Sektörel

MIPIM'de Türkiye şovu!

Bu yıl 30'uncusu Fransa’nın Cannes kentinde gerçekleşen gayrimenkul fuarı MIPIM, Türkiye’nin şovuna dönüştü. Fuara katılan 206 kurum ve kuruluş yatırımcıların beğenisini topladı.

Dünyanın en büyük gayrimenkul organizasyonları arasında gösterilen MIPIM, Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlendi. Fuar, 12-15 Mart tarihleri arasında gerçekleşti.

Hürriyet'te yer alan habere göre; bu yıl 30’uncusu düzenlenen fuara, Türkiye’den de yoğun katılım oldu. Etkinlikte Türkiye, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı düzeyinde temsil edildi. Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı fuar, toplam 21 bin 500 metrekarelik alana yayıldı. 26 bin ziyaretçi alan fuar, toplam 100 konferans ve oturuma ev sahipliği yaptı. Türkiye’nin 206 kurum ve kuruluşla toplam 1020 metrekarelik alanda temsil edileceği fuara, 5 bin 400 kuruluştan kayıt alındı.

1 MİLYON KARTVİZİT

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, fuarın ilk gününde İstanbul Çadırı’nın açılışında bulundu. İstanbul Çadırı’nda İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç ile birlikte açılışta yer alan Kurum, “3 günlük fuar ziyaretler çerçevesinde 1 milyon kartvizit değiştiriliyor. Bu birliktelik hem sektörümüz hem de sektörümüzün geleceği adına çok önemli” diye konuştu. Takvimler değişse de gayrimenkul sektörünün önemini hiçbir zaman yitirmeyeceğini söyleyen Kuruö, o yıllara gelindiğinde de akıllı şehir uygulamalarının öne çıkacağını ifade etti. Akıllı şehir uygulamalarına ilişkin yerel yönetimlerin hizmet vermek için çalışacaklarını söyleyen Kuruö, bu noktada MIPIM’in doğru örneklerin alınacağı çok önemli bir fuar olduğunu kaydetti.

İKİNCİ SIRADAYIZ

26 bin kişinin ziyaret ettiği fuara Türkiye’nin son dönemde yoğun katılım gösterdiğini söyleyen Bakan Kurum, “Türk müteahhitliğine baktığınızda bugün Çin’den sonra ikinci sıradayız. Yurtdışında devam eden taahhüdümüz 11 milyar dolara yakın. Bugün 11 milyar dolar ile 36 ülkede yatırım yapıyoruz. 1972’den bugüne 367 milyar dolar yurtdışı yatırımımız oldu. Bu durum şu anlamda önemli, ülkemizde 440 bin müteahhit var ve birçok teknik personelimiz kendini yurtdışında temsil edebilir, orada proje çizebilir hale geldi. Ülkemizdeki inşaat sektörünün de yurtdışına açılması öngörüsünü önümüze koyduğumuzda yurtdışında iş yapmak, bu fuarlara katılmak, mimarların, mühendislerin yurtdışında faaliyetlerde bulunması çok büyük önem arz ediyor'' açıklamasında bulundu.

 

İŞBİRLİĞİ GÖRÜŞMESİ

Fuar alanında Türk firmaların yanı sıra uluslararası katılımcıların da stantlarına ziyarette bulunan Bakan Kurum, Moskova Çadırı’nda Rus heyeti ile bir araya geldi. Bakan Murat Kurum, Moskova Belediye Başkan Yardımcısı Marat Khusnullin ve Moskova Federasyonu Uluslararası İlişkilerden Sorumlu Bakanı Sergey Cheremin ile ikili görüşmelerde bulundu. Bakan Kurum, Deutsche Bank Varlık Yönetimi Genel Müdürü Bruno Guiliani, Multi CEO’su Josip Kardun, JLL Güney Avrupa, Ortadoğu ve Afrika’dan sorumlu CEO’su Benoit Du Passage, Union Invest Yönetim Kurulu Üyesi Joern Stobbe’ i ağırladı.

İSTANBUL ÇADIRI

İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) uluslararası gayrimenkul fuarı MIPIM 2019 kapsamında Cannes’ın en popüler bölgesinde bulunduğu 685 metrekarelik İstanbul Çadırı, bu yıl 5’inci kez Londra ve Paris çadırlarının arasında yer aldı. Paris ve Londra çadırlarının arasında bulunan İstanbul Çadırı’nın dünya gayrimenkul sektörünün buluşma noktası olduğunu söyleyen İTO Başkanı Şekib Avdagiç, şu açıklamalarda bulundu:

“MIPIM’den ’İstanbul’ geçti. İstanbul Çadırı bu yıl da Londra ve Paris çadırlarının arasında. Londra ve Paris’in orta yeri İstanbul’dur. MIPIM 2019’un teması da gösteriyor ki, dijital çağda gayrimenkul endüstrisinin gelir akışı da çok hızlı şekilde dönüşüyor. Şirketler ve yatırımcılar, gayrimenkule bir yatırım ve servis değeri olarak yaklaşıyor” dedi. İstanbul Çadırı’nı, sahilin dört görkemli çadırından biri olarak beşinci kez kurduklarını hatırlatan Şekib Avdagiç, şöyle devam etti: “Net bir şekilde görüyoruz ki 2019’da yabancıya konut satışı sektörü hareketlenecek. Biz de bu amaçla fuarlarda Türk gayrimenkul sektörünün uluslararası yatırımcılarla, etkin bir network kurmalarını sağlamayı amaçlıyoruz.” 

BİNLERCE GÖRÜŞME GERÇEKLEŞTİ

Alkaş'ın Türkiye temsilciliğini yaptığı MIPIM Fuarı 12-15 Mart tarihleri arasında 26 binden fazla profesyoneli buluşturdu. bu yıl 30'uncusu düzenlenen  fuar, toplam 21 bin 500 metrekarelik bir alanda gerçekleşti. 100’den fazla ülkeden iş insanını bir araya getiren MIPIM Fuarı’nda Türk firmalar da yoğun birebir görüşme gerçekleştirdi. Yakın ve orta vadedeki işbirlikleri için zemin oluşturması beklenen 4 bin 326 görüşme yapıldı.