Modacı Atıl Kutoğlu dekorasyonla buluştu!
Gayrimenkul sektöründeki büyümeye paralel artan eve yönelik harcamalar modacı Atıl Kutoğlu’nu dekorasyonla buluşturdu. Kutoğlu’nun ilk projesi Viyana’daki Hotel Altstadt’ın 6 süitinin tasarımı oldu.
New York ve Paris’te yaptığı defilelerin yanı sıra ünlü isimlere tasarladığı elbiselerle de öne çıkan modacı Atıl Kutoğlu, bu defa bir otel giydirecek. Kariyerinin temelini Avusturya’nın başkenti Viyana’da atan Kutoğlu’nun ilk dekorasyon projesi de aynı kentte. Ülkenin en iyi otelleri arasında gösterilen, Kate Moss, Libertines, Zaha Hadid’in de aralarında bulunduğu isimleri ağırlayan Hotel Altstadt Vienna’nın 6 yeni süiti Kutoğlu’na emanet edildi. Mayıs sonunda hizmete girecek odaları lüks ve eklektik bir yaklaşımla tasarladığını belirten Kutoğlu, “5 yıl önce bir marka için kanepe tasarlamıştım ancak ilk defa mimari bir proje içindeyim. Bunu devam ettirmek de istiyorum; çünkü ciddi bir iş fırsatı var” dedi.
Modanın yanında dekorasyona da yer açan Armani, Ralph Lauren, Missoni gibi tasarımcı markaları hatırlatan Kutoğlu, “Versace’nin otelleri var mesela. Türk modacılar niye bunu yapmasın? Atıl Kutoğlu markası da bu yönde ilerlemeli. Önümüzdeki dönemde dekoratif objeler de tasarlamayı planlıyorum. Çünkü ev dekorasyonu ve ev tekstili çok büyüyor. Evdeki büyük fırsatı görüyorum” diye konuştu.
SEUL’DE BUTİK HAZIRLIĞI
ABD’den İsviçre’ye 14 ülkede ürünleri satılan, biri İstanbul Nişantaşı, diğeri Viyana’da olmak üzere kendi markasına özel iki butiği bulunan Kutoğlu, Seul’de de bir butik açmak istediğini kaydetti. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Yönetim Kurulu ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Yüksek İstişare Kurulu üyesi de olan Kutoğlu, koleksiyonunu genişletmek için Viyanalı bir özel yatırım fonuyla da ortaklık görüşmeleri yaptığını açıkladı.
‘ESKİDEN İYİ GİYİNMEK BU KADAR KOLAY DEĞİLDİ REKABET ÇOK ZORLUYOR’
Atıl Kutoğlu, farklı alanlara yönelme fikrinde modada artan rekabetin de etkisi olduğunu belirtti. Kutoğlu, şöyle devam etti: “20 yıldan uzun süredir tasarım yapıyorum. İlk dönemler Türkiye bu anlamda çeşitliliğin az olduğu bir yerdi. Artık rekabet arttı. Hazırgiyim markaları dahi çok kaliteli ürünler ortaya koyabiliyor. Eskiden iyi giyinmek bu kadar kolay değildi. Ancak her şeye rağmen iyi tasarımın talebi azalmıyor. Markaların yapması gereken koşullara ayak uydurmak.”
‘ŞIKLIKTAN VAZGEÇMEYEN KEMİK KİTLE 200 KİŞİLİK’
Son dönemde Viyana’daki butiğinin İstanbul’dan daha iyi iş yaptığını kaydeden Kutoğlu, “Terör, ekonomik durgunluk derken işler bir parça yavaşladı. Fakat İstanbul’da şıklıktan asla vazgeçmeyen 150-200 kişilik kemik bir kitle var. 6 bin liradan başlayan gece elbiseleri almayı bırakmıyorlar” dedi.
ÇİNİ VE BURSA KUMAŞIYLA 'TÜRK İŞİ' SÜİT
Otel yönetiminin kendisinden özellikle Türk motifleri istediğini belirten Kutoğlu, kullanılan ürünlerin yüzde 50’den fazlasını Türkiye’den aldı. Kutoğlu, “Turkish Ceramics, İznik Vakfı ve Türk mobilya sektörüyle işbirliği yaptık. Bursa’da özel kumaşlar dokundu, İznik Çinileri yapıldı. Otel birçok uluslararası misafir ağırladığı için kültürümüzü tanıtmak yönünden iyi bir hamle oldu” dedi.
Menekşe ATASELİM/Habertürk