Genel

Milli Eğitim Bakanlığı 1.651 personel alacak! İşte şartlar...

Milli Eğitim Bakanlığı, 1.651 fizyoterapist ve sözleşmeli destek personeli almak için ilan verdi. İşte aranan şartlar...

Milli Eğitim Bakanlığı 1.651 fizyoterapist ve sözleşmeli destek personeli alacak. 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından personel alımıyla verilen ilanda, KPSS B grubu puan sıralamasının dikkate alınacağı ve 13 Kasım 2021 tarihinde yapılan yerleştirme sonucunda çeşitli nedenlerle göreve başlayamayan  63 sözleşmeli fizyoterapist pozisyonu ile 1.588 sözleşmeli destek personeli pozisyonuna (aşçı, aşçı yardımcısı) alım yapılacağı belirtildi. 

Alım için genel şartlar şu şekilde açıklandı: 

-2020 yılı KPSS lisans düzeyinde KPSSP3, ön lisans düzeyinde KPSSP93, ortaöğretim düzeyinde KPSSP94 puan türlerinden puan alınmış olmadı, 

-657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin (A) bendinde aktarılan koşullara sahip olmak, 

-Devlet memurluğundan çıkarılmayı gerektiren bir cezası bulunmamak, 

-Olağanüstü hal çerçevesinde yürürlüğe alınan kanun hükmünde kararnamelerle kamu görevine son verilmemiş olması,

-Mesleğin ifasını engellemeyecek bir hastalığının olmadığını, tam teşekküllü sağlık kurumlarından alınacak sağlık kurulu raporuyla belirtmek. 

Alım için gereken özel şartlar ise ianda şu şekilde açıklandı:

a) Sözleşmeli Fizyoterapist
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon veya Fizyoterapi lisans programlarından mezun olanlardan sözleşmeli fizyoterapist pozisyonlarına, 13.11.2021 tarihli yerleştirmede en son ataması yapılmış adaydan sonra Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) (B) grubu puan üstünlüğü çerçevesinde sıradaki adayların atamaları yapılacaktır.

b) Sözleşmeli Destek Personeli (Aşçı ve aşçı yardımcısı)
- Lisans düzeyinde;
Gastronomi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Yiyecek İçecek İşletmeciliği/Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği lisans programlarının birinden mezun olmak ya da herhangi bir lisans programından mezun olup Sertifika Tablosunda yer alan sertifika veya belgelerden birine sahip olduğunu belgelendirmek.

- Ön Lisans düzeyinde;
Aşçılık, Gemi Aşçılığı, Hazır Yemek ve Aşçılık, Yemek Pişirme Teknikleri, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Yiyecek İçecek İşletmeciliği/Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği programlarının birinden mezun olmak ya da herhangi bir ön lisans programından mezun olup Sertifika Tablosunda yer alan sertifika veya belgelerden birine sahip olduğunu belgelendirmek.

- Ortaöğretim düzeyinde;
Ortaöğretim kurumlarının aşçılık veya mutfak bölümlerinden mezun olmak ya da herhangi bir ortaöğretim programından mezun olup Sertifika Tablosunda yer alan sertifika veya belgelerden birine sahip olduğunu belgelendirmek.
- (Servis, pastacılık, bar, host ve hosteslik vb. bölüm mezunlarının başvuruları geçersiz sayılacak; hizmet sözleşmesi yapılmış olsa dâhi iptal edilecektir.)

Başvurular 21 Mart 2022 ile 1 Nisan 2022 tarihleri arasında yapılacak. Başvurular,  e-Devlet – Millî Eğitim Bakanlığı - Kariyer Kapısı Kamu İşe Alım veya Kariyer Kapısı https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr/ adresinden gerçekleştirilebilecek. 

Adayların yaklnızca bir unvan için başvuru yapabilmesi mümkün, birden fazla unvan için başvuran kişilerin iki başvurusu da geçersiz sayılacak. 

Başvuruda, diploma ya da e-Devlet üzerinden alınacak mezuniyet belgesi ve aşçı ve aşçı yardımcısı unvanına yapılan başvuru için istenilen sertifika ya da belge gerekiyor. 

İlanda personel alımıyla ilgili verilen diğer bilgiler şu şekilde:

1.3 Başvuru Tarihi ve Şekli
- Başvurular, 21.03.2022–01.04.2022 tarihleri arasında alınacaktır. Başvuruların, 01.04.2022 Cuma günü saat 23:59’a kadar tamamlanmış olması gerekmektedir.
- Adaylar, başvurularını e-Devlet – Millî Eğitim Bakanlığı - Kariyer Kapısı Kamu İşe Alım veya Kariyer Kapısı https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr/ adresinden yapabilecek; şahsen, kargo ya da posta yoluyla yapılan başvurular kesinlikle kabul edilmeyecektir.
- Adayların başvuruları il-ilçe millî eğitim müdürlüklerince onaylanacağından, adaylar başvurularını elektronik ortamda onaylatmak üzere bir il ve ilçe millî eğitim müdürlüğü seçecektir.
- Adaylar başvuruda istenilen belgeleri başvuru ekranından sisteme yükleyecektir. Gerekli durumlarda sisteme yüklenen belgelerin asılları istenebilecek; bu durumda adaylar istenilen belgeleri, onay makamı olarak seçtikleri il-ilçe millî eğitim müdürlüğüne teslim edecektir.
- Adaylar sadece bir unvan için başvuruda bulunabilecek; birden fazla unvan için başvuruda bulunduğu tespit edilen adayların her iki başvurusu da geçersiz sayılacaktır.
- Adaylar, başvuruda bulundukları unvana Ek-1 Tabloda belirtilen yerlerin tamamı için tercihte bulunabilecektir.
- Adaylar, başvuru onay durumlarını Kariyer Kapısı üzerinden takip edebilecek; başvuru sonuç belgelerini ise başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından alabileceklerdir.
- Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların "Kurum İçi Yer Değişikliği" başlıklı Ek 3 üncü maddesinde yer alan; “Kurumun hizmet icapları dikkate alınarak, aynı unvan ve hizmet niteliklerini haiz sözleşmeli personelin kurum içi karşılıklı yer değiştirme talepleri, pozisyonunun vizeli olduğu birimde fiilen en az bir yıl çalışmış olmaları şartıyla yerine getirilebilir.” hükmü gereği bu kapsamda istihdam edilecek personel, 1 (bir) yıl süreyle yer değişikliği talebinde bulunamayacaktır.
- Adayların, elektronik ortamda meydana gelebilecek veya oluşabilecek diğer aksaklıkları göz önüne alarak başvurularını son güne bırakmamaları uygun olacaktır.

1.4 Başvuruda İstenecek Belgeler
- Diploma veya e-Devlet üzerinden alınacak mezuniyet belgesi,
- Aşçı ve aşçı yardımcısı unvanına yapılan başvuru için istenilen sertifika veya belge.

2. BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SONUÇLARIN DUYURULMASI
- Sözleşmeli fizyoterapist pozisyonlarına, 13.11.2021 tarihli yerleştirmede en son ataması yapılmış adaydan sonra Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) (B) grubu puan üstünlüğü çerçevesinde sıradaki adayların atamaları yapılacaktır.
- İlan edilen sözleşmeli destek personeli (aşçı ve aşçı yardımcısı) pozisyonlarına, 2020 KPSS (B) grubu puan sıralaması üzerinden yüksek puan alandan başlamak üzere adayların tercihleri de dikkate alınarak sırasıyla;

a) Aşçılık, Gastronomi, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Yiyecek İçecek İşletmeciliği/Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği lisans programlarının birinden mezun olanların,
b) Aşçılık, Gemi Aşçılığı, Hazır Yemek ve Aşçılık, Yemek Pişirme Teknikleri, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yiyecek İçecek İşletmeciliği/Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği önlisans programlarının birinden mezun olanların,
c) Ortaöğretim kurumlarının aşçılık veya mutfak bölümlerinden mezun olanların,
ç) Herhangi bir lisans programından mezun olup Sertifika Tablosunda yer alan sertifika veya belgelerden birine sahip olduğunu belgelendirenlerin,
d) Herhangi bir ön lisans programından mezun olup Sertifika Tablosunda yer alan sertifika veya belgelerden birine sahip olduğunu belgelendirenlerin,
e) Herhangi bir ortaöğretim programından mezun olup Sertifika Tablosunda yer alan sertifika veya belgelerden birine sahip olduğunu belgelendirenlerin,
ataması yapılacaktır.

- Puan eşitliği hâlinde sırasıyla; diploma tarihi itibarıyla önce mezun olmuş olana, bunun aynı olması hâlinde yaşı büyük olana öncelik verilecek, eşitliğin devamı hâlinde bilgisayar kurası ile atama yapılacaktır.
- Atama sonuçları, 29.04.2022 tarihinde https://isealimkariyerkapisi.cbiko.gov.tr/ ve http://personel.meb.gov.tr/ adreslerinden ilan edilecektir.
- Atamaları valiliklerce kendilerine tebliğ edilenler, tebliğ tarihini izleyen 15 gün içinde (Belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebepler hariç.) göreve başlamak üzere atandıkları il millî eğitim müdürlüklerine istenilen belgelerle birlikte başvuruda bulunacak; süresi içinde görevine başlamayanların atamaları iptal edilecektir.

ATAMASI YAPILANLARDAN GÖREVE BAŞLAMADAN ÖNCE İSTENECEK BELGELER
- Başvuru sonuç belgesi,
- 2020 KPSS (B) grubu sonuç belgesi,
- Diploma veya e-Devlet üzerinden alınacak mezuniyet belgesi,
- Aşçı ve aşçı yardımcısı unvanına yapılan başvuru için istenilen sertifika veya belge,
- Güncel tarihli adli sicil kaydını gösterir belge,
- Sağlık kurulu raporu,

DİĞER HUSUSLAR
- Gerçeğe aykırı belge veren, beyanda bulunan veya eksik evrak verdiği sonradan tespit edilenler ile istenen belgeleri ibraz etmeyenlerin başvuruları geçersiz sayılacak; hizmet sözleşmesi yapılmış olsa dâhi iptal edilecektir.
- Atama şartlarını taşımadığı sonradan tespit edilenlerin hizmet sözleşmesi yapılmış olsa dâhi iptal edilecektir.
- Sözleşmeli personelin, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmesinin feshedilmesi veya sözleşme dönemi içinde sözleşmeyi tek taraflı feshedenler, fesih tarihinden itibaren bir yıl geçmedikçe, bu ilan kapsamında başvuruda bulunamayacak; aykırı durumu tespit edilenlerin sözleşmesi yapılmış olsa dâhi iptal edilecektir.

Adalet Bakanlığı’ndan yeni personel alımı! İşte Aranan Şartlar!