Sektörel

MIPIM 2017 kapılarını açtı!

Dünyanın 90 ülkesinden varlıklı yatırımcıları bir araya getiren uluslararası gayrimenkul fuarı MIPIM, bugün gerçekleşecek. Fuara katılan İstanbul ise “İki kıta tek şehir” temasıyla yatırımcıyı çekecek.

Dünyanın 90 ülkesinden varlıklı yatırımcıları bir araya getiren uluslararası gayrimenkul fuarı MIPIM, bugün Fransa’nın Cannes kentinde kapılarını açtı. Türkiye’nin cazibe merkezleriyle tanıtılacağı fuarda, İstanbul ise “İki kıta tek şehir” temasıyla yatırımcıyı çekecek.


Her yıl geleneksel hale gelen ve varlıklı yatırımcıları bir araya getiren MIPIM, Fransa'nın Cannes kentinde kapılarını açtı. 4 gün boyunca sürecek fuara 90 ülke projeleri ve şehirleriyle yatırımcıların karşısına çıkacak. Her yıl 23 bin kişinin ziyaret ettiği fuarda, Türk katılımcılar da yabancı yatırımcılara Türkiye'de cazibe merkezleri, büyük şehirler ve dev projeleri tanıtarak, Türkiye'de yaşamanın avantajlarını anlatacak. İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından hazırlanan İstanbul çadırında ise İstanbul'un tüm güzellikleri, tarihi binaları ve satışa hazır projeleri dev İstanbul maketi üzerinden yabancı yatırımcılara tanıtılacak.


İSTANBUL'A AŞIK OLACAKLAR


İTO Başkanı İbrahim Çağlar, “İki Kıta Tek Şehir temalı İstanbul Çadırı'na gelecek fuar ziyaretçileri, önce İstanbul'a aşık olacak ardından da İstanbul'daki projeleri tanıma imkanı bulacaklar. Bilhassa varlıklı yatırımcılar için 'bir İstanbul rüyası' oluşturmak istedik ve çadırımızda da bunu yansıttık. İTO'nun kurduğu çadır bu yıl da sadece Paris ile Londra gibi önemli finans başkentlerinin yer alabildiği sahil şeridinde bulunuyor. Son iki yıldır yaşayan İstanbul maketi ile fuarda önemli bir imaj kampanyası yürüttük. Bu yıl ise İstanbul gayrimenkul çadırında kent maketinin yanı sıra ikili görüşmelere ağırlık vereceğiz” dedi.


Boğaz'da çay teklifi


Türkiye, yatırım yoluyla vatandaş olma hakkını tanıyan fırsatı fuarda yabancılara anlatacak. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, "Yatırımcıya 'Akşam çayınızı Türkiye pasaportunuzla İstanbul Boğazı manzaralı evinizde yudumlayın' diyerek Türkiye'de yatırım yoluyla 

vatandaş olma fırsatını anlatacağız." ifadesini kullandı.



Türk doğal taşları görücüye çıktı


İstanbul Maden İhracatçıları Birliği, MIPIM 2017'de 400'ü aşkın renk ve desendeki Türk doğal taşlarını tanıtacak.İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu yaptığı açıklamada MIPIM'in farklı ülkelerden mimar, müteahhit ve sektör temsilcilerini bir araya getirdiğini belirterek, fuarda Turkish Stones markasını ve 400'ü aşkın renk ve desendeki Türk Türk doğal taşlarını potansiyel müşteri kitlesine tanıtacaklarını söyledi.



YENİ ŞAFAK MIPIM EKİ İLE FRANSA'DA

Yeni Şafak Mipim eki ile Fransa'ya çıkarma yaptı. MIPIM Yapı İnşaat fuarı için hazırlıklarını tamamlayan Yeni Şafak, özel ekini yayınladı. Fransa'nın Cannes kentinde düzenlenen fuar dolayısıyla hazırlanan ekte Türkiye'nin yapı, gayrimenkul potansiyeli anlatıldı. Ekte Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın değerlendirme yazısı yeraldı. 16 sayfa renkli çıkan Yeni Şafak Mipim ekinde Türkiye'nin en özel projeleri görücüye çıktı.



MIPIM RAKAMLARLA

*23.000 ziyaretçi

*2.600 stand açan firma

*90 ülke

*Ülke bazında katılımda Türkiye 5'inci sırada

*1.000'den fazla proje

*150 network etkinliği

*100 konferans

*5.300 uluslararası yatırımcı

*1 milyon kartivizit alışverişi


Yeni Şafak 


Haber Karar 'da şöyle yer aldı


Dünyanın en önemli gayrimenkul fuarlarından biri olan MIPIM 2017, bu yıl 90 ülkeden yatırımcıyı tek bir yerde toplayacak. Türkiye’den ise fuara yaklaşık 600 kişinin katılması bekleniyor. Türkiye’nin standında yabancılara yatırım yoluyla vatandaşlığın imkanları da anlatılacak.

Türkiye, 14-17 Mart 2017 tarihlerinde Fransa Cannes’da gerçekleştirilecek MIPIM 2017 için tüm hazırlıklarını tamamladı. Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki’nin de katılmayı planladığı fuara 90 ülkeden gayrimenkul yatırımcılarını bir araya getirecek. 1800 metrekarelik alana kurulacak olan fuara 250 firma, 6 şehir ve 1 ilçe katılacak ve Türkiye’den yaklaşık 600 kişi katılacak. İstanbul Ticaret Odası’nın kurduğu İstanbul gayrimenkul çadırı, bu yıl da Paris ve Londra gibi önemli finans başkentlerinin yer alabildiği Cannes’ın en prestijli yeri olan sahil şeridinde bulunuyor. “İstanbul: İki Kıta Tek Şehir” sloganıyla ziyaretçileri çekmeyi hedefleyen çadır, global yatırımcılar ile İstanbullu gayrimenkul şirketlerinin buluşma noktası olacak. İTO, 23 binin üzerinde gayrimenkul profesyonelinin ziyaret ettiği MIPIM’de dijital sunumlarla 90 ülkeden “en zenginin zengini” katılımcılara, Türkiye’nin, yatırım yoluyla vatandaşlık imkanlarını anlatacak. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, son iki yıldır “yaşayan İstanbul maketi” ile MIPIM’de önemli bir imaj kampanyası yürüttüklerini, bu yıl ise İstanbul gayrimenkul çadırında kent maketinin yanı sıra ikili görüşmelere ağırlık vereceklerini bildirdi.


Fuarda “İki Kıta Tek Şehir” temalı İstanbul çadırına gelecek ziyaretçilerin önce İstanbul’a aşık olacağını, ardından da şehirdeki projeleri tanıma imkanı bulacağını belirten Çağlar, “Yatırımcıya ‘Akşam çayınızı Türkiye pasaportunuzla İstanbul Boğazı manzaralı evinizde yudumlayın’ diyerek Türkiye’de yatırım yoluyla vatandaş olma fırsatını anlatacağız” ifadesini kullandı. Çağlar, bilhassa varlıklı yatırımcılar için bir “İstanbul rüyası” oluşturmak istediklerini vurgulayarak, şunları kaydetti: “Yabancı yatırımcıya İstanbul’da yaşamanın en cazibeli ve kazançlı yolunun İstanbul’da bir ev almak olduğunu anlatacağız. Dünyanın iki kıta üzerinde kurulu tek şehrinde prestijli bir projeden ev aldıklarını anlatacağız. Böylece hem evlerinin değerinin her geçen gün arttığına hem de 1 milyon dolar veya üzerinde bir fiyata aldıkları ev sayesinde Türkiye pasaportuna sahip olma hakkı kazanarak artık İstanbullu olduklarına vurgu yapacağız.” 


YERLİ TAŞLAR DA FUARDA

İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kahyaoğlu, MIPIM’in farklı ülkelerden mimar, müteahhit ve sektör temsilcilerini bir araya getirdiğini belirterek, fuarda Turkish Stones markasını ve 400’ü aşkın renk ve desendeki Türk doğal taşlarını potansiyel müşteri kitlesine tanıtacaklarını aktardı. Kahyaoğlu, Ar-Ge konusunda hassas davrandıklarını ve yenilikçi düşünerek doğal taşı katma değeri yüksek bir ürün haline getirdiklerini belirtti. Kahyaoğlu şöyle devam etti: “Bu yıl hedefimiz 2,2 milyar doların üstünde ihracat yapmak. Ana hedefimiz ise 5 yıl sonra 6 milyar dolar doğal taş ihracatı gerçekleştirmektir.”


ZİYARETLERİ YATIRIMA DÖNÜŞTÜRECEK

İbrahim Çağlar, 685 metrekarelik büyüklüğe ulaşan İstanbul çadırının her noktasını, uluslararası yatırımcılar ile yerli girişimcilerin buluşma yeri olarak planlandıklarını bildirdi. Çağlar, 90 ülkeden gelen MIPIM ziyaretçilerinin zihinlerine kazıdıkları bu “güzel” imajı, bu yıl daha çok yatırıma ve paraya çevirmek istediklerini belirtti. Çağlar, çadırın her noktasını bu yılki “İstanbul: İki Kıta Tek Şehir” sloganına uygun olarak dizayn ettiklerini bildirdi.  


Karar