24 / 11 / 2024

Modayı artık diziler belirliyor yabancı evini Türk usulü döşüyor!

Modayı artık diziler belirliyor yabancı evini Türk usulü döşüyor!

Dünyayı fethe çıkan Türk markalarının yurtdışında sürpriz bir de destekçisi var; Türk dizileri. Tüketici her yerde aynı tüketici. Televizyonda gördüğü ürünü beğeniyor, evini de o ürünlerle donatmak istiyor. Bu da doğal olarak yurtdışında faaliyet gösteren




 

Türk dizilerin son dönemde dünyanın birçok ülkesinde beğeniyle izlenmesi turizm sektörünün yanı sıra Türk markalarına da doping etkisi yarattı. Türk dizilerin oynadığı ülkelerde tüketici Türk markalarına daha fazla ilgi gösteriyor.  Çünkü İran'daki, Dubai'deki tüketicinin refleksleri de Türk tüketici ile aynı; Televizyonda gördüğü ürünü beğeniyor, sevdiği oyuncunun giydiği bluzu giymek, onun oturduğu koltukta oturmak istiyor.   Ona, 'Dünyayı fetheden Türk kaşmirci' diyorlar Silk & Cashmere CEO'su Ayşen Zamanpur, ipek ve kaşmiri bir araya getirip, ortaya lüks bir dünya markası çıkardı. International Herald Tribune ve Le Monde basta olmak üzere pek çok yabancı yayında 'Dünyayı Fetheden Türk Kaşmirci' diye anılan Zamanpur, halen 22 ülkede 152 satış noktasında bulunduklarını, Avrupa'da en son  Paris, St.Germain'de bir mağaza açtıklarını söylüyor. Silk & Cashmere olarak Avrupa'nın en önemli moda şehirlerinde olduklarını ve 'prime location' denilen seçkin satış noktalarında yer aldıklarını vurgulayan Zamanpur, yurtdışındaki satış noktalarını şöyle sıralıyor: İsviçre, Fransa, Yunanistan, İtalya, Almanya, Belçika'da varız. Dünyaca ünlü oteller zinciri Club Med Tatil Köyleri'nde Silk & Cashmere ürünleri satışa sunuluyor. Ayrıca Fas, Letonya, Azerbaycan, Cezayir, KKTC, Kanada, Gabon, Karayipler, ve İran ülkelerinde de Silk & Cashmere mağaza ve corner'larımız ile yer alıyoruz.   ÇİN'e hazırlanıyor YAKIN zamanda Dubaili yatırım fonu Eastgate Capital Group ile ortaklık kuran Silk & Cashmere, 5 yılda 3 kat büyümeyi hedefliyor. Zamanpur, 'Shenyang'daki mağazanın açılışı için hazırlıklarımız sürüyor. Bununla birlikte 2012 yılında bayilik sistemi ve kendi mağazalarımız ile büyümeyi hedefliyoruz. Bunun için New York, Londra ve Milano şehirlerinde kendi Silk & Cashmere mağazalarımızı açmayı hedefliyoruz' dedi.   İlk mağaza Zürih'e Silk & Cashmere'in pazarlama bütçesinin yaklaşık yüzde 70' ini yurtdışına yönelttiklerini anlatan Zamanpur, 'Zaten dünya markası olma yolunda ilk mağazamızı 1992'de Zürih'te açmıştık. Bu doğrultuda pazarlama bütçemizin fazlasını hep yurtdışına ayırdık' diye ekliyor.   Japonya'da mağaza açan ilk Türk markası: Çilek ÇİLEK Mobilya'nın yurtdışında 135 mağazası, toplam 444 satış noktası bulunuyor. Markanın faaiyetleri ABD'den Arnavutluk'a, Kuveyt'ten Singapur'a uzanan geniş bir coğrafyaya yayılıyor. Firma üretiminin yüzde 50'sini de 66 ülkeye ihraç ediyor. Çilek A.Ş. Genel Müdürü Muzaffer Çilek, Dubai, Kuveyt ve Rusya'nın öncelikli pazarları arasında yer aldığını, Kuzey Irak ve İran'ın ise büyüme potansiyeli yüksek pazarlar olduğunu belirtiyor. Çilek'in Japonya'da mağaza açan ilk ve tek Türk markası olduğunu hatırlatan Muzaffer Çilek, 'ABD'de de, yüzlerce mağazayla büyüyeceğiz' diyor.   Dizilerin etkisi tartışılmaz ÇİLEK, Türk dizilerinin satışlara etkisinin de büyük olduğuna dikkat çekiyor: 'Dizilerde Türk ailelerin yaşam tarzını gören ülkelerden, yoğun talep geliyor.'   2023 hedefi 1.380 mağaza MUZAFFER Çilek, markanın yurtdışı vizyonunu ise şöyle anlatıyor: Tüm dünyada planlı ve istikrarlı bir büyüme stratejisi ile 2023 yılında yurt-dışında 1.380 mağazaya ulaşma hedefimiz var. Biz, 'Kendi alanında lider bir Türkiye markası olmak' vizyonu ile yola çıktık. Ülkemizde çocuk odası, genç odası denildiğinde 'Çilek' jenerik bir marka haline geldi. Hedefimiz dünyada da bunu gerçekleştirebilmek, 'Çilek'i global arenada jenerik bir marka olarak zirveye çıkarmak.   Yurtdışı mağazalar 1.000 metrekarenin üzerine çıkacak KOTON da dünyada geniş bir coğraflaya yayılan markalarımızdan. Almanya'dan Birleşik Arap Emirlikleri'ne kadar 24 ülkede 80'in üzerinde mağazası bulunuyor. Şirketin hedefi 2015 yılına kadar yurtdışında 200 mağazaya ulaşmak. Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı Gülden Yılmaz, bu büyüme stratejisi doğrultusunda nicelik durumu kadar niteliğin de kendileri için önemli olduğuna dikkat çekiyor. Ve ekliyor; 'Dolayısıyla mağaza alanı ile ilgili hedeflerimizi de belirledik: Ortalama mağaza büyüklüğünü 1000 metrekare ve üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Özellikle büyümeyi hedeflediğimiz bölgeler ise Rusya ve Körfez Ülkeleri.'   Gelişen pazarlara girin GÜLDEN Yılmaz, Dubai'de yılda iki kere basın lansmanı yaptıklarını, bunun yanı sıra bazı ülkelerde reklam çalışmalarına da başladıklarını belirtiyor. Genç girişimcilere, gelişmekte olan pazarlara girmelerini tavsiye eden Yılmaz, 'Türkiye'nin çevresindeki pazarlar büyümeye çok müsait. Bu coğrafyada yaşayanlar artık daha fazla tüketir duruma geldiler.  Doğru bir strateji ile pazara girip müşterileri anlayabilmeleri çok önemli' diye ekliyor. Akşam

Geri Dön