22 / 11 / 2024
fuzul

Modanisa deneyim mağazalarıyla yurt dışına açılacak!

Modanisa deneyim mağazalarıyla yurt dışına açılacak!

Mufafazakar modaya yönelik ürünler sunan alışveriş platformu Modanisa, Türkiye'de 'deneyim mağazaları' açmaya başladı. Şirket bu alanda yurt dışına da açılmayı planlıyor. Yurt dışı açılımı İngiltere'den başlayacak. Hedef ilk aşamada yurt dışında 10 mağaza açmak...




Modanisa iş fikri, 2010 yılında muhafazakar tarzda giyinmeyi tercih eden kadınların giyim seçeneklerinin az olduğunun fark edilmesiyle ortaya çıktı. Buna yönelik ürünleri satışa sunan alışveriş platformu bugün çoğu Türkiye'den 650'den fazla üretici, marka ve tasarımcıyı uluslararası pazara taşıyor. Bugüne kadar Aslanoba Capital, Saudi Telecom, Wamda Capital, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'ndan (EBRD) yatırım çeken Modanisa, yatırımcılarının yarattığı finansman ile büyümeye ve dünyaya açılmaya yöneldi.

E-İHRACAT ŞAMPİYONU

Ekonomist’ten Özlem Bay Yılmaz’ın haberine göre; Modanisa bugün 130 ülkeye satışı ve yıllık 150 milyonun üzerinde ziyaretçisiyle Türkiye'nin e-ihracat şampiyonu durumunda. Son üç yılda üst üste Türkiye e-ihracat şampiyonu olan şirket 'deneyim mağazaları' da açmaya başladı. Dördüncü şubesini Venezia Mega Outlet'te açacak olan şirket, önümüzdeki dönemde hem yurtiçi hem yurtdışında deneyim mağazaları açmaya devam edecek. Yurtdışı açılımına İngiltere'den başlayacak. Yurtdışında öncelik Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde olacak. Modanisa Yönetim Kurulu Başkanı Kerim Türe, yurt dışı mağazalaşma planlarına ilişkin olarak şunları anlatıyor: "Hedefimiz İstanbul'u dünyada muhafazakar modanın merkezlerinden birisi yapmak. Yurtdışı deneyim mağazalarımız da bu amaca hizmet edecek, ilk aşamada 10 mağaza açmak istiyoruz."

75 BİN ÜRÜN ÇEŞİDİ

Modanisa her ay dünyanın dört bir yanından ölçülü giyim tarzını, benimsemiş 16 milyon ziyaretçiye, mobil ve desktop platformlarından ulaşıyor. Şimdilik satışını yaptığı marka sayısı 850, ürün çeşitliliği ise 75 bin. Kerim Türe başlangıçtan itibaren yurtdışından yoğun bir ilgi ile karşılaştıklarını söylüyor. Türe, "Kanada'dan, Avrupa'nın çeşitli ülkelerinden, Balkanlar'dan, elbette Ortadoğu'dan ve Uzak Asya'dan çok sayıda sipariş talebiyle karşılaşınca yurtdışı satışlarımızı 2012 yılında operasyonumuzun en önemli unsurlarından biri haline getirdik" diyor.

YURT DIŞI PAYI

Gelişmekte olan ülkelerdeki e-ihracat ortalaması toplam ihracatın yüzde 7'si dolayında. Kerim Türe, Türkiye'de ise e-ihracat oranının sadece yüzde 1,5 olduğunu ifade ediyor. Ancak Modanisa'nın oranının Türkiye'nin ve hatta dünya ortalamasının çok üzerinde olduğunu belirtiyor. Modanisa'nın toplam cirosu içinde yurtdışı satışlarının payı yüzde 75'e ulaştı, iki yıl içerisinde bu oranın yüzde 83'ü bulması hedefleniyor.


Geri Dön