıllık bir projeksiyon uygulanmış ve kavşağın bu bölgeye hizmet süresi kaç yıl olarak planlanmıştır ve bu kavşağın maliyeti nedir?