23 / 12 / 2024

Modaslan Giyim Tekstil, Dubai'de ofis açıyor!

Modaslan Giyim Tekstil, Dubai'de ofis açıyor!

Turizm sektöründeki durgunluk nedeniyle iç pazarda yaşanan daralmayı ihracatla kapatan Modaslan Giyim Tekstil, 2017 yılı içinde Dubai'de ofis açarak pazar payını genişletmenin planlarını yapıyor.




Turizm sektöründeki durgunluk nedeniyle iç pazarda yaşanan daralmayı ihracatla kapatan Modaslan Giyim Tekstil, 2017 yılı içinde Dubai'de ofis açarak pazar payını genişletmenin planlarını yapıyor. 2016'nın ilk dokuz ayında 2015 yılının aynı dönemine göre iç piyasada yüzde 20 daralma yaşadıklarını açıklayan Modaslan Giyim Tekstil Genel Müdürü Erhan Ağılönü, iç pazardaki daralmayı ihracatla telafi ettiklerini söyledi. Yürüttükleri çalışmalarla ihracatı yüzde 60 seviyesine ulaştırdıkları bilgisini veren Ağılönü, "Bunu yeni pazarlarla sağladık. Fransa, İngiltere, Azerbaycan, Dubai, Kıbrıs, Kuveyt ve Irak olmak üzere toplam yedi ülkeye ihracat.yapıyoruz. İhracat pazalarımıza İngiltere, Fransa ve Dubai'yi bu sene dahil ettik. 

2017'de Dubai'de bir ofis açmayı planlanlıyoruz ve buna bağlı olarak ihracat payını artırmayı hedefliyoruz" dedi. 

Modalsan olarak 2017yılı içinde iç piyasada eski seviyelere gelmek istediklerini anlatan Erhan Ağılönü, iç pazarı yüzde 60, ihracatı ise yüzde 40 seviyesine getirmeyi hedeflediklerinin altını çizdi. Bu doğrultuda iç pazarda yapılanma çalışmalarının devam ettiğini açıklayan Ağılönü, bu çalışmaları İstanbul,  Ankara  ve Antalya'daki bölge müdürlükleriyle sürdürdüklerini söyledi. 2010 yılından itibaren yükselen bir ivmeyle gelişen turizm sektörünün 2016 yılında olumsuz bir performans sergilediğine dikkat çeken Ağılönü, "Turizmdeki olumsuz yansımalar bizi de etkiledi ve dolayısıyla 2016'nın kayıp bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Türkiye'de yaşanan sıkıntı ve olaylardan sonra yılbaşından son ik-üç hafta öncesine kadar ülke genelinde rezervasyonların daha da hızlı iptal edildiğini gördük. Bunun yanı sıra komşu ülkelerle varılan uzlaşmalar ve alınan yeni tedbirlerle yeni sezon siparişlerinde hareketlilik var ama bu yılı kurtaracak yeterlilikte değil. Temennimiz, 2017'nin 2016 yılı gibi olmaması. Eskiden olduğu olduğu gibi haraketli ve bereketli bir yıl olması" diye konuştu. 

2 milyon TL tutarında yatırım geçekleştirdi Yatırım çalışmaları kapsamında üretim alanını 2 bin metrekareden 4 bin 500 metrekareye çıkardıklarına dikkat çeken Erhan Ağılönü, bu kapsamda yaklaşık 2 milyon TL tutarında yatırım yaptıkları bilgisini verdi. 

2 milyon TL'lik yatırımın yeni bina, makine ve ekipman yatırımı olduğunu söyleyen Ağılönü, "Personel sayısını da müşterilerimize daha iyi servis verebilmek amacıyla orantılı bir şekilde artırdık. Yıllık 200 bin adetlik üretim kapasitesiyle bay-bayan kıyafetleri üretiyoruz. Üretilen mamullerimizin yüzde 70'i otel ve yeme-içme sektörü, yüzde 10'u sağlık sektörü, yüzde 15'i perakende ve yüzde 5'i ise kişiye özel dikimlerden oluşuyor" şeklinde konuştu. 

2016 yılı içinde internet sitelerinde yeniliğe gideceklerini açıklayan Ağılönü, 2017 yılında ise e-ticarete başlayacaklarını söyledi. Ayrıca 2017 yılında yurtdışı fuarlara katılım planladıklarını da aktaran Ağılönü, fuarlarla marka bilinirliğini artırıp ihracat pazarlarını çeşitlendirmeye odaklanacaklarını kaydetti. 

Yeni sezon ürünlerde tekstilin moda renklerini yakından izlediklerini dile getiren Erhan Ağılönü, 2016 yılı içinde narçiçeği, yeşil ve haki renklerin kıyafetlerde sıkça yer alacağını vurguladı. Modalsan olarak bu renkleri kendi tasarımlarına uyarladıklarının altını çizen Ağılönü, "Bazı firmalar cesur davranarak, personel formalarını moda renklerden tercih etti. Bu yıl narçiçeği, kırmızı, saks ve parlement mavisi, fuşya renklerinde ürünler diktik. Bunların yanı sıra ten rengi de özellikle tercih edilen renkler arasında bulunuyor" dedi. 

Nesh markasıyla müşterilerinin özel ihtiyaçlarını karşıladıklarını belirten Erhan Ağılönü, erkek giyiminde her türlü siparişe yanıt verebilecek konumda olduklarının altını çizdi. 

Smokin, frak gibi özel günlerde giyilen kıyafetlerin özel dikimini yapabildiklerine dikkat çeken Ağılönü, ana ürün kalemlerinin ise ceket, yelek, pantolon, etek, gömlek, bluz, kravat, mont, kaban, palto gibiyaklaşık 20 çeşitten oluştuğu bilgisini verdi. 



Dünya Sektör Araştırması


Geri Dön