Emlak Terimleri

Mirasçılık belgesi nasıl alınır?

Noterden mirasçılık belgesi nasıl alınır? Mirasçılık belgesinin verileceği ve mirasçılık belgesinin verilemeyeceği haller nelerdir? Gibi sorularınızın yanıtını merak ediyorsanız konu detayları için haberimize giriş yapabilirsiniz.

Mirasçılık belgesi nasıl alınır?

Bilindiği üzere, mirasçılık belgesi noterden alınabiliyor. Peki noter hangi araştırmalar sonrasında mirasçılık belgesini veriyor? Mirasçılık belgesi nasıl alınır, mirasçılık belgesinin verilmediği haller nelerdir, diyorsanız hemen yanıtlayalım.


Söz konusu mirasçılık belgesi ile ilgili hükümler, Mirasçılık Belgesi Verilmesi ve Terk Eden Eşin Ortak Konuta Davet Edilmesi İşlemlerinin Noterler Tarafından Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik kapsamında yer alıyor. Yönetmelikte yer alan maddeler aşağıda sıralanıyor;


Mirasçılık Belgesi Verilmesi

MADDE 4 – 

(1) Noter, başvuru üzerine nüfus kayıtlarını inceleyerek öncelikle ilgilinin yasal mirasçı olup olmadığını tespit eder.


(2) Mirasçılığın tespitinde ilgili tarafından sunulacak güncel nüfus kayıt örnekleri veya noter tarafından elektronik ortamda temin edilecek kayıtlar esas alınır. Nüfus kayıt örneğinin elektronik ortamda temin edilememesi halinde, bu kayıtlar noterce nüfus müdürlüğünden yazıyla da istenebilir.


(3) İlgilinin nüfus kayıtlarına göre yasal mirasçı olduğunun tespit edilmesi halinde özel kanunlardaki usuller de dikkate alınarak ilgiliye, miras paylarını gösterir mirasçılık belgesi ve suretleri verilir.


Mirasçılık belgesinin verilmediği haller

MADDE 5 – 

(1) Nüfus kayıtlarının mirasçılık belgesi verilmesi konusunda yeterli olmaması, yabancılar tarafından talep edilmesi veya mirasçılık belgesi verilmesinin bilirkişi incelemesi yapılmasını, tanık dinlenmesini gerektirmesi ya da talebin yabancılık unsuru taşıması gibi yargılamayı gerektiren durumlarda, noterlerce mirasçılık belgesi verilemez.




Mirasçılık Belgesi Hakkında Yönetmelik!





Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com