Dekorasyon

Mobilyalı banyolar moda oldu, çılgın tasarımlar öne çıktı!

Evlerin en önemli alanlarından olan banyolar çılgın tasarımlarla döşenmeye başlıyor

 

İstenilen sıcaklığa ayarlanabilen klozet kapaklarından, terapi etkisi yapan ışıklı banyolara, evin her bölgesine taşınabilen küvetlerden, istenildiğinde görünmeyecek konuma getirilebilen banyo dolaplarına kadar bir çok farklı alternatif bulunan banyo sektöründe tüketiciler de bu ürünlere ilgi gösteriyor. Firmalar, hız kazanacak olan konut projelerinin artması ile birlikte banyo satışlarının da artacağını, yeni projelerde de farklı tasarımlara sahip banyoların tercih edeceği ve önümüzdeki yıllarda teknolojik ürünlerin patlama yapacağı görüşünde birleşiyorlar.   Mobilyalı banyolar   Klasik banyolardan farklı olarak mobilyanın ön plana çıkıyor. Lavabo tasarımları daha da sadeleştirilirken, ayrıca, çok fonksiyonlu ürünler yeni tip banyolara giriyor. Örneğin hem duş hem masaj ve dinlenme ünitesi olarak kullanılabilen kompakt üniteler banyolarda yerini alıyor. Küvet ve duş teknesinin aynı anda yer aldığı banyolar, banyo malzemesini rahatlıkla koyabileceğiniz fonksiyonel ve estetik çözümler üretiliyor. İstediğinizde ortadan kaldırabileceğimiz lavabo dolabı, aynalı dolap veya hareketli stoklama ünitesi gibi unsurlar daha çok tercih ediliyor.   Tasarrufa önem veriliyor   Tüketiciler, banyo seçerken en çok su tüketiminin üzerinde duruyor. Evlerde kullanılan suyun büyük bir kısmı banyolarda gerçekleşiyor. Kullanılan suyun yaklaşık olarak yüzde 30’u rezervuar sistemlerinde, yüzde 35’si yıkanma, duş, el yıkama aktivitelerinde harcanıyor. Bu da üretici şirketlerin doğal kaynaİdan ve enerjiyi daha tasarrufla tüketen ürünlere kaydırıyor. İnsanlar artık çevre konusuna çok önem veriyor. Kaynak kısıü arttıkça, bu konuda yapüan bilinçlendirme çalışmalan tüketici davranışlarını ve tercihlerini de daha çok etkilemesi bekleniyor. Özellikle son 3 yıldır üretimi yapılan banyolarda alışılmadık bir çok farklı özellik görülebiliyor. Tasarımlarıyla şaşırtan banyolarda, hem vazo hem musluk olan tasarımla bir yandan yüzünüzü yıkarken bir yandan çiçeğinizi sulamış oluyorsunuz. Aynca Japon kağıt katlama sanatı olan origami’den ilham alınarak tasarlanmış küvetler, duşakabin, dolap ve lavabonun aynı yerde birleştiği banyolar veya evin duvarlarının kapak ve çekmece şeklinde açüdığında ortaya küvet, lavabo, klozet ve banyo olduğu tasarımlar da bulunuyor.   Terapi etkisi   Banyo tasanmında elektronik ve ileri teknoloji ürünlerin önümüzdeki üç seneye hakim olacağını söyleyen sektör temsilcileri, şunları söylüyor: “Uzaktan kumanda ile idare edilebilen klozet kapakları veya istediğiniz derecede ısıttığınız bir klozet kapağı gibi teknolojik ürünler gündeme gelecek. Elektronik, kalp ritminize veya o günkü ruh halinize göre değişen ileri teknoloji chromo terapik ışık ve renk geçişleri artık yeni nesil banyoların vazgeçilmezi olacak”   Teknolojik ürünlere kaydı   Sektörde önümüzdeki 5 yıl, yülık ortalaması yüzde 15’e yaklaşan bir büyüme bekleniyor. Bunun yanında öncelikle enerji ve su tüketimi konularında daha da ileriye gidilmesini ve tasarım ve fonksiyonlarda maksimum kullanıcı dostu yenilikler bekleniyor. Sektör temsilcileri ise tencere koyulan noktayı ocak beki haline getiren tezgahlar, bulaşık makinesi haline gelen evyeler, ocak, fırın ve davlumbazı aynı kütlede birleştiren prizmalarla karşılaşılabileceğini söylüyorlar.   Eğlence alanı   Üreticiler banyolara verdikleri ilginç tasanmların yanı sıra teknolojik özellikleri de eklemeyi unutmuyor. Artık trend banyolarda çeşitli müzik, bilgisayar, sinema ve TV sistemleri görmek mümkün oluyor. Yakın gelecekte ise genellikle beyaz rengin hakim olduğu banyolarda daha fazla renkli ürünleri ve ikonik geometriye sahip tasarımlar da kullanılacak.    Evlerde mutfak değişimi 10 yılda bir defa yapılıyor   Tüketiciler ankastre ürünlerde işlevselliğe önem veriyor. Sadece bir tezgaha ya da kabine gömülü olduklan için yerden kazanç sağlamaları değil, tüketiciye maksimum verim sunmaları da önemli hale geliyor. Fırınlarda geniş kabin imkanları, kendi kendini temizleme özellikleri, kullanım alışkanlığına uygun ocak bekleri, çevre ve tüketici dostu tasarımlan, gitgide bilinçlenen tüketiriler için tercih nedenleri oluyor. Tüketicilerimiz eski günlerde olduğu gibi sadece estetik unsurları değil, alacağı ürünün kendisine sağlayacağı faydayı değerlendiriyor. Ürünlerin değişimi için ise ülkemizde ortalama 10 yıllık bir süre söz konusu oluyor.   HÜRRİYET