Mina Başaran'ın öldüğü kazanın nihai raporu hala yok!
İran'da geçtiğimiz yıl Mart ayında meydana gelen 11 kişinin hayatına kaybetmesine neden olan iş jeti kazasının birinci yılı yarın doluyor. Kazayla ilgili sadece ön rapor açıklanırken nihai rapordan da hala haber yok.
İran'da 11 Mart 2018 tarihinde oluşan kazada, Kaptan Pilot Beril Gebeş ve İkinci Pilot Melike Kuvvet’in kokpitinde bulunduğu Başaran Holding’e ait, TC-TRB tescilli Bombardier Challenger 604 tipi iş jeti, Birleşik Arap Emirlikleri’nden İstanbul’a gelişte düşmüşmüştü. Kazada Hüseyin Başaran’ın kızı Mina Başaran ile 7 arkadaşının da aralarında olduğu 11 kişi hayatını kaybetti.
Kaza sonrası Beril Gebeş dışında, Mina Başaran (28), Sinem Akay (34), Burcu Gündoğar Urfalı (28), Jasmin Baruh Siloni (30), Liana Hananel (30), Aslı İzmirli (28), Ayşe And (28) ve Eda Uslu (42), Melike Kuvvet’in (39) cenazeleri ailelerine teslim edilip, son yolculuklarına uğurlanmıştı.
BERİL GEBEŞ’İN CENAZESİNDEN HALA HABER YOK
İş jeti kazasının yarın birinci yılı bitecek olmasına rağmen kaptan pilot Beril Gebeş'in cenazesine hala ulaşılamadı. İran Sivil Havacılık Kurumu kazayla ön raporu hazırlarken nihai rapor hala açıklanmadı. Açıklanan ön rapor eldeki mevcut verilere göre hazırlanırken ortaya çıkacak yeni veriler ile bulgulara ilave veya değişiklik yapılıp nihai rapor hazırlanacak.
Kazanın ön raporuna göre iki pilot, hız göstergeleri bilgilerini farklı görüyor. Bu sırada oto pilottan çıkılıyor. Stall yani havada tutunamayan uçak büyük bir hızla irtifa kaybedip düşüyor. Uçakta gösterge arızası (göstergenin, uçağın gerçek süratini göstermeyip hatalı sürat bilgisi vermesi) meydana gelen bu arızanın kaynağı ise henüz belirlenemediği ön raporda belirtiliyor. Ön rapordaki kokpit kayıtlarında, yolcuların uçaktaki endişesinin pilotlar tarafından giderilmeye çalışılmasından, pilotların arızadan dolayı kaygılarına kadar tüm ayrıntılara yer alıyor.
KAZAYLA İLGİLİ ÖN RAPORDA ORTAYA ÇIKAN BULGULAR ŞU ŞEKİLDE SIRALANMIŞTI:
“Uçuşa elverişlilik yönünden her iki pilotun, herhangi bir sağlık sorununun olmadığı, pilot lisanslarının geçerli ve kalifiye oldukları tespit edilmiştir. Her iki pilot da, yetkili kurumlarda anormal uçuş şartları için eğitim almış olup, bu eğitimleri başarıyla tamamlamışlardır. Uçağın tüm bakımları yapılmış olup, Uçuşa Elverişlilik Sertifikası günceldir ve Sharjah meydanından kalkış için herhangi bir engel görülmemektedir. Uçuşun kalkış, tırmanış ve düz uçuş safhalarında saat 14:34:37’ye kadar ekip tarafından herhangi bir anormallik bildirilmemiştir. Uçakta gösterge arızası (göstergenin, uçağın gerçek süratini göstermeyip hatalı sürat bilgisi vermesi) meydana gelmiş olup bu arızanın kaynağı henüz belirlenememiştir. İlgili sistem tasarımı incelenmelidir. Ekibin ilgili arızaya karşı verdiği tepkiler ve motor takatinin düşürülmesi, uçağın stall(havada tutunamamasına) durumuna girmesine sebep olmuştur. Dağlık bölgeye çarpmadan önce uçağın kumanda kabiliyeti vardı.Kaza sonucunda herhangi bir uçuş emniyet önerisi henüz hazırlanmamış olup, kazanın incelemesi tamamlandığında nihai raporun sonunda yayınlanacaktır. Uçağın motorları çalışıyor ama stall durumundan çıkamayıp, uçak sürekli anormal durumlara girince her iki motor da çarpmaya yakın durdu.”
Mina Başaran'ın öldüğü jetin son fotoğrafı!
Mina Başaran'ın öldüğü jetin pilotu hala bulunamadı!